• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2015-12-28 15:44:58 följande:

Varenda skåp urtorkat å städat i hela huset. Sista inhandlat till lillan å mig. Tom städat plånboken!!!! Gaaaaaahhh!! 25 dagar kvar!!!!!! För tusan Jah kommer klättra på väggarna innan helgen e slut!!!

Hemma m sonen hela veckan. Nästa vecka avslutar Jah studierna å går på fl from. 12 jan. Sen tänkte Jah fixa allt jag redan gjort.....

Badhuset lätt som en god plan för oss båda som utflykt, perfekt!!

Herregud människa, tänk att ha en bråkdel av din energi! Du kan få komma hit och städa också, haha! Ja badhuset var jättehärligt, och sonen var så nöjd så han ville aldrig åka hem!
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2015-12-28 15:55:35 följande:
    Herregud människa, tänk att ha en bråkdel av din energi! Du kan få komma hit och städa också, haha! Ja badhuset var jättehärligt, och sonen var så nöjd så han ville aldrig åka hem!
    Jag mår precis som innan jag blev gravid så rastlös deluxe är ett faktum av att vara ledig hela tiden!!! Distans studier är inte precis krävande.... Är avstängd från jobbet så det gör ju inte saken bättre....
  • Elma

Ojoj idag har det tydligen blivit trångt i magen! Har fått flera ömma punkter under dagen då bebis tycks göra allt för att få lite mer yta att röra sig på. Skönt att känna rörelser visserligen men börjar känna mig lite blåslagen. Tänker dock inte berätta för bebisen att det finns en väg ut, det håller jag helst hemligt tills efter nyår!

• Seven Costanza

Var på läkarbesök idag i v 38+3. Allt var bra med mina värden och bebisens hjärtfrekvens idag. Han ligger med huvudet neråt men huvudet är inte fixerat som jag förstod det. Ni som är ungefär lika långt gångna - har er BM undersökt er livmodertapp för att se om något är på gång snart? Jag trodde att läkaren skulle göra det idag men hon gjorde inte det. Mitt nästa besök är dagen före BF.

Jag tyckte inte det verkade på läkaren som att något är på gång före nyår men hon verkade inte vilja uttala sig om det utan sa bara att den kommer när den kommer.

• Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-12-28 18:38:26 följande:

Var på läkarbesök idag i v 38+3. Allt var bra med mina värden och bebisens hjärtfrekvens idag. Han ligger med huvudet neråt men huvudet är inte fixerat som jag förstod det. Ni som är ungefär lika långt gångna - har er BM undersökt er livmodertapp för att se om något är på gång snart? Jag trodde att läkaren skulle göra det idag men hon gjorde inte det. Mitt nästa besök är dagen före BF.

Jag tyckte inte det verkade på läkaren som att något är på gång före nyår men hon verkade inte vilja uttala sig om det utan sa bara att den kommer när den kommer.

Man gör inte det. Msn kan vara öppen en längre tid utan att det är på G
  • qatteriin

Nope, gjordes aldrig när jag väntade sonen och har inte varit aktuellt den här gången heller. Som Eleonor01 skriver så kan man vara öppen länge utan att det betyder nåt, särskilt som omföderska. De som jag känner där det kollats så har det varit när de varit på kontroll på förlossningen/specmvc för till exempel mycket smärtsamma sammandragningar tidigt. När jag var på kontroll på förlossningen (antenatalen egentligen) när mitt vatten gått så ville de inte ens kolla om jag var öppen, pga infektionsrisken...
  • qatteriin

Jag var iofs helt sluten och med bakåtlutad livmodertapp 20 timmar efter att vattnet gått trots att jag haft pinvärkar hela tiden... Fy tusan. :-P

• amalie79

Nej men aj aj så illa hon klämde mig när hon skulle känna om bebisen var fixerad idag! Var inte min ordinarie bm hon har varit mycket mer varsam. Jag fick dra upp knäna och hon tryckte till jättehårt med bägge händerna nere vid bäckenet, var nästan så jag tjöt till, sambon sa att det syntes i ansiktet på mig hur ont det gjorde.

Jag fattar ju att hon måste känna, men hon kunde ju förvarnat HUR hårt kan jag tycka lite. Sen har jag haft ganska mycket sammandragningar och en hel del ilskna sparkar idsg så tror inte bebis heller riktigt uppskattade det:)

V 37+2 idag.
  • Seven Costanza

Okej, enligt amerikanska hemsidor verkar det nämligen ganska vanligt att de känner på livmodertappen. Jag har förstått som ni skriver att det inte behöver betyda att något är på gång snart bara för att tappen är uttunnad, men jag menade ju tvärtom att jag hade velat bli undersökt för att få höra ifall tappen var _ oförändrad_ för det borde väl betyda att förlossningen INTE är på väg snart? Det är ju det jag vill höra. Men de undersöker kanske inte tappen i förväg på min klinik även om många här i USA verkar göra det.

Ni andra - vill ni ha ut bebisen snart eller vill ni vänta så länge som möjligt? Jag räknar ner dagarna till nyår och vill fortfarande helst gå över tiden.

• Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2015-12-28 15:54:01 följande:
    Ojdå! Hur gick förra förlossningen, blev det snitt då? Minns inte. Förstår att det känns sådär...
    Ja, efter av 32 timmar av värkar så hade jag "bara" öppnat upp mig 6cm å lillans hjärtljud var påverkat så de beslutade att det fick bli snitt! Har inget ont så att säga om snitt men vill gärna försöka mig på vaginal förlossning. Så nu hoppas jag att röntgen visar på att jag kan det!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)