• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Nettiis

Idag när sambon skulle Ut och skotta fram bilen så vi kunde åka till Mvc och Bm så smet hunden ut, med världens fart springer han iväg.. Sambon iväg efter och jag tar på mig alla mina kläder och går ut efter. Jag hinner leta ca 20 min innan jag måste åka för att inte komma för sent. Sambon får leta vidare själv. Mitt hjärta slår i hundranittio av oro och mår så dåligt. Kommer till Mvc två minuter innan min utsatta tid, visar sig då att det har bokats in en polsk tolk till mig, haha jag kan inte ett ord polska och när tolken pratar med mig på polska bryter jag ihop i väntrummet och tusen känslor sveper över mig.
    Var inte min ordinarie Bm jag fick träffa idag men hon var väldigt bra och kunde lugna mig fort, hon sa även åt tolken på skarpen för tolken trodde verkligen jag behövde henne.
    Efter att jag lugnat ner mig mätte vi SF måttet, lyssna på fina hjärtat och kände på ett ruckbart huvud. Tycker de är kul hur olika barnmorskorna gör sina kontroller, vissa super hårdhänta och andra mer försiktiga, vissa berättar ALLT och andra får man fråga sig fram.. Men tur är väl att vi alla är olika annars hade de nog blivit tråkigt!
    Mitt järnvärde var äntligen på rätt väg och säg helt okej ut! Tack och lov för blodpudding!

Efter Mvc ringer jag sambon som är andfådd men har fått fatt på hunden, efter ca en timme på flykt! Fy vad jag är trött nu!
    Godnatt!!

• mirakelspektakel

jo men klippa äldsta bonusens hår, var ju verkligen en genomtänkt kvällsaktivitet... Kommer inte ur soffan själv nu...

Funderar seriöst på att skaffa en potta, vår toalett ligger en trappa ner (tänk båttrapp) vet inte om jag kommer klara av att ta mig upp och ner så många fler nätter...

Amalie: min sambo ÄLSKAR att kramas när vi sover, första halvåret vände han på mig till sida när jag sov, för att han skulle kunna kramas, detta klämde han till sist ur sig efter att jag konstant hade nackspärr och inte kunde fatta vad felet var...  Jag älskar hur han älskar att vara nära, men när jag ska sova vill jag helst ligga själv.

• amalie79
    Nettiis skrev 2015-12-28 23:08:02 följande:

Idag när sambon skulle Ut och skotta fram bilen så vi kunde åka till Mvc och Bm så smet hunden ut, med världens fart springer han iväg.. Sambon iväg efter och jag tar på mig alla mina kläder och går ut efter. Jag hinner leta ca 20 min innan jag måste åka för att inte komma för sent. Sambon får leta vidare själv. Mitt hjärta slår i hundranittio av oro och mår så dåligt. Kommer till Mvc två minuter innan min utsatta tid, visar sig då att det har bokats in en polsk tolk till mig, haha jag kan inte ett ord polska och när tolken pratar med mig på polska bryter jag ihop i väntrummet och tusen känslor sveper över mig.

Var inte min ordinarie Bm jag fick träffa idag men hon var väldigt bra och kunde lugna mig fort, hon sa även åt tolken på skarpen för tolken trodde verkligen jag behövde henne.

Efter att jag lugnat ner mig mätte vi SF måttet, lyssna på fina hjärtat och kände på ett ruckbart huvud. Tycker de är kul hur olika barnmorskorna gör sina kontroller, vissa super hårdhänta och andra mer försiktiga, vissa berättar ALLT och andra får man fråga sig fram.. Men tur är väl att vi alla är olika annars hade de nog blivit tråkigt!

Mitt järnvärde var äntligen på rätt väg och säg helt okej ut! Tack och lov för blodpudding!

Efter Mvc ringer jag sambon som är andfådd men har fått fatt på hunden, efter ca en timme på flykt! Fy vad jag är trött nu!

Godnatt!!

Men Gud! Men lite roligt med den polska tolken, förlåt men det låter vansinnigt. Jag kan typ 4 saker på polska: tack, jag älskar dig, två, och så ett ord som man inte använder i civiliserade konversationer... :)
  • amalie79

Imorgon ska vi åka till Trollhättan och köpa ett hemmabyggt skötbord! Sambon hittade ett på blocket, exakt ett sådant som hans händige Manny- kompis skulle hjälpa oss bygga, ett i trä med tre fack som läggs ovanpå tvättmaskinen :) precis sådant jag vill ha!

Saker börjar falla på plats nu. Vagnen är klar, skötbord och sängen kommer imorgon, en byrå också och till helgen tar vi en sväng till Gekås för det sista.

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-28 23:25:18 följande:

jo men klippa äldsta bonusens hår, var ju verkligen en genomtänkt kvällsaktivitet... Kommer inte ur soffan själv nu...

Funderar seriöst på att skaffa en potta, vår toalett ligger en trappa ner (tänk båttrapp) vet inte om jag kommer klara av att ta mig upp och ner så många fler nätter...

Amalie: min sambo ÄLSKAR att kramas när vi sover, första halvåret vände han på mig till sida när jag sov, för att han skulle kunna kramas, detta klämde han till sist ur sig efter att jag konstant hade nackspärr och inte kunde fatta vad felet var...  Jag älskar hur han älskar att vara nära, men när jag ska sova vill jag helst ligga själv.

Jag gillar också att kramas, ibland blir det så varmt bara. Ligger gärna en liten bit ifrån men har handen i hans hår eller på ryggen eller så.
  • qatteriin

Alltså fyyyyyy jäkla unge till att skrämmas! Uppe vid 3:20 på toa. Får alltid en liten protest av bebis, men den här gången ingenting, så jag skakade på magen... och skakade... och skakade... Inte en buff! Gick upp och drack iskall juice, skakade lite mer, la mig på soffan - ingenting! Ringde förlossningen och diskuterade, jag fick komma in om jag ville men annars kunde jag försöka lite till med mer dricka och ligga obekvämt osv eftersom det (vid det laget) bara var en knapp halvtimme jag försökt... Gick och väckte maken, drack två glas till iskallt vatten, maken kom och pratade med magen - och plötsligt blev det full fart! Herregud! Det har ALDRIG hänt sen jag började känna rörelser regelbundet att jag inte fått svar när jag puttat eller skakar på magen. Aldrig! Och nu är hon igång precis som vanligt så nu är jag inte det minsta orolig. Men nu får det gärna bli 2016 och sen får ungen gärna komma ut, det ska bli så jäkla skönt att ha henne på utsidan så jag kan SE hur hon har det...

• Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-29 04:27:43 följande:

Alltså fyyyyyy jäkla unge till att skrämmas! Uppe vid 3:20 på toa. Får alltid en liten protest av bebis, men den här gången ingenting, så jag skakade på magen... och skakade... och skakade... Inte en buff! Gick upp och drack iskall juice, skakade lite mer, la mig på soffan - ingenting! Ringde förlossningen och diskuterade, jag fick komma in om jag ville men annars kunde jag försöka lite till med mer dricka och ligga obekvämt osv eftersom det (vid det laget) bara var en knapp halvtimme jag försökt... Gick och väckte maken, drack två glas till iskallt vatten, maken kom och pratade med magen - och plötsligt blev det full fart! Herregud! Det har ALDRIG hänt sen jag började känna rörelser regelbundet att jag inte fått svar när jag puttat eller skakar på magen. Aldrig! Och nu är hon igång precis som vanligt så nu är jag inte det minsta orolig. Men nu får det gärna bli 2016 och sen får ungen gärna komma ut, det ska bli så jäkla skönt att ha henne på utsidan så jag kan SE hur hon har det...

Jag vet! Jag ringde ju förlossningen i förrgår för jag tyckte det var så dålig aktivitet mellan måltiderna men de tyckte ju det lät normalt och nu när jag varit mer uppmärksam har jag faktiskt känt rörelser några gånger emellan också. Alltid bättre att ringa och få rådgivning tycker jag. Skönt att hon vaknade till sedan! Hon sov kanske bara?
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2015-12-29 04:27:43 följande:

Va skönt att hon vaknade till sen! Håller helt med dej, vill få ut ungen nu så man kan se den!
  • mitthemligajag

Är det någon som har koll på själva tappens förlopp? Först mjukas den upp och de kan ske långt innan? Förkortas (utplånas?) den innan värkarna eller i och med värkarna och sen börjar man öppna sig? Eller är de ngt som kan ske långt innan?

• qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-29 06:02:51 följande:

Jag vet! Jag ringde ju förlossningen i förrgår för jag tyckte det var så dålig aktivitet mellan måltiderna men de tyckte ju det lät normalt och nu när jag varit mer uppmärksam har jag faktiskt känt rörelser några gånger emellan också. Alltid bättre att ringa och få rådgivning tycker jag. Skönt att hon vaknade till sedan! Hon sov kanske bara?

Ja antagligen sov hon - och det bådar ju gott inför framtiden faktiskt, att hon sover mitt i natten, haha! Men fy tusan vilken panik! Eftersom hon är så aktiv annars och alltid svarar när jag puttat. Jädra unge. Hehe. Vad skönt att du börjat känna mer nu när du känner efter! Ja det är så bra att kunna ringa in, haha, första gången jag pratade med bm (hon ville att jag skulle ringa upp oavsett jag bestämde mig för att komma in eller ej) så var hon hur lugn och cool som helst, andra gången var hon i farten, så de hade nog lite att göra inatt... Så skönt att jagvinte behövde åka in!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)