Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-12-02 09:09:47 följande:
    Min bror är född på bf, men annars vet jah ingen
    Nej, det är nog få som är det. Och det är klart bf är ju egentligen bara ungefärlig beräkning. Det går ju aldrig att säga exakt datum när bebis blev till.
  • WiMe06

Näe, håller med om julkalendern, ingen bra julkalender alls, men barnen här hemma verkar gilla den och det får väl anses okej då (även om jag tycker en julkalender som faller både vuxna och barn i smaken hade varit roligare). Min äldsta grabb älskade historieätarna när det gick, så jag tror att den här julkalender passar honom väldigt bra. Yngsta grabben säger inte så mkt ännu, men han tittar iallafall frivilligt på den. :-P

• WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-02 09:28:16 följande:
    Min sambo vet faktiskt när ett av hans barn blev till, men det låter ju som ett tråkigt sexliv om man har koll på sådant... ;)
    Haha, Det är klart att det går ju veta så med samlag och sådär, men sen kan man ju aldrig veta när ägget fäster i livmodern, det kan ju ta olika lång tid.
  • WiMe06
    himw skrev 2015-12-02 09:19:33 följande:
    Det är vårt första barn, det är mest en känsla att den kommer komma vid jul- jag har förberett mig för att vi firar jul hemma istället för att åka iväg, tänker på praktiska saker så mest en känsla :)

Men sen har jag haft mycket sammandragningar och bebisen har legat med huvudet neråt de sista 4 veckorna. Är dock sjukskriven på heltid sen mitten av förra veckan så nu har det lugnat sig lite. Men sen har jag så himla lågt blodtryck i vanliga fall och det har stigit rätt rejält så jag går och tar blodtryck och urinprov varannan dag hos MVC för att se så det inte blir någon havandeskapsförgiftning för då blir jag igångsatt så det är nog en förberedelseifall det skulle ske.

Till er som har barn innan- hur känner man skillnad mellan sammandragningar och förvärvar?
    Haha, jag är nog världens uslaste omföderska för ärligt talat så funderade jag själv på hur förvärkar känns härom dagen. Har liksom hoppat över det där stadiet med mina tidigare barn.
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-12-02 09:33:34 följande:

Vilken aktivitet här varit, tog ett tag att läsa ikapp Glad 

27 dagar kvar för mig, nu känner jag mig verkligen gravid. Har varit förkyld och sedan var storebror sjuk, hoppas vi får vara friska det sista nu så jag är pigg till förlossningen! Fortfarande mycket sparkar och buffar trots att bebisen är fixerad, och ibland ligger han och borrar ner sig så där obehagligt. Har för mig att rörelserna stillade sig mot slutet förra gången, hoppeas det blir så igen så det blir lättare att sova.

Har fortfarande inte beställt några babyboxar. Någon snäll själ som vill länka till den där listan igen? Vet att där inte är så mycket attha, men gratis är gott :)

Herregud, det är mindre och mindre för er alla här nu, vart tar tiden vägen? Snart sitter vi med våra små bebisar i famnen allihopa.

Usch, vad tråkigt med att vara sjuka, hoppas ni får vara friska nu.

Här är lite tips på babyboxar, jag hade nog själv prioriterat Liberos, apotek hjärtats och kronans. Dem har varit bäst där jag bor.

www.babypaket.com/
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-02 12:06:17 följande:
    haha, jag skulle tro att sterila kvaddlar är något som helt går bort för dig med, man sprutar nämligen in sterilt vatten under huden, där det gör som mest ont och dessa gör så att kroppen frigör massa endorfiner som ger smärtlindring. Ska var lika skönt som att få ett getingstick ungefär men det innebär ju flera stick med nålar. Jag är totalt orädd för nålar, när jag jobbade på veterinärklinik så ville jag typ ta sprutorna på mig själv. Är inte så extreme längre men det gör inget om jag har akupunkturnålar i hela ansiktet :)

Låter sjukt läskigt det som hände din kompis. Förstår att du blir avskräckt, jag har dock vart med på en förlossning där hon fick värkstimulerande och det blev ingen sån påverkan. Jag antar att det är som med allt att vissa får riktigt läskiga biverkningar av det. 
    Åh, men okej, jag tror jag säger pass på den också.
    Måtte denna unge inte ta så lång tid på sig så jag kan klara mig med dem små medlena. Haha! Det blir sånt härlig flow när man tar lustgasen, alla människor blir liksom så roliga, eller inte, haha! När jag tar lustgasen så måste dem runt omkring mig tro jag är helt galen! Jag är helt i min egna värld!
    Kan man ångra sig nu, typ vrida tillbaka tiden och slippa förlossningen?

Förresten, har ni gjort besök på förlossningen? När jag gjorde det med första barnet fick man möjlighet att testa lustgas, även männen, haha.
  • WiMe06

Mirakelspektakel och quatterin - alltså ni två, ni är ju bara för Goa. Hade jag tillbringat en dag med er humor och lätthet så hade nog min förlossning startat för länge sen.

• WiMe06

Ähum det känns som all bedövning och smärtlindring som diskuteras här just nu skrämmer mig mer än själva förlossningssmärtan. Jag kommer definitivt hålla mig till lustgasen tror jag

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-02 12:51:12 följande:
    Haha lite farligt är det kanske med humorn ändå!

Det är nog liiiite sent att reklamera graviditeten och slippa förlossningen. Men du har ju gjort det förr så det kommer gå bra! I löv lustgasen, tvingade maken att prova när sonen föddes men han fick bara ta tre andetag för jag ville ha honom klar i huvudet - sluddrade jag fram! Haha!
    Attans också, haha! Min man har också testat lustgasen och vääldigt lite
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-02 13:05:06 följande:
    haha... skönt att man uppfattas så, ibland känner jag mig väldigt bitter, då är det som sagt sjuk skönt att gå in och läsa i tråden jag hatar verkligen att vara gravid och så inser jag medan jag skrattar så att jag håller på att kissa på mig att det är fler som inte har så lätta graviditeter och den sarkastiska humorn som finns där i kombination med att det är tillåtet att klaga hur mkt som helst är så otroligt helande och energigivande. 
    Jag håller med dig till fullo. Man går hemma i sin egna misär ibland och tycker det är skit att vara gravid. Men så kommer man in här och kan ventilera både det ena och det andra och inse att man är faktiskt inte är ensam.

Många får alltid höra kommentaren "åh, nu kan det inte vara lång tid kvar" men min värsta kommentar som jag är så oooerhört trött på att höra är "det var ingen stor mage, var har du gömt den bebisen någonstans". Ibland känner man bara för att svara "nej, den är kanske inte särskilt stor men för det så känner jag mig som en elegant i min egen kropp" man är inte så jäkla mkt smidigare alla ggr bara för att magen är liten, och på frågan om vart man gömt ungen "ja, vad tror du, (ursäkta ordvalet) i röven såklart!!!"
Svar på tråden BF Januari 2016 :)