• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Eleonor01

Så ja då e jag igång i vs mig takt igen å rastlös som en gnu!!!! Vaknade kl halv fyra skit hungrig!

Gick å tog en macka... Startade min slow cookern m kalops till lunchen. Gick å la mig till sex igen.

Bäddade rent käkat frukost m familjen å städat badrummet. Nu står det en sats m bulldeg på jäsning. Semlor till eftermiddags fikat ;))

Nu måste smed sista 2,5 veckorna gå fort innan jag blir tokig!! Eller snö en massa då vi kan bränns lite energi i pulkabacken :)

Komsi komsi bebis!!!

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-06 09:57:37 följande:

Så ja då e jag igång i vs mig takt igen å rastlös som en gnu!!!! Vaknade kl halv fyra skit hungrig!

Gick å tog en macka... Startade min slow cookern m kalops till lunchen. Gick å la mig till sex igen.

Bäddade rent käkat frukost m familjen å städat badrummet. Nu står det en sats m bulldeg på jäsning. Semlor till eftermiddags fikat ;))

Nu måste smed sista 2,5 veckorna gå fort innan jag blir tokig!! Eller snö en massa då vi kan bränns lite energi i pulkabacken :)

Komsi komsi bebis!!!

Hur sjutton orkar du?? Du kan få komma hit och baka lite åt oss med. Jag har hela julen kvar att städa ut, det kom liksom någon ivägen så den är kvar ;D Själv har man knappt varit utanför dörren sedan vi kom hem, men lite snö har barnen fått iallafall så dem är i pulkabacken nu.
  • minahjärtan0609

Jaha då var den stora dagen kommen BF dagen. Ingen bebis i sikte. Kan inte fatta att jag ev kommer att gå över tiden! Har ju inte gjort det med de tidigare två så jag trodde det var omöjligt. Men det sägs ju att trean kan bli lite av en överraskning.

• Hame

Bf+8 idag, seegt! Hade så gärna sett att bebisen varit här senast idag eftersom storebror börjar på dagis igen imorgon. Dels blir det hattigt för honom och dels blir det tufft att hämta och lämna honom själv med foglossning och ischias.. 

Har blivit alldeles uppstirrad av tanken på igångsättning också. Funderar på att ringa min aurora och höra om hon har en tid innan tisdag så vi kan prata igenom det före.. En av anledningarna till att jag gått på aurora både denna gången och förra är att jag är livrädd för gynundersökningar och tycker att det är fruktansvärt obehagligt. Nu har vi inte pratat så jättemycket om det eftersom det knappt behövs om förlossningen fortlöper utan komplikationer. Eftersom det gjorde det sist verkar alla inställda på att det skulle göra det igen, men en igångsättning innebär ju många fler.. Usch och blä.. 

• elinville
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-06 10:41:28 följande:

Jaha då var den stora dagen kommen BF dagen. Ingen bebis i sikte. Kan inte fatta att jag ev kommer att gå över tiden! Har ju inte gjort det med de tidigare två så jag trodde det var omöjligt. Men det sägs ju att trean kan bli lite av en överraskning.

Jag har gått över +7 med första och +14 med andra barnet så min förhoppning är att trean överraska med att komma FÖRE bf denna gången! Tror inte det dock, 38+1 idag
  • Förstaförsökaren26

Alltså igår kom ju världens slemklump å det fortsatte att komma slem under dagen medan idag är det nada!! Kroppen är ju bra konstig! Vill veta när det ska ske ju!!

• Hame
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-06 11:39:24 följande:

Alltså igår kom ju världens slemklump å det fortsatte att komma slem under dagen medan idag är det nada!! Kroppen är ju bra konstig! Vill veta när det ska ske ju!!

Förra gången kom min bebis två dagar efter slemproppen, så då kanske det blir bebis imorgon för dig ;)
  • MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2016-01-06 07:31:11 följande:
    Ja just det era blev ju för stora, synd. Kanske kan ni säga att ni vill ha den i er säng och fråga snällt om hon kan tänka sig att göra en ny med pyttesmå rutor så det blir en till de vuxna och en till den lilla? Man får kanske försöka vara lite slug Jag har alltid tänkt att jag velat ha en mormorsfilt - min älskade mormor hade flera egengjorda men jag tänkte inte på att be att få ärva dem tyvärr, så det var jättemysigt att svärmor kunde tänka sig att göra en till bebisen.
    Jag ville ha ett fint lapptäcke till min minsta pojk och fick inte riktigt vad jag ville ha när han föddes, så när det var dags för dop så sa jag till gammelmormor när hon frågade om present, att alla köper så mycket saker men jag skulle uppskatta väldigt mycket om han kunde få ett lapptäcke han kan spara tills han blir äldre (förklarade lite hur jag hade tänkt mig att det ska se ut). Är ett fint minne att ha kvar från henne och gissa om hon blev glad! Och det blev precis som jag hade tänkt mig eller tom finare :) Hon har sytt små syskonkläder till lillkillen o bebisen nu.
  • Förstaförsökaren26
    Hame skrev 2016-01-06 12:44:00 följande:
    Förra gången kom min bebis två dagar efter slemproppen, så då kanske det blir bebis imorgon för dig ;)
    Ja med dottern så gick den 25-26/12 å hon föddes sen 5 dgr senare men då hade jag passerar BF oxå med nästan 2 veckor. Nu har jag drygt 10dgr kvar till BF å läkaren jag träffat på förlossningen när jag har skrivit min förlossningsplan var inte så optimistisk till att det skulle bli något före BF men vi får se :)
  • Hame
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-06 14:30:58 följande:

Ja med dottern så gick den 25-26/12 å hon föddes sen 5 dgr senare men då hade jag passerar BF oxå med nästan 2 veckor. Nu har jag drygt 10dgr kvar till BF å läkaren jag träffat på förlossningen när jag har skrivit min förlossningsplan var inte så optimistisk till att det skulle bli något före BF men vi får se :)

Jag tror att min slempropp gick igår, i två omgångar, men är inte lika säker som jag var förra gången. Undersökte läkaren dig eller var det bara en magkänsla?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)