• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-06 16:16:29 följande:

Jag var hos henne förra måndagen å då gick vi igenom min förra förlossning å hur vi tänker inför denna. I och med att jag snittades förra gången så misstänkte hon att mott bäckenen var för trångt å då nämnde hon snitt igen å då sa hon " ja du gick ju över så mkt förra gången så jag tvivlar på att din förlossning startar innan BF". Så jag kan ju tycka att det är lite konstigt sagt av henne. Men men! Åh du hade passerat BF oxå va? Då lär det starta när som helst ju! :)

Ska du ha snitt denna gången också eller ska ni prova? Har ni mätt bebis och bäcken? Ja det är bf+8 idag, storebror kom bf+9 :) Har inget hänt tills dess ska vi till förlossningen på tisdag, men jag hoppas verkligen att jag slipper igångsättning.
  • mitthemligajag
    qatteriin skrev 2016-01-06 17:34:19 följande:
    I know!!! Förutom det där med olika graviditeter, hehe, har ju aldrig mått som en prinsessa. Men tusan, även om jag längtar efter lugn och ro i morgon när sonen börjar förskolan igen så fasar jag för att brottas med ytterkläderna på morgonen och eftermiddagen och ta sig dit och hem... Jag är bara glad att jag flyttat till ett landsting där man bara får gå två veckor över och inte tre som det var när jag väntade sonen! Jag behövde ju aldrig gå över sist men jag minns skräcken!
    De låter ju dö larvigt men jag orkar fasen inte heller klä på ungen och overall är ju värst, och för att inte tala om vinter skorna!!!!! haha... Att sätta henne i bilbarnstolen, sticka in huvudet och sätta fast henne i den fruktansvärt jobbiga ställningen gör att jag inte ens orkar sätta mig i bilen!!!! Alltså fyfan jag smäller av va allt är jobbigt just nu
  • Förstaförsökaren26
    Hame skrev 2016-01-06 17:36:17 följande:
    Ska du ha snitt denna gången också eller ska ni prova? Har ni mätt bebis och bäcken? Ja det är bf+8 idag, storebror kom bf+9 :) Har inget hänt tills dess ska vi till förlossningen på tisdag, men jag hoppas verkligen att jag slipper igångsättning.
    Nej, hon skickade ner mig till röntgen direkt å de röntgade bäckenet å det visade att jag inte var för liten. Hon misstänkte de då dottern aldrig trängde ner helt. Så vi ska försöka oss på en vaginal förlossning men vi har skrivit in att märker de vid denna förlossning att bebisen inte tränger ner eller jag stannar upp i öppningsskedet som jag även då gjorde så blir det snitt! Åh då är det hög tid att bebisen kommer nu ju :) men om slemproppen gått då har ni säkert eran skatt här innan veckan är slut :)
  • mitthemligajag

De här händer inte ofta men nu jäklar ska jag götta mig!!!! Hoppas ni har ngt att götta er med ni med annars sänder jag några tanke chips ;)

• Caisas

Här inne är det full aktivitet ser jag, vad roligt! Jag har ju inte direkt varit aktiv här på väldigt länge, inte sedan juni tror jag. Ville bara uppdatera att vår son föddes den 29e december med planerat kejsarsnitt, han vägde 3570 gram och var 49 cm lång. Helt underbar och med massor av tjockt mörkt hår. <3 

Grattis till alla er som fått era små och lycka till till er andra! 

• qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-06 20:32:52 följande:

De låter ju dö larvigt men jag orkar fasen inte heller klä på ungen och overall är ju värst, och för att inte tala om vinter skorna!!!!! haha... Att sätta henne i bilbarnstolen, sticka in huvudet och sätta fast henne i den fruktansvärt jobbiga ställningen gör att jag inte ens orkar sätta mig i bilen!!!! Alltså fyfan jag smäller av va allt är jobbigt just nu

Haha i know! Men vi sätter overallen på vinterstövlarna (vi har viking thermo ultra så de är utan knäppning, världens bästa!) och sen får han glida i själv, puh! Och tack och lov bara promenad till förskolan, hade dött om jag behövde kämpa med bilen också! Men nu ser jag inte fram emot konflikten i morgon att jag inte kan dra honom på snowracern till förskolan.... ååååh suck... Värst är att han just nu bestämt att han är en beeeeebis och att han inte oooooorkaaaaaaar nånting...
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-06 20:40:34 följande:

De här händer inte ofta men nu jäklar ska jag götta mig!!!! Hoppas ni har ngt att götta er med ni med annars sänder jag några tanke chips ;)

Ingenting har jag, buhuuuu! Skicka mig lite!!
  • minahjärtan0609
    Caisas skrev 2016-01-06 20:45:57 följande:

Här inne är det full aktivitet ser jag, vad roligt! Jag har ju inte direkt varit aktiv här på väldigt länge, inte sedan juni tror jag. Ville bara uppdatera att vår son föddes den 29e december med planerat kejsarsnitt, han vägde 3570 gram och var 49 cm lång. Helt underbar och med massor av tjockt mörkt hår. <3 

Grattis! Vilken fin liten kille!
  • Förstaförsökaren26

Stort grattis!! :)
  • mitthemligajag

Men åhhh va fin grattis grattis!!!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)