• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • himw
    Seven Costanza skrev 2016-01-05 22:31:37 följande:

Åh va roligt att höra att allt går bra! Mammakänslorna kommer säkert nu snart när hon växt till sig lite och inte är så skör utan att ni kan interagera mer med henne, när hon tittar mer och börjar le och så. Annars kan det ju vara en bra idé att gå och prata med någon för att bearbeta den för tidiga födseln, det är inga konstiga känslor du har men det kan vara skönt att få ventilera sina funderingar och se framåt. Härligt att hon är frisk!

Jag har BF på fredag, vill ha honom inne så länge det går känns det som för jag har så mycket kvar att göra med studierna, men ibland när han buffar mycket så hela magen flyttar sig fram och tillbaka så vill jag ha ut honom NU för då blir jag ju påmind om det Drömde om bebisen inatt och det var förstås en jättesöt bebis och då kände jag mig förvirrad på morgonen när det inte fanns någon bebis än, haha!

Jag kände att det släppte mycket när vi fick ett eget rum på Neo och fick ha henne inne hos oss- innan så låg hon med massa slangar på en sal och vi kunde knappt hålla i henne- det var tufft! Så nu när vi är hemma och kan ta upp och gosa med henne närsom känns det så himla overkligt men himmelskt fint! Känner att jag blivit så ödmjuk och tacksam- man behöver en påminnelse om vad som är viktigt i livet i bland. :)

Åh vad spännande! Hann du klart med alla inlämningar? Är det mycket kontroller i USA på slutet?
  • minahjärtan0609
    Blgebo skrev 2016-01-05 21:27:03 följande:
    Jag jobbar ju ändå med sånt här...men det var som att jag aldrig fattade vad vi skulle göra, jag måste fått en total blockering. Och när allt var klart, så kände jag bara "jahapp, då åker vi hem och inväntar värkarbetet"... Sen fick jag förlossningsdepression och grät nästan varje dag i två år för att jag missade förlossningen, har drömt mardrömmar om förlossningen, fick panikångest på jobbet, och jag klarar fortfarande inte av att träffa de personer som var inblandade. Som tur är, har läkaren gått i pension, och den barnmorska som var med jobbar bara dagar, jag jobbar bara nätter så vi ses sällan. Men hon frågade mig för ngn månad sedan  när hon hade en student med, eller om det var studenten som frågade, om hur det känns inför den här förlossningen och jag bröt ihop totalt. Så det är lite "tunn is". 39+0 idag, så nu har jag börjat oroa mig för att gå över - och bli igångsatt....

Men så klart, finns det ingen annan utväg, så hellre igångsättning än snitt.
    Vilken fruktansvärd upplevelse du haft. Det måste kännas ännu värre att vara så utlämnad som du ändå är när du föder på din egen arbetsplats. Jag hoppas att du får en bra förlossning denna gången.
    Hoppas även att det löser sig på hemmaplan med hoten, låter helt galet!
  • idape

Tack snälla för uppdateringen!

WiMe06 skrev 2016-01-05 22:50:34 följande:

Himw var först ut att få en liten tjej på luciadagen. Sen var det någon som hade planerat snitt om jag inte missminner mig. Jag fick en liten dotter för en vecka sedan och så var det en till som fick förra veckan. Hmm har jag missat ngn tro?

• himw
    WiMe06 skrev 2016-01-05 22:47:40 följande:

Bad härligt att höra att ni mår bra och att lilltjejen slipper sonden nu. Vet precis vad ni gått igenom och instämmer i mkt av det du skriver. Får man fråga vad den lilla tösen vägde och så, har hon fått ngt namn?

Jag har jättesvårt att ta in ännu att vi har vår lilla dotter här samtidigt som jag är så rädd om all tid jag får med henne för den här första tiden går så otroligt fort.

Så himla skönt! Det blev så annorlunda när sonden försvann, hur går det för er? Sondar ni fortfarande? Det här med Neos hemsjukvård- vilken lyx!! De har varit helt underbara! Är ni fortfarande inskrivna?

Jag har inte fått igång amningen så jag kan helamma utan vi ger ersättning på flaska efter varje amning men jag hoppas fortfarande att det kan komma mer mjölk så jag kan helamma. Håller med dig om tiden- i söndags var hon tre veckor och skulle egentligen fötts, vet inte vart tiden har tagit vägen :)

Det blev en Clara och det var tur att hon kom när hon gjorde för hon vägde 4340 g- de vet fortfarande inte varför hon var så stor redan men hon är så himla fin med världens goaste kinder :)
  • himw

Vad tror ni om en sån här lista som vi kan fylla på efterhand?

himw: BF 3 januari och fick en flicka (Clara) den 13 december då vattnet gick plötsligt :)

• WiMe06
    himw skrev 2016-01-05 23:13:14 följande:
    Så himla skönt! Det blev så annorlunda när sonden försvann, hur går det för er? Sondar ni fortfarande? Det här med Neos hemsjukvård- vilken lyx!! De har varit helt underbara! Är ni fortfarande inskrivna?

Jag har inte fått igång amningen så jag kan helamma utan vi ger ersättning på flaska efter varje amning men jag hoppas fortfarande att det kan komma mer mjölk så jag kan helamma. Håller med dig om tiden- i söndags var hon tre veckor och skulle egentligen fötts, vet inte vart tiden har tagit vägen :)

Det blev en Clara och det var tur att hon kom när hon gjorde för hon vägde 4340 g- de vet fortfarande inte varför hon var så stor redan men hon är så himla fin med världens goaste kinder :)
    Så skönt att allt verkar gå åt rätt håll för er. Hade hon svårt med andningen eller sådär när hon föddes? Vilket fint namn oj, ja hon hade det gott i magen då gick hon ner mkt i vikt i början?

Vi har också fått komma hem med hemsjukvård, känns såå skönt att få vara hemma med resten av familjen, vi blev aldrig erbjudna det med sönerna så det känns lyx som du säger. Vår lilla tjej blev precis en vecka idag. Vi är sondar fortfarande, imorgon ska vi testa att minska mängden för första ggn och se hur hon klarar det. Min amning har kommit igång bra. Tråkigt med din amning, hoppas den kommer igång snart om du vill helamma.
  • amalie79
    himw skrev 2016-01-05 23:15:59 följande:

Vad tror ni om en sån här lista som vi kan fylla på efterhand?

himw: BF 3 januari och fick en flicka (Clara) den 13 december då vattnet gick plötsligt :)

himw skrev 2016-01-05 23:13:14 följande:

Clara är ett av mina favoritnamn också! :) står definitivt högt upp på listan!
  • Mallis87

Det här med namn... Har ni bestämt namn redan eller har några olika alternativ? Har ni delat med er till familj/vänner vad ni har tänkt för något?

Jag blir såå irriterad.... En vän till oss frågade om vi hade några namn till lillebror. Sa då att vi har varsen favorit, men inget är bestämt än. Fick frågan om vilka namn, och när jag sa de två alternativen utbrister hen "men Nää, det kan ni ju inte döpa barnet till!". VAD ger någon rätten att klanka ner på ett namn som vi gillar?! Till saken hör att hen har ett barn med ett väääldigt annorlunda namn, aldrig hört det förr och är kanske inte så förtjust i det, men skulle aldrig få för mig att kommentera det så. Är det ett namn dom gillar så vill ju inte jag "förstöra" med att tala om att jag inte gillar det utan respektera att de tycker det är fint.

• amalie79
    Mallis87 skrev 2016-01-06 00:07:56 följande:

Det här med namn... Har ni bestämt namn redan eller har några olika alternativ? Har ni delat med er till familj/vänner vad ni har tänkt för något?

Jag blir såå irriterad.... En vän till oss frågade om vi hade några namn till lillebror. Sa då att vi har varsen favorit, men inget är bestämt än. Fick frågan om vilka namn, och när jag sa de två alternativen utbrister hen "men Nää, det kan ni ju inte döpa barnet till!". VAD ger någon rätten att klanka ner på ett namn som vi gillar?! Till saken hör att hen har ett barn med ett väääldigt annorlunda namn, aldrig hört det förr och är kanske inte så förtjust i det, men skulle aldrig få för mig att kommentera det så. Är det ett namn dom gillar så vill ju inte jag "förstöra" med att tala om att jag inte gillar det utan respektera att de tycker det är fint.

Jag berättade mitt favoritpojknamn för min svärmor och hon började gapskratta. Sansade mig inte riktigt just då, vi satt alla fyra i bilen. Först efteråt så fattade jag att hon trodde jag skämtade med henne...
  • Seven Costanza
    himw skrev 2016-01-05 23:05:44 följande:

Jag kände att det släppte mycket när vi fick ett eget rum på Neo och fick ha henne inne hos oss- innan så låg hon med massa slangar på en sal och vi kunde knappt hålla i henne- det var tufft! Så nu när vi är hemma och kan ta upp och gosa med henne närsom känns det så himla overkligt men himmelskt fint! Känner att jag blivit så ödmjuk och tacksam- man behöver en påminnelse om vad som är viktigt i livet i bland. :)

Åh vad spännande! Hann du klart med alla inlämningar? Är det mycket kontroller i USA på slutet?

Oh ja då kan jag förstå att det är stor skillnad, svårt att föreställa sig att ens barn ska ligga med massa slangar. Lät så fint som du beskrev att man faktiskt får ta upp och gosa hur mycket man vill <3.

Tycker också att jag blivit mer ödmjuk, har ju bara erfarenhet av graviditet än så länge men har flera gånger sagt till min man att vi ska vara tacksamma att vi inte behövt kämpa för att jag skulle bli gravid, vi har inte haft några missfall, jag har mått bra hela tiden och bebisen verkar frisk så peppar peppar är vi så tacksamma för allting och hoppas verkligen att förlossningen också ska gå bra. Jag har ju amerikaner runt mig hela tiden och här är ju folk generellt mer religiösa. Har fått höra en leenden och folk som sagt hur "blessed" jag är - och så känns det faktiskt även om jag själv inte är så religiös.

Ja det känns spännande med bebisen nu, men har fyra inlämningar kvar så får se vad jag hinner med (håller bara på med första...) och vad jag får göra vid omtentaperioden i februari-mars. Känns så svårt att koncentrera sig på skrivandet när jag samtidigt undrar hela tiden och tänker på att bebisen kan komma när som helst.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)