• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-06 20:38:32 följande:
    Nej, hon skickade ner mig till röntgen direkt å de röntgade bäckenet å det visade att jag inte var för liten. Hon misstänkte de då dottern aldrig trängde ner helt. Så vi ska försöka oss på en vaginal förlossning men vi har skrivit in att märker de vid denna förlossning att bebisen inte tränger ner eller jag stannar upp i öppningsskedet som jag även då gjorde så blir det snitt! Åh då är det hög tid att bebisen kommer nu ju :) men om slemproppen gått då har ni säkert eran skatt här innan veckan är slut :)
    Vad bra att ni har en backup plan om det visar sig att bebis inte tränger ner, måste kännas skönt att vara med på att det kan bli snitt också?
  • Hame
    WiMe06 skrev 2016-01-07 00:01:56 följande:

Tack allihopa för alla värmande ord <3 Sitter just nu och bara försöker samla mig men tårarna bara sprutar för allt och ingenting.

Lider med er som måste kämpa på med krämper och overaller och trotsiga små barn. När jag hör er är jag ändå så tacksam att vår lille tjej är här. Hoppas verkligen ni får träffa era små sötingar snart.

Hoppas du mår bättre snart! Om du mot förmodan inte skulle göra det så dra dig inte för att gå och prata med någon. Det kan göra underverk och det är synd att vänta för länge!
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-07 00:04:16 följande:
    Vad bra att ni har en backup plan om det visar sig att bebis inte tränger ner, måste kännas skönt att vara med på att det kan bli snitt också?
    Ja, det känns jätte bra! Förra gången så pushade de på hårdare å hårdare trots att inget hände alls på flera timmar. Men jag försöker ställa mig in på att det blir en bra förlossning å snart är våran skatt här oxå :)
  • Förstaförsökaren26

Tack allihopa för alla värmande ord <3 Sitter just nu och bara försöker samla mig men tårarna bara sprutar för allt och ingenting.

Lider med er som måste kämpa på med krämper och overaller och trotsiga små barn. När jag hör er är jag ändå så tacksam att vår lille tjej är här. Hoppas verkligen ni får träffa era små sötingar snart.

Men stackaren :( Sen är det helt ok att vara ledsen men som någon skrev be om att få prata med någon om det fortsätter!! Å kan inte pappan vara hemma ett tag till?! Du är ju nyförlöst å med bebis å allt inom en så är det ju inte konstigt om man behöver hjälp ibland!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-06 23:29:29 följande:

En sak som ibland funkar här hemma är att göra likadant själv, alltså låtsas bli bebis själv i ditt fall. Jag tröttnade på att det tjatades om saker varje gång vi gick in i en affär, så jag började tjata på killarna att de skulle köpa saker till mig. Deras tjat upphörde omedelbart. 

Tror du inte att det kan vara en förberedelse fas som de ska igenom innan bebis kommer då?

Haha ja har jag tur så är det en förberedande fas! Kan ju bli ännu värre dock... Ah vi får se. Tyvärr tror jag mycket av hans "orkar inte" kommer sig av att jag inte orkat nånting senaste typ månaderna, inte gå längre sträckor eller gå i trappor, inte leka som vanligt osv... Så att göra som han i det läget hjälper inte, hehe, annars gillar jag den taktiken när det blir för illa. Men å andra sidan kommer jag orka mycket mer när bebis är ute förhoppningsvis, även om jag inte kommer hinna, men då har han inget orkande att skylla på iaf...
  • mitthemligajag

Fy tusan jag lider med dig, men jag hoppas du vet att det är väldigt vanligt och det är inga fel på dina känslor!!!! Du har precis välkomnat den största förändringen i en människas liv och de är nästan mer konstigt att inte få lite konstiga känslor av en så stor förändring i ens liv... Kommer så väl ihåg hur jag mådde några dagar efter dottern kom, ushh jag ångrade mig vad jag gett mig in på, ville verkligen bara ge bort henne ibland, undrade om jag verkligen skulle klara av allt det här ansvaret osv. Kan tänka mig att de blir värre denna gång för mig, men det är ingenting konstigt så länge de går över! Jag är nästan lite rädd för att jag bara ska känna panik känslan så i början, men de kom tack och lov bara några gånger då känslorna och tårarna sköljde över mig!

Hoppas du hittar tillbaka till lyckan snart!!
  • qatteriin

<3 Det är ok att både vara tacksam och känna att det är ett helvete, samtidigt. Håll tummarna för att den här bebisen vill ut innan min sjukskrivning är slut så jag slipper bråka med det sen!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-06 22:04:33 följande:
    Haha japp, bara att hälla i ungen i overallen om det krisar! Åh herregud ja, haha, om han är bebis nu - hur ska det inte bli sen när mini kommer?!
    Tom vår 8-åring har blivit lite bebis, haha. Kan inte klä på sig stövlarna själv och förstår inte alls vad man säger
  • WiMe06

Ni är så kloka och varma människor alla här inne. Det känns så bra att man kan ta upp i princip vad som helst här.

• WiMe06
    Hame skrev 2016-01-07 02:31:02 följande:
    Hoppas du mår bättre snart! Om du mot förmodan inte skulle göra det så dra dig inte för att gå och prata med någon. Det kan göra underverk och det är synd att vänta för länge!
    Tack! Jag ska tänka på det och inte låta det gå för långt om jag känner att det inte blir bättre. Idag känns lite bättre, hemsjukvården har just varit här och lilla snorpan har gått upp mer än förväntat i vikt, så nu verkar det inte som vi behöver vara inskrivna så länge till. Nästa besök på måndag.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)