• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    himw skrev 2016-01-06 01:38:17 följande:
    Åh- har du också fått en nattuggla till dotter? Jag har en bredvid mig som sover hela dagarna och har sin primetime nu mellan 01-06 så nu har vi försökt att dela upp natten i två pass så vi får sova lite var :)
    Yes, hon sover hur bra som helst på dagarna i sin vagn men när natten kommer så är hon pigg och vaken. Mellan 23-03 ungefär kan hon vara väldigt orolig. Har precis gett henne ett mål mat, så just nu sover hon, nu blir nästa vid 3.00 så nu blir det sova 2 timmar förhoppningsvis.

Skönt att kunna dela upp natten, det behövs när man får nattugglor
  • WiMe06

FÖDELSELISTA:

himw: BF 3 januari och fick en flicka (Clara) den 13 december då vattnet gick plötsligt :)

WiMe06- BF 17/1. Flicka (Wendela) 2148 gr 43 cm. Född 28/12 efter igångsättning.

• mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2016-01-06 01:51:54 följande:
    Men guuud så underbart fin! Har du gjort den helt själv? Så imponerad jag blir!

Själva har vi fått en filt med mormorsrutor som blivande farmor har virkat. Jag kan ingenting alls om handarbete utan jag bara önskar mig saker och om hon tycker det verkar roligt så gör hon dem (hon är pensionär). Så det är superbra .
    tack! Ja, jag har gjort den själv, fått lite råd av min mamma dock. 

Lyxigt att farmor tar beställningar! Min mamma håller iof på att sticka ett sett i alpackaull till lillan.
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2016-01-06 01:57:09 följande:

Här ser man en fjärdedel av lillens filt:

super fin filt! Härliga färger som känns passade i ett soligt Kalifornien (var det där ni bor eller är jag helt ute och cyklar?!) 
  • Seven Costanza
    mirakelspektakel skrev 2016-01-06 02:20:05 följande:

super fin filt! Härliga färger som känns passade i ett soligt Kalifornien (var det där ni bor eller är jag helt ute och cyklar?!) 

Kan ju inte riktigt ta åt mig äran men tack! Jag har ju åtminstone bestämt ungefär hur den skulle se ut . Ja precis så vi tyckte att pastellfärger kunde passa bra - här blir förhoppningsvis snart vår (känns ju inte som vinter direkt men som höst ungefär). Inte lika varmt och soligt här i norra Kalifornien på "vintern" som i L.A och söderom utan här är lite regn och rusk ibland, idag har det varit 10+. Förra veckan var det dock sol nästan varje dag - ser fram emot att vi går mot ljusare tider nu när vi får bebisar
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-06 01:13:19 följande:

Nu är den äntligen färdig, efter ex antal svordomar och uppdragningar...

Amen wow, Gud så himla fin! Lyxigt för bebis att få en så fin filt.
  • Elma

Ännu en natt då det är svårt att sova, nu när jag ska "passa på att vila innan bebis kommer". Haha, den som kom på det uttrycket har nog aldrig varit gravid. Alla konstigheter som sker i kroppen och många gånger stör sömnen. Fast nu är det visserligen inte graviditeten i sig som stör utan hosta. Innan var det dotterns hosta som väckte mig, nu är det min hosta som håller mig vaken. Tredje natten och håller på att bli tokig, när jag precis tror att nu är det bättre kommer nästa attack. Vågar inte lita på knipet heller så blir fler rundor till toa. Sitter upp i soffan och försöker hitta någon sovställning som är okej både för att slippa hosta och som fungerar med magen. Går sisådär vill jag påstå. Trösten är att jag iaf inte är nyförlöst och sydd nu, hostade massor efter dottern fötts och det var då ingen höjdare det heller! Dessutom tillhör jag den lyckliga skara som i stort sett mått bra under graviditeten så har ärligt talat inte mycket att gnälla för, men det hade ju varit skönt att slippa hostan för det ;)

Någon som har tips på vad som kan hjälpa? Apoteket hade inget som passade gravida dessvärre.

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-06 01:47:52 följande:

Kanske borde skrivit att jag postade en bild på babyfilten, så ni som inte ser den i appen vet vad inlägget var om...

Wow. Den var verkligen helt fantastisk! Är det ett gammalt mönster? Koftan jag fick efter min faster har nämligen ungefär det mönstret och den är ju över 60 år. Har även sett i online stickcafe på Fb, där var en kvinna som hade ett sådant mönster sedan sin barndom ungefär samtidigt.
  • amalie79

Lyssnar ni på mycket poddar o sådant? Finns tydligen en del bra om graviditet barn mm, har inte lyssnat jättemycket för några historier var sådär skrämmande som jag inte riktigt fixar...när man målar upp värste tänkabara. Ett tag lyssnade jag mycket på Stickpodden. Under sommaren gör jag mycket saker på jobbet som funkar att lyssna ljudbok också, typ klipper gräs och rensar ogräs. Även P3- dokumentärerna ör väldigt bra de flesta.

Har inte varit så mycket det sista men tänker mig att detta är nödvändigt i vår på promenader, nattamning, mm. Med en lur i örat såklart så man ser o hör vad som händer runt om.

Iaf, är det någon som lyssnat på Serial? Om inte så gör det, iaf om ni som jag gillar brottshistorier ur verkligheten. Ett verkligt mord, en ung kille som dömdes för mord på sin fd flickvän, fallet plockas upp i en radiostation och man nystar upp hela historien, pratar med alla vittnen osv. Nu har det tydligen börjat en säsong 2 med ett nytt fall, ser fram emot att följa denna också.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)