• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Lägger in listan igen för nu hoppas vi den fyller på

FÖDELSELISTA:

himw: BF 3 januari och fick en flicka (Clara) den 13 december då vattnet gick plötsligt :)

WiMe06- BF 17/1. Flicka (Wendela) 2148 gr 43 cm. Född 28/12 efter igångsättning.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-11 09:43:06 följande:

Lite frustrerad nu. Maken har efter sin förkylning fått en hemsk hosta nu, rethosta utan dess like så han nästan storknar, inga hostdämpande hjälper. Varken han eller jag har haft kikhosta eller är vaccinerade så jag blev lite nervös för bebis, bad honom ringa vc. De fullständigt ignorerade den oron och skulle skriva ut Mollipect utan undersökning ens... Ok jag förstår att sannolikheten inte är så stor för att det skulle vara kikhosta men jag har hostat så jag kräkts flera ggr förra veckan och nu har han så hemsk hosta. Varför kan de inte bara ta ett prov?! Eller iaf ta in honom för undersökning... Jag har sagt till honom att byta vc eftersom jag blivit nonchalerad där och bytt men han tar sig ju aldrig för sånt...

Min man hade kikhosta för snart 1 1/2 år sedan och det var fruktansvärt. Han hostade så han svimmade flera ggr. En utav ggrna föll han handlöst rakt fram i golvet och slog av en tand och hela ansiktet blödde typ. Så usch och fy om han fått det. Min man fick cocillana (heter det så) utskrivet och bricanyl. Vilken hemskt vc. Hoppas han får hjälp.
  • WiMe06
    Hame skrev 2016-01-11 09:38:20 följande:
    Så bra besked! Och bra kämpat av dig med amning och sondning :)
    Känns så skönt, kanske vi kan "få" vår bebis på "riktigt" snart
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-11 09:39:17 följande:
    Meeeen vad härligt! Heja Wendela, ååååh håller tummarna för att det fortsätter i samma stil, finns ju egentligen ingen anledning att det inte skulle göra det. Woop woop!
    Nej vi hoppas hon kämpar på med maten nu om det så ändå ska ätas 1 ggn i timmen
    Hon får plana lite sa sköterskan men inte gå ner i vikt. Så det hoppas vi hon ska klara
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2016-01-11 09:43:29 följande:
    Vad skönt!! Duktig du är!!!
    Tack känns så härligt att hon snart kan bli "bara" vår.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-11 09:49:36 följande:

Min man hade kikhosta för snart 1 1/2 år sedan och det var fruktansvärt. Han hostade så han svimmade flera ggr. En utav ggrna föll han handlöst rakt fram i golvet och slog av en tand och hela ansiktet blödde typ. Så usch och fy om han fått det. Min man fick cocillana (heter det så) utskrivet och bricanyl. Vilken hemskt vc. Hoppas han får hjälp.

Åh fy faan, rent ut sagt! Så illa har inte maken iaf. Ja Cocchillana är väl det logiska tycker jag, men den här syrran påstod att Mollipect var både slemlösande och hostdämpande vilket ju är i princip omöjligt eftersom det hostdämpande skulle motverka den slemlösande funktionen... Mollipect är förvisso luftrörsvidgande också så det är ju bra men jag tror ju inte det räcker. Nu har han fått feber också... men det kanske är det som krävs för att förlossningen ska komma igång.
  • minahjärtan0609

Blir det bebis idag så tar det nog ett tag. Värkarna kommer med 30 min mellan och håller i sig i knappt en minut. Jag har haft lååååånga värkförlopp hemma med mina tidigare två. Ca 10 timmar innan det är tre min mellan värkarna. Det har dock gått snabbt på förlossningen. Hoppas detta håller i sig och att värkarna fortsätter.

• Niiiillllsson
    mitthemligajag skrev 2016-01-11 09:33:16 följande:

Men assååå Emma är de du??! Haha // Camilla Borlänge ;)

Jaa det är det! Haha kul att du är här ????
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-11 09:33:37 följande:

Haft besök av hemsjukvården nu! Den lilla donnan väger nu hela 2490 gram och har blivit riktigt rund och go i ansiktet. Vuxit 2 cm så nu mäter hon 45 cm.
    Fr.o.m idag ammar vi fritt fram till onsdag, sonden sitter kvar om ifall vi känner att hon inte blir riktigt nöjd, framför allt nattetid, men drar hon den så behöver vi inte bry oss om att sätta tillbaka den. Sen har vi ny kontroll på onsdag. Har hon gått upp bra i vikt då så blir vi utskrivna annars behåller dem oss till på fredag. Men det går verkligen framåt iallafall. Så härligt!!

Va underbara nyheter!! <3
Svar på tråden BF Januari 2016 :)