• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-12 06:46:03 följande:

Nu är det snart stämplat, hennes namn, papper från Skatteverket är ifyllda och ivägskickade.

Det blir en Wendela Alice Ingrid!

Så fina namn!! :)
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2016-01-11 16:08:06 följande:

Min Lillplutt är här :)
    En kille på 51cm, 3630g. Orkar inte skriva så mycket just nu, kommer mer uppdatering när vi har myst och syskonen har vart här.

Grattis:):) !!!!! Då vart de den 11/1? Nästan samma datum igen hihi
  • amalie79
    mitthemligajag skrev 2016-01-12 06:47:54 följande:

Har en med mig men jag tycker det är supersvårt att använda den! Den fastnar liksom inte mot mitt bröst...

Har haft en riktigt jobbig natt...tack och lov att jag skickade hem dottern. Eftersom lillen vägde uppåt 5 kg och 55 cm så har vi tagit socker var 3e timme föregående natt men allt har sett bra ut. Blir dock tydligen ofta så att de krävs tilläggsmatning på andra dygnet då mjölken ej runnit till och dem stora barnen kräver mer. Så jag kämpar som en gnu och ammade från 21-02.30 konstant inatt. Så länge han låg vid bröstet var han nöjd men direkt jag försökte lägga ner han så gallskrek han. Fick ringa upp till bb så kom det ner en bm med ersättning! Alltsååå fyfan tack och lov för ersättning!!! Ska absolut fortsätta amma men jag kommer se till att ersättning finns hemma i framtiden så här i början!! Hur tusan kunde jag jag få en så stor pöjk? Jag som är så liten haha

Samma här... Jag är iof inte pytteliten till växten men min kille var också ganska stor, 53/ 4565 och fick tilläggsmatas flera gånger på lördagen, när vi egentligen skulle fått åka hem, vi hade packat tom. Vikten höll sig bra men sockret sjönk. Så jag söger likadant, vi har lite hemma ifall att. Börjar bli söndersugen också så vi får se hur vi gör, håller ut lite till. Vår BVC sköterska kommer på hembesök idag och vi ska känna henne lite på pulsen var hon står ang matning även om det såklart är vi som bestämmer. Känns så osäkert när man inte vet hur mycket han får i sig nu.

Vår bebis visade inga typiska tecken för lågt socker så alla var förvånade,så man blir ju extra orolig då.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-12 06:21:11 följande:

Amalie - Kvinna!! Vilken resa du gjort! Tänk att trots all din oro och rädsla och en tuff förlossning så fixade du det med bravur!! Blir precis som mirakelspektakel alldeles tårögd när jag läser! Vilken kämpe du är och jag håller så med dig, fasen vad duktiga vi är alla här!!

Så glad för er skull och skönt att ni fått komma hem. Njut av din fantastiske man och bebis och försök att bara landa i allt nytt!

Nu håller vi stora tummarna för er som är kvar

Tack detsamma<3 ert kämpande går heller inte av för hackor, ja visst är vi duktiga allihop.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-12 06:46:03 följande:

Nu är det snart stämplat, hennes namn, papper från Skatteverket är ifyllda och ivägskickade.

Det blir en Wendela Alice Ingrid!

Härligt! Jättefina namn! <3
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-12 06:47:54 följande:

Har en med mig men jag tycker det är supersvårt att använda den! Den fastnar liksom inte mot mitt bröst...

Har haft en riktigt jobbig natt...tack och lov att jag skickade hem dottern. Eftersom lillen vägde uppåt 5 kg och 55 cm så har vi tagit socker var 3e timme föregående natt men allt har sett bra ut. Blir dock tydligen ofta så att de krävs tilläggsmatning på andra dygnet då mjölken ej runnit till och dem stora barnen kräver mer. Så jag kämpar som en gnu och ammade från 21-02.30 konstant inatt. Så länge han låg vid bröstet var han nöjd men direkt jag försökte lägga ner han så gallskrek han. Fick ringa upp till bb så kom det ner en bm med ersättning! Alltsååå fyfan tack och lov för ersättning!!! Ska absolut fortsätta amma men jag kommer se till att ersättning finns hemma i framtiden så här i början!! Hur tusan kunde jag jag få en så stor pöjk? Jag som är så liten haha

Haha ja det är ett under hur så små kan få så stora, min mamma (1,60 lång och då 55 kg) blev nog rätt chockad när jag kom ut med mina 4444 g, haha, dock bara 52 cm. Mig fick de också tilläggsmata och hålla koll på sockret men sen ammade hon mig utan problem. Men glupsk var jag redan då.

Men vilken tuff natt hörredu. Hoppas mjölken rinner till fort så du kan få lite mer lugn och ro!
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-12 00:09:32 följande:

Vilken jäkla hjältinna du är! Jag blir tårögd! Vad modig du har vart, tänk att trots alla komplikationer så klarade du det utan att slå någon! :) Vad otroligt glad jag blir att höra att du fick en BM som fattade dig på en gång och att din fantastiska sambo räckte till för dig. Jag är helt säker på att ni kommer bli mer sammansvetsade än någonsin efter detta.

Du kommer räcka till för din prins även om inte mjölken gör det. Jag blir väldigt glad av att höra att du trots allt verkar mår rätt bra psykiskt och att du verkar funnit dig i mammarollen trots farhågan att den inte skulle infinna sig (även fast det kanske är väldigt tidigt att göra uttalande om det än) <3

Jag sa aldrig att jag inte slog någon.... ;)

Sambon fick ett par smällar och nästan en bm också, som kom in på slutet, men det var sambon jag skulle slå till, hon råkade bara stå där...

Men tack:) jo det känns helt ok. Bara såren i baken som gör ont och tröttheten efter, man orkar gå två steg typ. Går omkring lite inne och plockar mellan varven för att inte bara vilja ligga även om man vilar mycket med. Är ju inte van vid detta svaga, att kroppen gör ont och man känner sig blodfattig. Jag är ju vanligtvis en både frisk och stark person fysiskt. Sambon är på och ser till så jag inte ska ta i för mycket, fick typ gå med soppåsen igår men det var knappt :)

Tack snälla <3
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-12 06:55:04 följande:

Var inte det!! Visst, de är de mest smärtsamma du någonsin kommer gjort förmodligen... Men smärtan går så fort över och den är värd varenda sekund! Jag bestämde mig för att ha en rolig förlossning och de hade jag, jisses vad vi skrattade till och med mellan krystvärkarna ( 12 min) nu hade jag en snabb och lätt förlossning denna gång jämtemot min förra på 36 h, då skrattade jag inte kan jag ju säga! Minns att jag frågade innan huvudet kom ut " är de verkligen ngn som vill ha honom för jag vill nog inte de längre och annars så slutar jag ta i nu" :p ställ in dig på hur du vill att den ska vara och fokusera på det så har iaf du gjort allt du kan för att den ska bli så bra som möjligt! :)

Haha vad rolig du är! Nä i det läget var man väl inte så taggad, hehe. Minns att det står i min förlossningsjournal från sonen; "sitter i sängen, trött men vid gott mod" nånstans runt sju på morgonen då jag hade varit vaken nästan 30 timmar med värkar. Haha! Jag vet att jag skämtade men minns inte om vad.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-12 06:17:41 följande:

Amalie; HERREGUD vilken upplevelse, fantastiskt jobbat av dig!!! Grymt!! Jag förstår att du var övertygad att du skulle dö där en stund, med det förloppet! Härligt med en sån bra bm (vad hette hon? Vi hade en underbar underbar student 2012 och ordinarie bm vi hade var också jättebra) och såklart att din karl var det stora stöd som du behövde! Vilken pärs att förlora så mycket blod och sen få vänta såpass länge på att få påfyllt, jag kan inte ens tänka mig. Härligt att ni är hemma igen! Hoppas du får vila ut nu och gosa med både bebis och katterna!

Det var lustigt för det visade sig på lördagen att denna bm dessutom bor i huset nedanför oss.

Hon hette Nasrin och jag skulle tippa på att hon är från Somalia.

Men alla i personalen var bra, men hon fattade verkligen läget, var humoristisk och varm, lyhörd och kunde ändå säga till när det var allvar, som till narkosläkaren hade hon sagt att nu hjälper du henne, funkar inte Edan får du göra något annat.

Tack för alla fina ord :)
  • Förstaförsökaren26

Det enda den där jäkla ananasen igår gav mig var en blödande mun å en läppförstoring! Jaja lägger ananas på hyllan känner jag! Har 4 dgr kvar till BF å vet ju att oddsen inte är på min sida men idag känner jag hopplöshet. Vill bara få igång allt. Trots den extrema rädslan för smärtan så känner jag bara Bring it on!!! Ska till BM idag oxå, bara det känns tröttsamt. Minns när jag väntade dottern å vi pratade om övertid å hon sa att ingen som gått hos henne har någonsin gått över mer än 1 vecka. Jojo 16 dgr gick jag över :( urk!! Förlåt för detta negativa inlägg! Var tvungen å få ur mig lite!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)