• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin

Ska bli väldigt intressant att se hur sonen reagerar på bebisen sen... Han pratar så mycket om hur han var och vad han gjorde när han var "en liiiten skrynklig bebis", haha, förutom då att han aldrig var särskilt skrynklig så jag vet inte var han fått det ifrån!

Idag vid lämningen på förskolan så sa han till en kompis att "jag ska få en bebis!" - "va, har du en bebis hemma?" svarade kompisen varpå jag förklarade att den låg i min mage. Sonen suckar då och säger, uppgivet, "ja, den vill inte komma ut!". Haha så det är fler som längtar tills det sätter igång. Kan hänga ihop med att jag sa att jag inte kunde köra honom på snowracern till förskolan idag och han konstaterade att "nej, men sen när bebisen är ute, DÅ kan du göra det!". Stora lilla plutt. Inte lätt att ha en mamma som inte kan göra så mycket med kroppen.

• amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-12 10:26:34 följande:

Hm, jag undrar jag om det är sonden hon är glad att slippa (bild)

Men du så söt hon är!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-12 10:52:15 följande:

Ska bli väldigt intressant att se hur sonen reagerar på bebisen sen... Han pratar så mycket om hur han var och vad han gjorde när han var "en liiiten skrynklig bebis", haha, förutom då att han aldrig var särskilt skrynklig så jag vet inte var han fått det ifrån!

Idag vid lämningen på förskolan så sa han till en kompis att "jag ska få en bebis!" - "va, har du en bebis hemma?" svarade kompisen varpå jag förklarade att den låg i min mage. Sonen suckar då och säger, uppgivet, "ja, den vill inte komma ut!". Haha så det är fler som längtar tills det sätter igång. Kan hänga ihop med att jag sa att jag inte kunde köra honom på snowracern till förskolan idag och han konstaterade att "nej, men sen när bebisen är ute, DÅ kan du göra det!". Stora lilla plutt. Inte lätt att ha en mamma som inte kan göra så mycket med kroppen.

Vilka härliga kommentarer. Vad roligt att han är så nyfiken på den lille bebisen där inne också eller kanske den största längtan är att få mamma till att köra snowracer
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-12 11:09:25 följande:

Vilka härliga kommentarer. Vad roligt att han är så nyfiken på den lille bebisen där inne också eller kanske den största längtan är att få mamma till att köra snowracer

Hahah ja jag tror det är jämnt skägg mellan de två faktiskt! Fast han undrar mycket om bebisen också och säger hur han tror att bebisen ligger i magen och om bebisen gillar det jag äter... av nån konstig anledning så verkar bebisen ogilla samma mat som han ogillar. Han är störtskön alltså. När han inte är skitjobbig. Haha!
  • verrron
    WiMe06 skrev 2016-01-12 10:26:34 följande:

Hm, jag undrar jag om det är sonden hon är glad att slippa (bild)

Men såå söt!! <3

Och skönt att slippa sond :)
  • Förstaförsökaren26

Då har man varit hos BM å bebis ligger fortf högt å rörligt! Fick en ny tid den 28/1 dvs 12dgr efter BF å har inte bebisen kommit då så får jag komma till sjukhuset för bedömning 31/1 å väl där antar jag att ett datum för snitt sätts! Usch vill ha ut denna unge nu!! Vet att det är dagar kvar men nu när jag har peppat mig så arbetat mentalt för å klara en vaginal förlossning så känns det så tråkigt om det inte blir så.

• Förstaförsökaren26

Jag kan inte se några bilder :( är det för att jag använder mobilen tro? Ska logga in på datorn sen när jag kommer hem! Vill oxå alla underverk som kommit till världen <3

• MeEmmA
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-12 12:30:32 följande:

Jag kan inte se några bilder :( är det för att jag använder mobilen tro? Ska logga in på datorn sen när jag kommer hem! Vill oxå alla underverk som kommit till världen <3

Det fungerar att se bilder när jag loggar in via webbläsaren på telefonen, men inte appen. Konstigt att de inte fixar det!
  • Ninin
    Hame skrev 2016-01-12 09:33:58 följande:

Oj så mycket ni skrivit! Hinner inte kommentera allt men det är så mysigt att läsa om er som fått era små, även om det är tufft i början med sömn och maning. 

Bf+14 idag, detta börjar kännas som "Hunden och kattens dagbok", och tyvärr är jag katten  Har börjar få reklam på mailen som säger "Grattis till er ny familjemedlem"! Säkert för att jag fyllt i bf när jag beställt babyboxar och liknande, känns väldigt konstigt...

Idag kommer iaf städerskan och jag ska passa på att fika med en kompis. Världens bästa make och världens bästa förskola kom fram till att vilden kunde börja lite tidigare idag så att maken kunde lämna honom innan jobbet. Så jag fick både sovmorgon, slippa overall-fight och äta frukost i lugn och ro. Halleluja! 

Önskar jag visste hur det skall bli imorgon.. Hoppas att läkaren och bm har en tydlig åsikt, att det är bäst för mig/bebisen att sätta igång eller vänta. Så det inte blir 50/50 och helt upp till mig att bestämma för du vet jag inte vad jag vill. Ni som blivit igångsatta tidigare, hur hade ni gjort?

Jag blev igångsatt med första barnet pga vattenavgång utan värkar. Cervixballong och dropp. Blev ganska lång tid på sjukhus eftersom jag fick gå igenom hela latensfasen där istället för hemma, men jag minns det som mysiga timmar trots allt, vi spelade spel på mobilen och åt godis tills det drog igång ordentligt. Jag skulle inte ha något emot igångsättning igen om det behövdes men jag har å andra sidan inget emot undersökningar och sånt. Själv nojjar jag mer över att hinna få tag i barnvakt, när är det dags att åka in så det inte blir för tidigt/panik. Det skulle jag ju slippa oroa mig för med en planerad tid.

Men det är så olika vad man oroar sig för, det är bara du som kan veta! Om de nu lägger beslutet på dig.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)