• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    MeEmmA skrev 2016-01-11 16:08:06 följande:

Min Lillplutt är här :)
    En kille på 51cm, 3630g. Orkar inte skriva så mycket just nu, kommer mer uppdatering när vi har myst och syskonen har vart här.

Stort grattis!!! Bra jobbat!! NJUT!!!

Det verkar bara spruta ut bebisar just nu :) Längtar som attans och jag är ju inte ens i närheten av BF!
  • mirakelspektakel
    FrökenBlå skrev 2016-01-11 16:10:44 följande:

Hej! Inatt gick vattnet, extrem splasheffekt!! ;) Bråttom in till sjukhuset efter en nervös väntan på barnvakten. 5 timmar efter vattenavgången föddes vår pojk :D Allt har gått bra trots att det gjorde vansinnigt ont när det gick så fort på slutet. Han vägde 4172 g och var 51 cm lång.

Hinner inte läsa i tråden nu men skickar ett grattis till de som fått sina små och ett kämpa på till er som väntar! :)

STORT Grattis!!! njut och mys!!
  • mirakelspektakel
    Hame skrev 2016-01-11 16:17:13 följande:
    Det är nog svårt att hinna bygga upp något, det är ju bara två dagar till igångsättningen. Det får nog bli den läkaren som finns tillgänglig... Jag vet att det är störtlöjligt och gammeldags och allt möjligt, men jag har mycket hellre en kvinnlig läkare än en man. Det är inte det att jag tycker det är pinsamt att visa mig för en man utan mer att de omöjligt kan vet hur det känns.
    jag förstår det, jag bara tänkte att om det är fler gynundersökningar som ska göras så kanske du blir tryggare gång nr 2 om det är samma läkare... Jag förstår att du är mer bekväm med en kvinna, så kände jag med tills jag gjorde VUL och inte hade något val, det var en man och han var den bästa gynekolog jag haft! 
  • Förstaförsökaren26
    Blgebo skrev 2016-01-11 15:52:43 följande:
    Jag brukar köpa ett gäng, och låta ett par ligga framme så de blir mjuka och rejält mogna...hårda är hemska för munnen... Sedan finns det olika "fabrikat" också. Tycker Doles är sämst/svider mest.
    Det här var en chiquita å satan va ont jag fick. Men men får väl se om det blir nåt! Hoppet är ju det sista som överger en haha
  • Elma

Kul med alla nya bebisar, stort grattis!

Hoppas ni kan njuta av att ha bebis utanför magen även om de nya hormonerna spökar och den egna kroppen inte alltid känns igen. Livet som nyförlöst är inte direkt glamoröst men när jag ser på min tvååring är det så värt det!

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-11 14:34:12 följande:
    Jag tror att det kommer få den effekten på dig med. Låter som om du skulle behöva höra det sköterskan sa ungefär 10 gr till. Sen tänker jag att det kanske bli lättare att ta bebissteg, bestäm dig för att försöka gå ut med henne 10 min per dag. Och bara gå runt kvarteret. Och känns det bra så kan du ju utöka utflykterna?

Jag skrev ett långt inlägg på mobilen till dig igår, men innan jag hann posta det så försvann det. Sammanfattningsvis så gick det ut på att våga be om hjälp innan det gått för långt och att du inte är ett dugg jobbig om du känner att du behöver mer stöd än vad du får just nu. För mig tog det typ ett år för mig att inse att jag hade en depression, för det var inget som hände mig, jag klarade mig ju alltid, inget man skulle gnälla över, det var ju bara att kämpa på. Först när jag väl kunde acceptera att jag hade en depression så kunde jag verkligen ta emot hjälpen som erbjöds. Man tjänar väldigt sällan på att vara duktiga flickan eller ensam är stark när psyket håller på att rasa samman. 
    Det var ett klokt råd med promenaderna. Att ta bebissteg kan nog vara en bra början.

Det är så svårt att veta bara om man behöver reda i ngt. Igår kväll fick jag världens psykbryt på mannen och undrade om han ens ville ha sin dotter. Herregud liksom, nu är jag så sjukt trött på alla hormoner som man inte kan styra över! Vart kommer dem ifrån egentligen?! Fick ha mannen hemma en extra dag, så först imorgon börjar han jobba och jag har bestämt mig för att jag ska skjutsa barnen till farmor och farfar.

Förlåt om det är känsliga frågor, du behöver inte svara om du känner att dem är för närgångna. Var det ngn annan som uppmärksammade dig på att du kunde fått en depression eller kände du själv att du inte mådde bra? Hur lång tid tog det för dig att komma ur depressionen?
    Jag är nog som du där att det händer aldrig mig, varför gnälla, det är bara att kämpa vidare. Tror inte jag skulle känna själv om man hamnade i en depression.

Idag skulle iallafall vår neo-sköterska kontakta bvc, så hoppas på att få en bra sköterska där.
  • WiMe06
    elinville skrev 2016-01-11 15:29:11 följande:

Kämpa på både ni som är på G och ni som har ers guldklimpar i er famn. Allt är inte rosenskimrande i början, jag minns hur besviken jag själv var när jag inte blev himlastormande förälskad i bebisen på en gång. En förlossning är tuff även när allt går som det ska, tillåt er en hel del självlmkan för det blir bättre!

Själv är jag idag 39+0 och har hela dagen haft oregelbundna sd/förvärkar... Hoppas så innerligt att det är på G snart! Hur har ni haft det med slemproppen, ni som fött eller är mitt uppe i värkarbete? Första gången gick min slempropp en vecka innan, andra gången märkte jag vare sig när slempropp eller vatten gick. Hade gärna sett lite slem så man vet att det närmar sig även om det ändå kan dröja...

Jag tror att min slempropp började lossna lite innan jul för det kom rejält med grönaktigt slem vid toabesöken. Sen tror jag en större del lossnade på juldagen för då kom det en grönaktigt slemklump som var större än en 5-krona. Nu vet jag ju tyvärr inte om det kanske hade startat igång senare då jag blev igångsatt den 28. Men då var jag ju öppen 3 cm så att kroppen var redo tror jag ju iallafall.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2016-01-11 16:08:06 följande:

Min Lillplutt är här :)
    En kille på 51cm, 3630g. Orkar inte skriva så mycket just nu, kommer mer uppdatering när vi har myst och syskonen har vart här.

Åh, men superstort grattis! Mys på nu, hoppas att allt gick bra. Härligt att bebis kom!!
  • WiMe06
    FrökenBlå skrev 2016-01-11 16:10:44 följande:

Hej! Inatt gick vattnet, extrem splasheffekt!! ;) Bråttom in till sjukhuset efter en nervös väntan på barnvakten. 5 timmar efter vattenavgången föddes vår pojk :D Allt har gått bra trots att det gjorde vansinnigt ont när det gick så fort på slutet. Han vägde 4172 g och var 51 cm lång.

Hinner inte läsa i tråden nu men skickar ett grattis till de som fått sina små och ett kämpa på till er som väntar! :)

Åhh, härligt. Stort grattis!! Mys på!!

Wow, två bebisar på samma dag, nu hoppas vi det blir en nr 3 idag med
  • WiMe06
    Hame skrev 2016-01-11 16:17:13 följande:
    Det är nog svårt att hinna bygga upp något, det är ju bara två dagar till igångsättningen. Det får nog bli den läkaren som finns tillgänglig... Jag vet att det är störtlöjligt och gammeldags och allt möjligt, men jag har mycket hellre en kvinnlig läkare än en man. Det är inte det att jag tycker det är pinsamt att visa mig för en man utan mer att de omöjligt kan vet hur det känns.
    Håller med dig, jade aldrig velat ha en manlig läkare heller. Fick som tur var en kvinnlig när dem satte igång mig, men när hon kom in och skulle göra en vaginal undersökning så hade hon en manlig läkare med sig och jag fick typ panik! Tänkte att aldrig i livet att han kommer i närheten. Som tur var gjorde han inte det heller. Var nog student tror jag.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)