• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-11 14:44:35 följande:
    Haha jag vet inte jag, har hört att man kan bli riktigt dålig i magen. Men det är ju hemskt gott förstås!
    Haha munnen bränner men man vet ju aldrig nägot kanske vill starta Hahah! Idag är jag så less på detta!!
  • Förstaförsökaren26
    Blgebo skrev 2016-01-11 15:12:07 följande:
    Jag är hmm..dålig i magen...har tryckt i mig ananas sedan nyår för att få fart på det hela... åt två st hela igår... Inte så kul....nu blir det inga fler kan jag säga... Inte har det ngn effekt heller, så kan lika gärna byta metod
    Jag åt upp denna sen får det kanske vara. Gör förbaskat ont i munnen nu iallafall :(
  • Blgebo
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-11 15:50:02 följande:
    Jag åt upp denna sen får det kanske vara. Gör förbaskat ont i munnen nu iallafall :(
    Jag brukar köpa ett gäng, och låta ett par ligga framme så de blir mjuka och rejält mogna...hårda är hemska för munnen... Sedan finns det olika "fabrikat" också. Tycker Doles är sämst/svider mest.
  • MeEmmA

Min Lillplutt är här :)
    En kille på 51cm, 3630g. Orkar inte skriva så mycket just nu, kommer mer uppdatering när vi har myst och syskonen har vart här.

• FrökenBlå

Hej! Inatt gick vattnet, extrem splasheffekt!! ;) Bråttom in till sjukhuset efter en nervös väntan på barnvakten. 5 timmar efter vattenavgången föddes vår pojk :D Allt har gått bra trots att det gjorde vansinnigt ont när det gick så fort på slutet. Han vägde 4172 g och var 51 cm lång.

Hinner inte läsa i tråden nu men skickar ett grattis till de som fått sina små och ett kämpa på till er som väntar! :)

• Förstaförsökaren26
    MeEmmA skrev 2016-01-11 16:08:06 följande:

En kille på 51cm, 3630g. Orkar inte skriva så mycket just nu, kommer mer uppdatering när vi har myst och syskonen har vart här.

Grattis grattis :)
  • Förstaförsökaren26
    FrökenBlå skrev 2016-01-11 16:10:44 följande:

Hej! Inatt gick vattnet, extrem splasheffekt!! ;) Bråttom in till sjukhuset efter en nervös väntan på barnvakten. 5 timmar efter vattenavgången föddes vår pojk :D Allt har gått bra trots att det gjorde vansinnigt ont när det gick så fort på slutet. Han vägde 4172 g och var 51 cm lång.

Hinner inte läsa i tråden nu men skickar ett grattis till de som fått sina små och ett kämpa på till er som väntar! :)

Grattis grattis :)
  • Hame
    mirakelspektakel skrev 2016-01-11 13:09:33 följande:

Tycker att du har all rätt att klaga. FY FAN för läkare som inte tar dig på allvar! Vad mer kan begäras än att det står tydligt i din journal och att de läser den och tar infon på allvar?

Kanske kan du höra med din auora BM om det finns någon läkare som hon rekommenderar som du kan få göra alla undersökningarna hos? Så att du hinner bygga upp ett förtroende för hen? (misstänker att det kan var svårt att få till praktiskt, men det skulle ju vara det bästa!)

Det är nog svårt att hinna bygga upp något, det är ju bara två dagar till igångsättningen. Det får nog bli den läkaren som finns tillgänglig... Jag vet att det är störtlöjligt och gammeldags och allt möjligt, men jag har mycket hellre en kvinnlig läkare än en man. Det är inte det att jag tycker det är pinsamt att visa mig för en man utan mer att de omöjligt kan vet hur det känns.
  • qatteriin
    MeEmmA skrev 2016-01-11 16:08:06 följande:

Åh, grattis!!!
  • qatteriin
    FrökenBlå skrev 2016-01-11 16:10:44 följande:

Grattis till dig med!! Wohoo för splashet, jag vill också ha! Hahah!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)