• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Amalie - Kvinna!! Vilken resa du gjort! Tänk att trots all din oro och rädsla och en tuff förlossning så fixade du det med bravur!! Blir precis som mirakelspektakel alldeles tårögd när jag läser! Vilken kämpe du är och jag håller så med dig, fasen vad duktiga vi är alla här!!
    Så glad för er skull och skönt att ni fått komma hem. Njut av din fantastiske man och bebis och försök att bara landa i allt nytt!

Nu håller vi stora tummarna för er som är kvar

• qatteriin

Vi var produktiva igår, bara 400 inlägg kvar till 10000, får se om min känsla var rätt. Hahahaha! Men iofs sa ju inte känslan att jag skulle få förlossningen NÄR det nått 10000 utan EFTER 10000... suck.

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-11 18:18:17 följande:
    Det är ingen fara, det är bara att fråga på, mina depressioner är överhuvudtaget inte ett känsligt ämne för mig. Det som fick bägaren att rinna över var att jag fick ett rejält psykbryt och gjorde en del destruktiva saker som hade som följd att min dåvarande relation tog slut (relationen i sig var en stor bidragande faktor att jag hamna i depressionen från början, men jag hade inte förmåga att se det eller ta mig ur den.) Mina närstående såg att jag mådde dåligt långt innan detta hände men kunde inte göra så mkt. När jag väl föll, fick jag hjälp av min mamma att få kontakt med sjukvården som i sin tur gav mig remiss till en terapeut. Det tog mig allt som allt kanske 1,5 år att ta mig ur depressionen samt att bearbeta vad som hänt. Men det var inte så att det var nattsvart under hela denna period, utan det gick och upp ner. När jag gick in i nästa depression så hade jag mkt lättare att be om hjälp och jag gjorde det mkt tidigare vilket gjorde att jag kom ur den mkt fortare, trots att det var mkt mer komplicerade omständigheter. 

Jag tycker inte alls du ska jämföra min erfarenheter med vad du upplever nu, men jag tror att du inte kommer ångra dig om du ber att få prata med en psykolog, som kan hjälpa dig att sortera vad som är rädslor, hormoner och kan ge dig redskap att hantera situationen och ge dig ett annat perspektiv.

Vad bra att din man stannade hemma en dag till. Jag har redan nu börjat prata med min sambo vad det är för tecken som han ska vara uppmärksam på, så att han kan se till att jag får hjälp snabbt om jag börjar tendera på att få en förlossningsdepression. Vad säger din man? Kanske du kan få hjälp av honom att ta kontakt med psykolog om du tycker att det är jobbigt att ta det steget själv (det var iaf skitjobbigt för mig, det är lite som att lägga sig på rygg och ge upp)?  
    Du verkar vara otroligt stark som ändå lyckades ta dig ur både den dåliga relationen och depressionen trots många månaders kamp. Blir rörd när jag hör vad du behövt vara med om. Men vilken tur att din mamma stod där redo att fånga upp dig. Jag blir glad när också att veta att du verkar ha hittat din rätte också. Vad bra att du involverar din man och berättar för honom vad han ska vara uppmärksam på, jag är tyvärr inte lika duktig på att involvera min i den känslostorm jag går igenom. Jag får mina utbrott, gråter och sen säger jag att allting är bra. Då undrar han varför jag inte säger något, men då skyller jag på hormonerna. Vet att det är så otroligt dumt men jag har bara svårt att ventilera vissa tuffa saker. Vet inte varför egentligen.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2016-01-11 22:18:25 följande:

Ligger på patienthotellet ensam! Skickade hem mannen med dottern då jag kände att de blev för mkt intryck för henne och dessutom att sova här! Men ahhhhh har fått värsta blåsorna på bröstvårtorna, ngn som har annat tips än bröstmjölk? Eller vet vad de äe för ngt? Små genomskinliga/gulaktiga blåsor

Vad starkt av dig att vara kvar själv det blir mkt för storasyster nu att ta in kanske.
    Fy vad jobbigt med blåsorna, vet inte vad det kan va. Men jag vet att jag INTE kan amma utan amningsnapp, har inte kunnat det med något utav barnen, har försökt varje gång med det slutar alltid med att jag bett om en, det har varit min räddning, annars hade jag fått så ont och så mkt sår. Du kanske inte behöver ha det men tills blåsorna lagt sig kanske det kan vara skönt?
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-12 06:28:52 följande:

Vi var produktiva igår, bara 400 inlägg kvar till 10000, får se om min känsla var rätt. Hahahaha! Men iofs sa ju inte känslan att jag skulle få förlossningen NÄR det nått 10000 utan EFTER 10000... suck.

Haha, vi har 6 dagar på oss att skriva dem sista 400 nu då eftersom du ska hålla bf ;-p hihi.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-12 06:40:59 följande:

Haha, vi har 6 dagar på oss att skriva dem sista 400 nu då eftersom du ska hålla bf ;-p hihi.

Haha ja och det borde vi väl hinna kan man tycka!
  • WiMe06

Nu är det snart stämplat, hennes namn, papper från Skatteverket är ifyllda och ivägskickade.

Det blir en Wendela Alice Ingrid!

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-12 06:42:44 följande:
    Haha ja och det borde vi väl hinna kan man tycka!
    Ja, absolut annars tror jag vi hamnat på latsidan allihopa här inne, haha.
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2016-01-12 06:36:56 följande:
    Vad starkt av dig att vara kvar själv det blir mkt för storasyster nu att ta in kanske.
    Fy vad jobbigt med blåsorna, vet inte vad det kan va. Men jag vet att jag INTE kan amma utan amningsnapp, har inte kunnat det med något utav barnen, har försökt varje gång med det slutar alltid med att jag bett om en, det har varit min räddning, annars hade jag fått så ont och så mkt sår. Du kanske inte behöver ha det men tills blåsorna lagt sig kanske det kan vara skönt?
    Har en med mig men jag tycker det är supersvårt att använda den! Den fastnar liksom inte mot mitt bröst...

Har haft en riktigt jobbig natt...tack och lov att jag skickade hem dottern. Eftersom lillen vägde uppåt 5 kg och 55 cm så har vi tagit socker var 3e timme föregående natt men allt har sett bra ut. Blir dock tydligen ofta så att de krävs tilläggsmatning på andra dygnet då mjölken ej runnit till och dem stora barnen kräver mer. Så jag kämpar som en gnu och ammade från 21-02.30 konstant inatt. Så länge han låg vid bröstet var han nöjd men direkt jag försökte lägga ner han så gallskrek han. Fick ringa upp till bb så kom det ner en bm med ersättning! Alltsååå fyfan tack och lov för ersättning!!! Ska absolut fortsätta amma men jag kommer se till att ersättning finns hemma i framtiden så här i början!! Hur tusan kunde jag jag få en så stor pöjk? Jag som är så liten haha
  • mitthemligajag
    idape skrev 2016-01-11 22:23:54 följande:

Gud vad tuffa ni alla är!! Jag är verkligen rädd för smärtan att föda igen!!

Önskar jag oxå bara kunde slappna av och längta som ni att det ska sätta igång!! Grattis alla som fått!! Underbart efteråt!!

Var inte det!! Visst, de är de mest smärtsamma du någonsin kommer gjort förmodligen... Men smärtan går så fort över och den är värd varenda sekund! Jag bestämde mig för att ha en rolig förlossning och de hade jag, jisses vad vi skrattade till och med mellan krystvärkarna ( 12 min) nu hade jag en snabb och lätt förlossning denna gång jämtemot min förra på 36 h, då skrattade jag inte kan jag ju säga! Minns att jag frågade innan huvudet kom ut " är de verkligen ngn som vill ha honom för jag vill nog inte de längre och annars så slutar jag ta i nu" :p ställ in dig på hur du vill att den ska vara och fokusera på det så har iaf du gjort allt du kan för att den ska bli så bra som möjligt! :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)