• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • CarolinaH

Höll igång som vet inte vad i går. Storstädade badrum och avlopp, rensade lådor, fixade massor som behövts höras länge. När barnen äntligen lagt sig och jag fick en lugn stund tänkte jag slå på stort. Favoritpodden och para ihop en hel icapåse med omaka strumpor (5 pers varav barnen inte är så noga utan gärna använder de strumpor de hittar. Oavsett om det är samma färg eller mönster gör att högen med omaka blir stor rätt fort)
    Men inte lätt när man för första gången på 7 timmar, med undantag från toalettbesök sätter sig ner. Självklart drar sammandragningarna igång rejält.
    Sen har de hållit i sig hela natten. 2-3gånger/H med ökad kraft.
    Nu har de givetvis lugnat ner sig och kanske stannat av helt. Skickade i alla fall iväg maken till jobbet på de möten han hade. Och hunden fick följa med han oxå. Det tar honom bara 20 min hem så det är långt.
    Så nu är jag "fri" fram till 15 då barnen börjar trilla in hemma. Svårt att bestämma mig om jag ska passa på att sova så gått det går för att eventuellt orka led en förlossning om det sätter igång eller fortsätta röja här hemma å se om det eskalerar igen.
    Det får bog bli en kombo. Med start av promenad till barnen skola och lämna av språkböcker som blev kvar hemma.
    Går förbi matbutiken på vägen hem med så kanske ska unna mig något gott och kolhydratrikt till lunch. Kylen ekar tomt. Men har beställt hem mat som kommer i morgon så tills dess får bi klara oss på det lilla.
    Kanske kanske bebisen nu bestämt sig för att vilja se omvärlden.
    Bf+5

• Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-13 08:00:31 följande:
    Haha ja vad gör man inte!! Jag har bm idag så jag måste ut på promenad, men några längre sträckor blir det inte för mig. Räcker att gå till förskolan faktiskt för att få en massa sammandragningar... Men inte hjälper det! :-P

Ja det kan säkert ha varit slemproppen ändå men som sagt, den kan ju återbildas... Så dåligt uttänkt att man inte kan få ett slutdatum från naturen!!
    Ja, tänk så man kunde förbereda sig då. Jag är ju så inställd nu på att gå över 2 veckor. Får försöka tänka att det inte behöver bli så nu. Är ju BF lördag å än är det bara onsdag! Det som är skrämmande/spännande med förlossningar att man aldrig vet hur/när de startar. Men just nu hade jag gärna vetat! :)
  • amalie79

Jaha, typiskt nog så har sambon sedan igår fått hög feber, tungt att andas och förkylning. Och bebis vill bara snutta tutta hela tiden, särskilt på natten, vi somnade runt 02:30, så jag är ju inte till mycket nytta, får försöka iaf ladda om diskmaskinen emellan så att vi har rena glas. O försöka fixa oss någon slags mat i eftermiddag.

Men mest rädd är jag såklart att lille skrutt ska bli sjuk med nu:( man kan skydda honom mot de som kommer hem osv, vi har haft besök av friska människor både söndag o igår o syskonen har tvättat händerna osv. Men jag kan ju inte skydda honom mot hans egen pappa liksom, han har ju redan blivit utsatt för det ändå. Och han måste ju ta honom om jag är på muggen eller ibland har svårt att resa mig om jag suttit på såren för länge. Men i natt sov han i vardagsrummet, men risken är väl att skadan redan är skedd :(

Nu ska jag ruska lite i halvsovande bebis för det gör rinner om ena tutten sen hoppas jag stt vi båda sover lite till.

• minahjärtan0609

Nu har vi landat hemma och sovit vår första natt. Allt funkar förvånansvärt bra. Barnen bråkar om vem som ska hålla lillasyster så det är många famnar att ligga och gosa i. Amningen har kommit igång och hon har ätit ca en gång i timman hela natten. Går lite på adrenalin såhär i början så tröttheten kommer nog om ett par dagar. I morgon ska vi tillbaka till bb för utskrinving och kontroll. Det är heeeelt ljuvligt med bebis så ni som fortfarande har dem på insidan har verkligen något att längta efter! Hon vägde förresten 3670g och 49cm. Störst i syskonskaran :)

Orkar inte läsa ikapp men jag har förstått att fler bebisar föddes just den 11e. Det var rekord på förlossningen fick vi höra. Det föddes 5 barn under de timmarna vi var på förlossningen.

• qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-13 09:11:56 följande:

Ja, tänk så man kunde förbereda sig då. Jag är ju så inställd nu på att gå över 2 veckor. Får försöka tänka att det inte behöver bli så nu. Är ju BF lördag å än är det bara onsdag! Det som är skrämmande/spännande med förlossningar att man aldrig vet hur/när de startar. Men just nu hade jag gärna vetat! :)

Ja fasen vad skönt det hade varit att veta men jag håller med om att den där ovissheten är rätt spännande också! Jag måste försöka ställa in mig på att gå över rejält så jag inte blir för frustrerad nästa vecka...
  • amalie79

Blä, kom på att jag ju måste köpa bindor idag, men tanken på försöka ta mig iväg ensam med bilen känns sådär och att ta med lillkillen till mataffären också. Tänkte spara det tills måndag för jag måste köpa bh.

Känner mig inte i form att sitta bakom ratten ännu.

Får hoppas sambon orkar ta sig ut och handla iaf.

• amalie79
    amalie79 skrev 2016-01-13 09:31:46 följande:

Blä, kom på att jag ju måste köpa bindor idag, men tanken på försöka ta mig iväg ensam med bilen känns sådär och att ta med lillkillen till mataffären också. Tänkte spara det tills måndag för jag måste köpa bh.

Känner mig inte i form att sitta bakom ratten ännu.

Får hoppas sambon orkar ta sig ut och handla iaf.

Annars kanske jag klarar en liten tur ner till affären här på torget med skrutt tryggt nedbäddad i vagnen. Tänkte ändå gå ut en liten vända idag om vi kände för det.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-13 09:19:32 följande:

Jaha, typiskt nog så har sambon sedan igår fått hög feber, tungt att andas och förkylning. Och bebis vill bara snutta tutta hela tiden, särskilt på natten, vi somnade runt 02:30, så jag är ju inte till mycket nytta, får försöka iaf ladda om diskmaskinen emellan så att vi har rena glas. O försöka fixa oss någon slags mat i eftermiddag.

Men mest rädd är jag såklart att lille skrutt ska bli sjuk med nu:( man kan skydda honom mot de som kommer hem osv, vi har haft besök av friska människor både söndag o igår o syskonen har tvättat händerna osv. Men jag kan ju inte skydda honom mot hans egen pappa liksom, han har ju redan blivit utsatt för det ändå. Och han måste ju ta honom om jag är på muggen eller ibland har svårt att resa mig om jag suttit på såren för länge. Men i natt sov han i vardagsrummet, men risken är väl att skadan redan är skedd :(

Nu ska jag ruska lite i halvsovande bebis för det gör rinner om ena tutten sen hoppas jag stt vi båda sover lite till.

Vilken osis!! Det är ju verkligen skräcken, att nyfödingen ska bli sjuk... Jag har börjat bli orolig nu för att det ska sätta igång här (även om jag längtar) eftersom maken är så hostig, och sonen har börjat snora nåt enormt och har blivit väldigt trött så snart är han väl riktigt dålig han med...

Det går ju som sagt inte att göra nåt åt men bröstmjölk är bra som näsdroppar om det blir aktuellt för lillen, kanske inte för sambon, men effektivt ska det vara. Men jag hoppas det räcker för er att sambon är dålig, räcker och blir över.
  • Förstaförsökaren26
    amalie79 skrev 2016-01-13 09:19:32 följande:

Åh hoppas att han kryar på sig snart å att bebisen klarar sig från förkylningen!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-13 09:33:56 följande:

Annars kanske jag klarar en liten tur ner till affären här på torget med skrutt tryggt nedbäddad i vagnen. Tänkte ändå gå ut en liten vända idag om vi kände för det.

Ja ta en liten promenad, det kan ju vara skönt! Och enklare än att bråka med bilen tror jag. Jag kanske borde köpa lite mer bindor i förväg, hmm...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)