• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin

Alltså kolla vilken fin post jag fick idag, jag nästan dog!! <3 Min kompis syr så mycket fint och det mesta syr hon till neo (hennes dotter föddes i v 29 så det började efter det), men så frågade hon om hon fick sy nåt till min bebis... såklart hon fick!! Bodyn i stl 62 och pyjamasen i stl 50 tror jag. Sonen tyckte de var såååå gosiga, jag ska se om jag kan sy en tröja till honom av resten av körsbärsblomstyget för han tyckte det var såååå fiiint.

• elinville
    qatteriin skrev 2016-01-12 11:24:53 följande:
    Hahah ja jag tror det är jämnt skägg mellan de två faktiskt! Fast han undrar mycket om bebisen också och säger hur han tror att bebisen ligger i magen och om bebisen gillar det jag äter... av nån konstig anledning så verkar bebisen ogilla samma mat som han ogillar. Han är störtskön alltså. När han inte är skitjobbig. Haha!
    Hahaha min son tvingar mig tugga morötterna noggrannt så inte bebisen sätter i halsen, bebisen kan ju inte tugga själv nämligen eftersom hen inte har några tänder..!! Haha, dom är roliga de små!
  • elinville
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-12 12:28:05 följande:

Då har man varit hos BM å bebis ligger fortf högt å rörligt! Fick en ny tid den 28/1 dvs 12dgr efter BF å har inte bebisen kommit då så får jag komma till sjukhuset för bedömning 31/1 å väl där antar jag att ett datum för snitt sätts! Usch vill ha ut denna unge nu!! Vet att det är dagar kvar men nu när jag har peppat mig så arbetat mentalt för å klara en vaginal förlossning så känns det så tråkigt om det inte blir så.

Varför tror du det blir snitt och inte igångsättning?
    Har också bebis högt o rörligt, ska till bm nästa tisdag. Då är jag på bf+1 och kommer få en hinnsvepning om jag är mogen. Hoppas det! Gick över 14 dagar förra gången, men han kom igång i grevens tid av sig själv!
  • qatteriin
    elinville skrev 2016-01-12 16:53:07 följande:

Hahaha min son tvingar mig tugga morötterna noggrannt så inte bebisen sätter i halsen, bebisen kan ju inte tugga själv nämligen eftersom hen inte har några tänder..!! Haha, dom är roliga de små!

Haha klok unge!!
  • Förstaförsökaren26
    elinville skrev 2016-01-12 16:58:20 följande:
    Varför tror du det blir snitt och inte igångsättning?
    Har också bebis högt o rörligt, ska till bm nästa tisdag. Då är jag på bf+1 och kommer få en hinnsvepning om jag är mogen. Hoppas det! Gick över 14 dagar förra gången, men han kom igång i grevens tid av sig själv!
    Jag fick snittas förra gången med dottern så de har sagt att de vill inte sätta igång mig utan antingen så spontanstartar jag själv lr så blir det snitt! Men jag har tid kvar så jag tänker vara optimistisk å tänka att det kommer å starta! :)
  • verrron
    amalie79 skrev 2016-01-12 15:23:03 följande:

Här är då vår klump. :) vi vet inte hundra än om han heter Harry eller Arvid...

BVC har varit här på hembesök och han äter bra verkar det som för vikten går uppåt.

Själv är jag rätt slö idag, har ont i såret i rumpen. Kliar, tynger och sticker men antar att det är bra.

Vilken gullunge! <3
  • Lisasmor
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-12 17:18:20 följande:
    Jag fick snittas förra gången med dottern så de har sagt att de vill inte sätta igång mig utan antingen så spontanstartar jag själv lr så blir det snitt! Men jag har tid kvar så jag tänker vara optimistisk å tänka att det kommer å starta! :)
    Nu har jag pratat med förlossningen ang igångsättning och mig kommer de sätta igång trots tidigare snitt. Dock med gel och inte cytotec, som tydligare är svårare att dosera. Var det nån komplikation med ditt snitt som påverkar deras beslut? Eller handlar det bara om olika riktlinjer? Min igångsättning blir till helgen om bebisen inte kommit ut tills dess. Imorgon ska BM göra hinnsvepning, så hoppas på att det ska funka!
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-12 15:23:03 följande:

Här är då vår klump. :) vi vet inte hundra än om han heter Harry eller Arvid...

BVC har varit här på hembesök och han äter bra verkar det som för vikten går uppåt.

Själv är jag rätt slö idag, har ont i såret i rumpen. Kliar, tynger och sticker men antar att det är bra.

Åh men herregud så söt <3 Underbar body.

Skönt att han går upp, härligt!

Usch, inte roligt med sår. Jag tror jag fick en bristning inne i "mutti", svider fortfarande när jag ska kissa eller duschar. Hoppas ditt sår läker snabbt.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-12 16:38:44 följande:

Alltså kolla vilken fin post jag fick idag, jag nästan dog!! <3 Min kompis syr så mycket fint och det mesta syr hon till neo (hennes dotter föddes i v 29 så det började efter det), men så frågade hon om hon fick sy nåt till min bebis... såklart hon fick!! Bodyn i stl 62 och pyjamasen i stl 50 tror jag. Sonen tyckte de var såååå gosiga, jag ska se om jag kan sy en tröja till honom av resten av körsbärsblomstyget för han tyckte det var såååå fiiint.

Åh, men vilken lyx att få sådan post! Superfina kläder!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)