• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • elinville
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-12 17:18:20 följande:
    Jag fick snittas förra gången med dottern så de har sagt att de vill inte sätta igång mig utan antingen så spontanstartar jag själv lr så blir det snitt! Men jag har tid kvar så jag tänker vara optimistisk å tänka att det kommer å starta! :)
    Aha! Då är jag med! Trodde det berodde på att bebisen låg högt och rörlig, men då behöver inte jag fundera på det! Jag håller tummar och tår att du kommer igång själv snart så du slipper snitt!
  • elinville
    WiMe06 skrev 2016-01-12 20:32:49 följande:
    jag förstår att dem fick följa med. Tror inte du behöver oroa dig, det är nog en liten jätte som kommer ut isåfall, hihi
    Själv letar jag kläder för fullt till damen här hemma. Tösen har typ 1 par byxor som inte åker av henne eller ser ut som ett tält på henne. Men varken Lindex, kappahl, hm eller polarn har några plagg i stlk 44. Och till affären kommer man ju inte heller. Sen har hon 3 bodys i stlk 50 som är förstora men dem funkar iallafall. Så varenda amning så typ synar jag Tradera, men sen missar jag ju typ varenda auktion jag lagt i minneslistan ändå. Haha!!

Nej, men tur är väl det att dem har sina personligheter, jag kan kvävas av mina stora grabbar ibland men ack så Goa dem är när dem sätter den sidan till. Vår äldsta är lite lillgammal av sig ibland och då är han så go för att i nästa ögonblick bli ett skrikande hormonmonster som smäller i dörrar och kastar saker. Värre en annans hormoner, haha
    Men polarn har väl plagg i strl 44? Deras eco-kollektion har jag för mig att jag köpte till min systerson av.
  • WiMe06
    elinville skrev 2016-01-12 22:08:51 följande:
    Men polarn har väl plagg i strl 44? Deras eco-kollektion har jag för mig att jag köpte till min systerson av.
    Alla butikerna jag nämnde ska ha stlk 44, men ingenting i deras webbshoppar. Pop hade några få bara men inga fina alls :-/
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-12 21:08:24 följande:
    Men du, med kläder, i grupper på fb finns ju många som syr bebiskläder till en ok penning annars, har du kollat i gruppen "Vi sytokiga"? Jag är med i nån grupp som heter "Hemmasytt till salu" men där är det inte så ofta småkläder. Villervalla har annars ett fåtal i 44 vet jag men inget vidare urval, men det brukar gå ganska fort att få hem.

Haha ja enda problemet med sonens personlighet är väl att den är så lik min! För att inte tala om temperamentet! Man får vad man förtjänar antar jag haha. Åh gud, hur det ska bli när hormonerna kommer igång i honom har jag inte ens funderat på... senast i morse sa han att han ville ha en moppe!
    Ah, jag har inte fb så tyvärr kan jag inte kika där

Kan det va så illa att man får vad man förtjänar, haha, då måste jag gjort ngn väldigt illa med tanke på den äldstas humör ibland, hahaha!!
    Oj oj haha, han vet redan vad han vill ha :-P
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-12 19:39:13 följande:
    Tack för allt stöd och dina kloka råd. Imorgon har jag besök på neo istället för hemma, får se vem det är utav sköterskorna som har mottagningen, känner inte riktigt att det klickar med alla där uppe annars väntar jag nog in bvc sköterskan. Men idag känner jag att jag kan ge mig själv en enorm klapp på axeln. Att ta med henne till skolan på torsdag när killarna börjar skrämmer skiten ur mig så därför kände jag för min egen skull att jag skulle ta ett litet kliv, så jag lämnade grabbarna hos farmor och farfar idag istället för att dem skulle komma och hämta dem. Det var första ggn jag körde med henne själv i bilen. Övrig trafik var kansle inte så glada åt min pensionärskörning men vem bryr sig om det jag gjorde det och det känns riktigt bra att jag vågade.
    Det tycker jag verkligen du ska göra!! Bra gjort! Du ska se att det kommer lossna innan du vet ordet av det, bara du vågar ta små ministeg lite då och då. Blir det för läskigt så kan du ju vända tbx. Tänker att idag var väl första dagen utan mannen hemma med? Stor applåd för att du klarade det bamse steget!!! 
  • elinville
    WiMe06 skrev 2016-01-12 22:31:46 följande:
    Alla butikerna jag nämnde ska ha stlk 44, men ingenting i deras webbshoppar. Pop hade några få bara men inga fina alls :-/
    Aha! Typiskt! Då fyller se säkert inte på förrän vårkläderna!
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-12 22:52:38 följande:
    Det tycker jag verkligen du ska göra!! Bra gjort! Du ska se att det kommer lossna innan du vet ordet av det, bara du vågar ta små ministeg lite då och då. Blir det för läskigt så kan du ju vända tbx. Tänker att idag var väl första dagen utan mannen hemma med? Stor applåd för att du klarade det bamse steget!!! 
    Ja, mannen jobbade första dagen idag och det gick ju det med. Ikväll har hon fått ligga i sitt babynest mellan oss i sängen. Passar på när inte grabbarna är hemma och kommer indundrande i vår säng. Vågar inte ha henne ligga där när dem gör det.
  • WiMe06

Åh så kör vi amningsrace vid den här tiden
    23.15, 00.15 och nu. Vi får se om hon somnar efter detta målet.

• mirakelspektakel

En fråga, ikväll så har det känns lite konstigt kring naveln, huden känns väldigt tunn och utspänd. Smörjde magen med olja men det hjälpte inte alls. Sen när jag gick och la mig så gjorde det riktigt ont när jag la mig på sidan och det känns typ som magmusklerna verkligen delat på sig. Det spänner och drar och är så pass obehagligt att jag helst inte vill röra mig alls. Jag försökte palla upp magen med kuddar och lyckades somna, men vaknade av att jag behövde byta sida, men det värker så konstigt runt naveln nu att jag helst skulle vilja hålla ihop huden där på något sätt... Någon annan som känner igen detta?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)