• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-12 11:24:53 följande:

Hahah ja jag tror det är jämnt skägg mellan de två faktiskt! Fast han undrar mycket om bebisen också och säger hur han tror att bebisen ligger i magen och om bebisen gillar det jag äter... av nån konstig anledning så verkar bebisen ogilla samma mat som han ogillar. Han är störtskön alltså. När han inte är skitjobbig. Haha!

Härligt med nyfikna och intresserade barn! Haha, skitjobbig, jag gillar den kommentaren. Hihi.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-12 10:41:09 följande:

Att du inte kan prata med din man om detta förvånar mig inte så mkt. Försök förklara för någon vart stormen kommer ifrån och åt vilket håll den är på väg när du befinner dig mitt i den. Det är först efteråt man kan göra den analysen. Det är därför det kan vara så värdefullt att få någons utomståendes perspektiv på det hela. Någon som du faktiskt inte behöver förklara för varför det stormar, skydda eller vara stark inför.

Jag kan lova dig att jag inte var stark när det blåste som mest, men små små steg uppåt och tillit till att när jag föll igen så föll jag inte hela vägen ner i avgrunden igen, gjorde att jag kunde hitta tillbaks till mig själv. I och med att jag har bearbetat det hela så har jag fått hjälp att skapa redskap och varningssystem för mig själv, som gör att jag lägger i nödbromsen mkt snabbare nuförtiden än förr. Jag tror att detta har påverkat varför jag överhuvudtaget inte har klarat av stress under graviditeten. Ska jag passa en tid så måste jag planera flera timmar innan så att det är okej att dra ut på tiden hemma länge. Annars ligger jag omedelbart på toaletten och kräks eller har en puls som är lika hög som om jag skulle sprungit 100 m. 

Tack för allt stöd och dina kloka råd. Imorgon har jag besök på neo istället för hemma, får se vem det är utav sköterskorna som har mottagningen, känner inte riktigt att det klickar med alla där uppe annars väntar jag nog in bvc sköterskan. Men idag känner jag att jag kan ge mig själv en enorm klapp på axeln. Att ta med henne till skolan på torsdag när killarna börjar skrämmer skiten ur mig så därför kände jag för min egen skull att jag skulle ta ett litet kliv, så jag lämnade grabbarna hos farmor och farfar idag istället för att dem skulle komma och hämta dem. Det var första ggn jag körde med henne själv i bilen. Övrig trafik var kansle inte så glada åt min pensionärskörning men vem bryr sig om det jag gjorde det och det känns riktigt bra att jag vågade.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-12 19:26:54 följande:

Åh, men vilken lyx att få sådan post! Superfina kläder!

Ja det var så fina kläder! Och jag som packat färdigt bb-väskan, men pyjamasen fick faktiskt åka ner, den var så himla söt och så liten, kan inte fatta att det är den storleken som ska komma ut! Om det inte är en jätte, hihi.
    WiMe06 skrev 2016-01-12 19:30:07 följande:

Härligt med nyfikna och intresserade barn! Haha, skitjobbig, jag gillar den kommentaren. Hihi.

Haha ja man får ta det onda med det goda. Han är en handfull, men han är så jäkla klok och rolig samtidigt, kan väl inte få det ena utan det andra kanske.
  • Förstaförsökaren26
    Lisasmor skrev 2016-01-12 18:34:19 följande:
    Nu har jag pratat med förlossningen ang igångsättning och mig kommer de sätta igång trots tidigare snitt. Dock med gel och inte cytotec, som tydligare är svårare att dosera. Var det nån komplikation med ditt snitt som påverkar deras beslut? Eller handlar det bara om olika riktlinjer? Min igångsättning blir till helgen om bebisen inte kommit ut tills dess. Imorgon ska BM göra hinnsvepning, så hoppas på att det ska funka!
    Nej mitt snitt har läkt fint vad jag vet å det gick bra! Men läkaren ser att min förlossning ska starta självmant annars vill hon snitta!
  • Hame

Imorgon 8.30 har vi tid för bedömning om igångsättning Obestämd Ska bebisen komma innan dess får han allt sno sig på... Städerskan har varit här idag, jag har handlat och fyllt både frys och kyl och tvättat och vikt och plockat och vattnat blommor och allt som går att komma på... Panikköpte en ny babysitter på lekmer när jag hade en stund över!

Sedan hade jag ett tröttsamt samtal med min egentligen väldigt snälla pappa som är stand-by att hämta sonen på dagis om det skulle bli av. Jag sa att jag hör av mig så snart jag vet, men var inställd på att hämta,. Tror han frågade tre gånger "åt vilket håll det lutar".

• qatteriin
    Hame skrev 2016-01-12 20:24:12 följande:

Imorgon 8.30 har vi tid för bedömning om igångsättning  Ska bebisen komma innan dess får han allt sno sig på... Städerskan har varit här idag, jag har handlat och fyllt både frys och kyl och tvättat och vikt och plockat och vattnat blommor och allt som går att komma på... Panikköpte en ny babysitter på lekmer när jag hade en stund över!

Sedan hade jag ett tröttsamt samtal med min egentligen väldigt snälla pappa som är stand-by att hämta sonen på dagis om det skulle bli av. Jag sa att jag hör av mig så snart jag vet, men var inställd på att hämta,. Tror han frågade tre gånger "åt vilket håll det lutar".

Skönt att ha allt förberett, men tusan så jobbig situation. Jag håller tummarna för att det blir en bra upplevelse oavsett hur det blir. Jag är verkligen inte avundsjuk! :-/
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-12 19:40:18 följande:
    Ja det var så fina kläder! Och jag som packat färdigt bb-väskan, men pyjamasen fick faktiskt åka ner, den var så himla söt och så liten, kan inte fatta att det är den storleken som ska komma ut! Om det inte är en jätte, hihi.
    WiMe06 skrev 2016-01-12 19:30:07 följande:

Haha ja man får ta det onda med det goda. Han är en handfull, men han är så jäkla klok och rolig samtidigt, kan väl inte få det ena utan det andra kanske.
    jag förstår att dem fick följa med. Tror inte du behöver oroa dig, det är nog en liten jätte som kommer ut isåfall, hihi
    Själv letar jag kläder för fullt till damen här hemma. Tösen har typ 1 par byxor som inte åker av henne eller ser ut som ett tält på henne. Men varken Lindex, kappahl, hm eller polarn har några plagg i stlk 44. Och till affären kommer man ju inte heller. Sen har hon 3 bodys i stlk 50 som är förstora men dem funkar iallafall. Så varenda amning så typ synar jag Tradera, men sen missar jag ju typ varenda auktion jag lagt i minneslistan ändå. Haha!!

Nej, men tur är väl det att dem har sina personligheter, jag kan kvävas av mina stora grabbar ibland men ack så Goa dem är när dem sätter den sidan till. Vår äldsta är lite lillgammal av sig ibland och då är han så go för att i nästa ögonblick bli ett skrikande hormonmonster som smäller i dörrar och kastar saker. Värre en annans hormoner, haha
  • WiMe06

Imorgon 8.30 har vi tid för bedömning om igångsättning Obestämd Ska bebisen komma innan dess får han allt sno sig på... Städerskan har varit här idag, jag har handlat och fyllt både frys och kyl och tvättat och vikt och plockat och vattnat blommor och allt som går att komma på... Panikköpte en ny babysitter på lekmer när jag hade en stund över!

Gud så skönt att ha allt så förberett, önskar vi hade haft det när vår skrutt kom som hon gjorde.

Jag hade kunnat gå igenom en igångsättning om jag fick valet, trots dem fruktansvärda undersökningarna, men mina igångsättningar har ju gått väldigt bra så mina erfarenheter är ju positiva. När det gäller din situation är det bara du som kan känna vad som känns rätt för dig. Hoppas verkligen att allting kommer gå bra för dig och att du får en bra förlossning vilket det nu blir. Håller tummarna för dig imorgon. Kan ju hoppas det startar spontant inatt.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-12 20:32:49 följande:

jag förstår att dem fick följa med. Tror inte du behöver oroa dig, det är nog en liten jätte som kommer ut isåfall, hihi

Själv letar jag kläder för fullt till damen här hemma. Tösen har typ 1 par byxor som inte åker av henne eller ser ut som ett tält på henne. Men varken Lindex, kappahl, hm eller polarn har några plagg i stlk 44. Och till affären kommer man ju inte heller. Sen har hon 3 bodys i stlk 50 som är förstora men dem funkar iallafall. Så varenda amning så typ synar jag Tradera, men sen missar jag ju typ varenda auktion jag lagt i minneslistan ändå. Haha!!

Nej, men tur är väl det att dem har sina personligheter, jag kan kvävas av mina stora grabbar ibland men ack så Goa dem är när dem sätter den sidan till. Vår äldsta är lite lillgammal av sig ibland och då är han så go för att i nästa ögonblick bli ett skrikande hormonmonster som smäller i dörrar och kastar saker. Värre en annans hormoner, haha

Men du, med kläder, i grupper på fb finns ju många som syr bebiskläder till en ok penning annars, har du kollat i gruppen "Vi sytokiga"? Jag är med i nån grupp som heter "Hemmasytt till salu" men där är det inte så ofta småkläder. Villervalla har annars ett fåtal i 44 vet jag men inget vidare urval, men det brukar gå ganska fort att få hem.

Haha ja enda problemet med sonens personlighet är väl att den är så lik min! För att inte tala om temperamentet! Man får vad man förtjänar antar jag haha. Åh gud, hur det ska bli när hormonerna kommer igång i honom har jag inte ens funderat på... senast i morse sa han att han ville ha en moppe!
  • Förstaförsökaren26

Åh stort lycka till imorgon!! Kommer säkert gå jätte bra!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)