• PrinsessanNova13

Syskongruppen BF December 2015

Här är "gruppen" för oss som väntar 2 barnet och uppåt :)
    Minns inte vem det var som efterfrågade från "BF December 2015" men jag tyckte att det var en bra idé :D

Jag valde kategori "mammakroppen" för att jag hoppas på att vi får ett brett spektra om allt som hör graviditeten till och alla frågor som uppkommer.

Kanske är du rädd inför kommande förlossning. Jag var själv hemskt rädd inför förlossning nr 2 pga att första gick åt skogen....

Likaså frågor om hur ditt/ert/dina/era nuvarande barn kommer att reagera när du/ni berättat att ett syskon är på väg.

Alla frågor är tillåtna,det finns inga dumma frågor när det kommer till graviditet och allt vad det innebär!

Välkomna!

• Svar på tråden Syskongruppen BF December 2015
  • skt1982

Från att ha spytt massor till att idag inte ens vara illamående gör mig lite orolig - men försöker stänga av o glädjas att jag fått i mig mat. 6+1 idag. Fler runt v 6 som tappat symptom men det ändå gått bra ?

• Mallanmillis

V. 6+1 idag. Är väldigt trött och har ett lätt illamående till och från. Bara suttit och hulkat vid toaletten men aldrig kräkts än. Sitter långt upp precis nedanför under bröstbenet. Kanske liks gärna är magkatarr... Aja mår illa på morgonen och på kvällen när jag ligger i sängen men inget jobbigt. Varit liter körigt i magen också? Någon mer som är/varit det?

Berättade för mina föräldrar om grav i tisdags då jag är så orolig för Missfall och då känns det skönt att de vet sol har varit ett stort stöd vid vårt MA.

• Milasmamma

Jag mår fruktansvärt illa men jätteolika tider på dygnet.

Ena dagen kommer det på morgonen och andra på eftermiddagen.

För att inte tala om hur trött jag är och mina onda bröst!!

• Pyret 85

O ja onda bröst lider jag också av. Måste numera sova med sport-bh på mig, det lindrar lite iaf.

• axolotl
    Pyret 85 skrev 2015-05-07 14:59:00 följande:
    välkommen! ska du göra ett vul för att datera graviditeten?
    Vi skulle gärna göra det, men är rädd att de inte vill göra det. Tillhör ju ingen riskgrupp och förra graviditeten gick bra. Eller kan man få göra det ändå? Skulle ju vara väldigt skönt att få veta hur långt gångna vi är....  Jag förklarade för barnorskan att vi inte vet det, men eftersom jag visste när sista mensen var tyckte hon att vi ska gå efter det. Vi ska på inskrivning på måndag, då ska vi fråga. Jag plussade inte förrän bim + 14 så risken är ju väldigt stor att vi är kortare gångna än vi borde vara, om man går efter sista mens.
  • EllySixx

Här har ni en till.
    Väntar bebis nr 3 :) Har bf 11 december. Mina barn nu vet ingenting ännu då det säkert skulle börja pratas om det på deras dagis, då vi vill vänta med att berätta. Hur var era andra förlossningar? Jag födde nr 2 hemma och är lite små rädd att det blir ev en lika snabb förlossning denna gången. 
    mvh Madde

• DrDonna
    EllySixx skrev 2015-05-08 09:22:45 följande:

Här har ni en till.
    Väntar bebis nr 3 :) Har bf 11 december. Mina barn nu vet ingenting ännu då det säkert skulle börja pratas om det på deras dagis, då vi vill vänta med att berätta. Hur var era andra förlossningar? Jag födde nr 2 hemma och är lite små rädd att det blir ev en lika snabb förlossning denna gången. 
    mvh Madde

Jag har bara fött 1 tidigare och det tog 24 timmar och var ganska förjäkligt, men det kommer säkert gå bättre nu :) 
    Födde du hemma för att du inte hann iväg? Bor du nära sjukhus? Det tar ca 15-20 min för oss o gå dit, har ingen bil men jag är inte så orolig, får väl ta taxi i värsta fall :)
  • EllySixx
    DrDonna skrev 2015-05-08 09:38:43 följande:
    Jag har bara fött 1 tidigare och det tog 24 timmar och var ganska förjäkligt, men det kommer säkert gå bättre nu :) 
    Födde du hemma för att du inte hann iväg? Bor du nära sjukhus? Det tar ca 15-20 min för oss o gå dit, har ingen bil men jag är inte så orolig, får väl ta taxi i värsta fall :)
    Låter som min första förlossning, tog ca 23 timmar men var väldigt behändigt ändå, andra gick så förbannat fort. vaknade kl 03 på natten av någon värk, tänkte inte så mycket på det oregelbundna värkar i ca 30 minuter, vid 03.30 började de göra väääldigt ont och kom färsk blod, ringde min mamma för att passa mitt barn så vi kunde åka in till bb, när hon kom 03.40 så kände jag hur de började trycka på därnere, hade förlossningen i telefonen, värkarna kom med 1minuts mellanrum och kunde knappt stå, 03.50 gick vattnet i två omgångar, och huvudet kom direkt ner till mynningen, dottern föddes 03.56 hemma på vardagsrumsgolvet med två krystvärkar :P Hann knappt reagera, bättre att de blev hemma än i en iskall bil påväg till bb :) så är lite nojig hur nr 3 blir nu.
    Oj, vad nära och bra. Skönt. Vi har ca 30 min till bb. Så hoppas vi kan åka och föda där denna gången :) 
    Är det en son eller dotter du har? :) Jag har två tjejer.
  • DrDonna
    EllySixx skrev 2015-05-08 09:54:10 följande:
    Låter som min första förlossning, tog ca 23 timmar men var väldigt behändigt ändå, andra gick så förbannat fort. vaknade kl 03 på natten av någon värk, tänkte inte så mycket på det oregelbundna värkar i ca 30 minuter, vid 03.30 började de göra väääldigt ont och kom färsk blod, ringde min mamma för att passa mitt barn så vi kunde åka in till bb, när hon kom 03.40 så kände jag hur de började trycka på därnere, hade förlossningen i telefonen, värkarna kom med 1minuts mellanrum och kunde knappt stå, 03.50 gick vattnet i två omgångar, och huvudet kom direkt ner till mynningen, dottern föddes 03.56 hemma på vardagsrumsgolvet med två krystvärkar :P Hann knappt reagera, bättre att de blev hemma än i en iskall bil påväg till bb :) så är lite nojig hur nr 3 blir nu.
    Oj, vad nära och bra. Skönt. Vi har ca 30 min till bb. Så hoppas vi kan åka och föda där denna gången :) 
    Är det en son eller dotter du har? :) Jag har två tjejer.
    Oj vilket förlopp! Man vill inte det ska gå för fort heller nä! Det är en kille jag har, han är strax över 3 nu. Har inte berättat nåt för hnm än är 6+5 bara idag.
  • EllySixx
    DrDonna skrev 2015-05-08 10:00:50 följande:
    Oj vilket förlopp! Man vill inte det ska gå för fort heller nä! Det är en kille jag har, han är strax över 3 nu. Har inte berättat nåt för hnm än är 6+5 bara idag.
    Ja ok. Ne inte vi heller. Tänker att vi väntar tills vi gjort RUL. Så vi kan berätta om det blir en lillasyster eller lillebror :) Kollade ni kön med första?
Svar på tråden Syskongruppen BF December 2015