• PrinsessanNova13

Syskongruppen BF December 2015

Här är "gruppen" för oss som väntar 2 barnet och uppåt :)
    Minns inte vem det var som efterfrågade från "BF December 2015" men jag tyckte att det var en bra idé :D

Jag valde kategori "mammakroppen" för att jag hoppas på att vi får ett brett spektra om allt som hör graviditeten till och alla frågor som uppkommer.

Kanske är du rädd inför kommande förlossning. Jag var själv hemskt rädd inför förlossning nr 2 pga att första gick åt skogen....

Likaså frågor om hur ditt/ert/dina/era nuvarande barn kommer att reagera när du/ni berättat att ett syskon är på väg.

Alla frågor är tillåtna,det finns inga dumma frågor när det kommer till graviditet och allt vad det innebär!

Välkomna!

• Svar på tråden Syskongruppen BF December 2015
  • EllySixx
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-15 18:51:27 följande:

Strax efter att jag skrev mitt senaste inlägg fick jag hemska sammandragningar.....fruktansvärda!! Jag trodde att det kom en massa blod i ett svep så jag gick försiktigt till toan,tog papper och skulle torka mig men istället fick jag en liten liten minibäbis i handen.....vad som var huvud och kropp syntes väl så den kom ut hel och inte som vid tidigare missfall när det kommit "bitvis"....
    Att det gjorde så ont trodde dom berodde på att tappen varit helt sluten,de såg dom på ultraljudet,det var därför dom trodde att det inte skulle bli missfall....

Så tyvärr får jag lämna er nu....självklart låter jag gruppen vara kvar!
    Önskar er alla stort lycka till och kommer att tänka på er alla i December när det väl är dags för er att möta era bebbar <3 !

Kram till er alla !

Beklagar verkligen! :( Vet hur det känns. Jag hoppas du har stöd runt om kring dig i detta <3
  • EllySixx

Ni andra? Hur mår ni? Vilken vecka är ni i nu? Själv gick jag in i vecka 10 i lördags så idag är jag v10+2d :)

• Pyret 85
    EllySixx skrev 2015-05-18 19:48:23 följande:

Ni andra? Hur mår ni? Vilken vecka är ni i nu? Själv gick jag in i vecka 10 i lördags så idag är jag v10+2d :)

Jag har bra dagar och jag har dåliga dagar. Är i v.7+4 idag
  • Milasmamma
    EllySixx skrev 2015-05-18 19:48:23 följande:

Jag mår illa i vågor under hela dagen. Mår illa så fort jag tänker på mat :(

Jag går in i vecka nio imorgon (8+0)
  • PrinsessanNova13

Tack alla <3
    Jag har bra stöd omkring mig....processen är hemsk och ingenting går som det ska.
    Idag började jag blöda som bara den och fick åka in....ut kom en mandarin-stor ballong och en mindre....
    Det var hinnesäcken och moderkakan sa dom....nu har jag fått tabletter som ska driva ut de levrade blodet som är kvar och få livmodern att dra ihop sig till normal storlek....

Jag frågade om dom kunde se vilken äggstock som släppt ägget,brukar alltid fråga de,när det är från min vänstra blir det ALLTID missfall så därav ville jag veta....och mycket riktigt det var från vänstra!

Känns sååå himla tråkigt :'( Vi ville verkligen det här och jag trodde fasiken att det skulle gå vägen!

• Milasmamma
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-18 23:29:24 följande:

Tack alla <3
    Jag har bra stöd omkring mig....processen är hemsk och ingenting går som det ska.
    Idag började jag blöda som bara den och fick åka in....ut kom en mandarin-stor ballong och en mindre....
    Det var hinnesäcken och moderkakan sa dom....nu har jag fått tabletter som ska driva ut de levrade blodet som är kvar och få livmodern att dra ihop sig till normal storlek....

Jag frågade om dom kunde se vilken äggstock som släppt ägget,brukar alltid fråga de,när det är från min vänstra blir det ALLTID missfall så därav ville jag veta....och mycket riktigt det var från vänstra!

Känns sååå himla tråkigt :'( Vi ville verkligen det här och jag trodde fasiken att det skulle gå vägen!

Men vad läskigt det låter!

Hoppas verkligen att ni får ert efterlängtade barn snart :)
  • Pikkujag87

Mår väl relativt bra ändå. Bara jag ser till att äta regelbundet. Börjar må illa om det går för länge mellan måltiderna. Sen är jag sjukt trött. Borde väl se till att lägga mej tidigare. Är hemma med vår 1,7 åring så de full rulle på dagarna. Är i vecka 8+2.

• Kauwe

Har nu lämnat blod- och urinprov för screeningen (ul bokat 2.6.). Är hela tiden trött och utan energi och tycker att jag mår allt sämre för varje dag som går. Suck!

10+3 borde ja ha idag. Kan inte minnas att det var såhär tungt att vara gravid med ettan!? Har jag bara förskönat/glömt fakta från första graviditeten, eller är orsaken att jag är äldre kanske...? Skrikandes

• EllySixx

Usch, vet precis vad ni menar. De här med illamående och spyerierna är hemskt. Varje dag, hela tiden, flera gånger om dagen.

Något som hjälper er vid illamående? Testat allt, ingenting fungerar här :(

Är i v 11+3 idag. Inskrivningssamtalet har jag på torsdag, längtar :)

Svar på tråden Syskongruppen BF December 2015