• PrinsessanNova13

Syskongruppen BF December 2015

Här är "gruppen" för oss som väntar 2 barnet och uppåt :)
    Minns inte vem det var som efterfrågade från "BF December 2015" men jag tyckte att det var en bra idé :D

Jag valde kategori "mammakroppen" för att jag hoppas på att vi får ett brett spektra om allt som hör graviditeten till och alla frågor som uppkommer.

Kanske är du rädd inför kommande förlossning. Jag var själv hemskt rädd inför förlossning nr 2 pga att första gick åt skogen....

Likaså frågor om hur ditt/ert/dina/era nuvarande barn kommer att reagera när du/ni berättat att ett syskon är på väg.

Alla frågor är tillåtna,det finns inga dumma frågor när det kommer till graviditet och allt vad det innebär!

Välkomna!

• Svar på tråden Syskongruppen BF December 2015
  • Maggadisch

Hej hej!

Jag hoppar gärna in här med :)

Väntar barn nr 2 den 1/12. Går in i vecka 10 imorgon. Vi har en son på 9 månader här hemma, så det blir tajta syskon här :)

Hade en fantastisk första förlossning och är nästan lite rädd för nästa, då det känns som att sannolikheten att få en lika fin förlossning igen kanske inte är så stor :/

Men jag försöker tänka positivt och hoppas på det bästa :)

• PrinsessanNova13
    Milasmamma skrev 2015-04-28 12:55:37 följande:

Ni som har fler barn sen innan. Kom barn nummer två (eller mer) tidigare än barn nummer ett?

Vårt första kom 5 dagar innan,dock började värkarna redan 1 vecka innan BF.
    Andra kom 2 dagar över tiden och tredje kom 1 vecka över tiden :)
  • Elinannamaria
    chokladgroda skrev 2015-04-28 21:39:48 följande:

Min första kom 12 dagar före och andra 15 dagar före. Första förlossningen tog 8 h från första känning (startade med vattenavgång) och andra tog en timme totalt och bara två krystningar. Är livrädd att det ska gå ännu fortare denna gång!

Oj hjälp, hann du in? Min första tog 7 timmar från vattnet gick, kändes ju lagom.
  • Milasmamma
    Maggadisch skrev 2015-04-28 23:10:43 följande:

Hej hej!

Jag hoppar gärna in här med :)

Väntar barn nr 2 den 1/12. Går in i vecka 10 imorgon. Vi har en son på 9 månader här hemma, så det blir tajta syskon här :)

Hade en fantastisk första förlossning och är nästan lite rädd för nästa, då det känns som att sannolikheten att få en lika fin förlossning igen kanske inte är så stor :/

Men jag försöker tänka positivt och hoppas på det bästa :)

Välkommen!

Vad härligt med barn så tätt :)
  • Milasmamma
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-29 01:40:37 följande:
    Vårt första kom 5 dagar innan,dock började värkarna redan 1 vecka innan BF.
    Andra kom 2 dagar över tiden och tredje kom 1 vecka över tiden :)
    Nej vad förvånad jag hade blivit!

Man förväntar sig ju nästan att det ska bli tidigare och tidigare för varje graviditet :)
  • chokladgroda
    Elinannamaria skrev 2015-04-29 09:43:03 följande:
    Oj hjälp, hann du in? Min första tog 7 timmar från vattnet gick, kändes ju lagom.
    Mitt vatten hade gått tre dagar innan och jag var på plats för att bli igångsatt. Hade fått ett rum och dom hade satt en infart och gett mig antibiotika pga tidiga vattenavgången. Skulle vänta en stund på läkaren som skulle sätta dropp för igångsättning men precis innan satte det fart av sig själv. I all världens fart. Så jag tänker att om jag inte redan varit där (tack och lov!) så hade jag nog fått föda i bilen..
  • Elinannamaria

Något annat som oroar mig inför förlossningen är vad vi skall göra av vår son. Vi bor långt ifrån våra föräldrar, har vänner som kan vara barnvakt men kring jul är det kanske inte lika lätt..av den anledningen får det gärna sätta igång någon vecka innan.

Kanske lite tidigt att tänka på men det är sånt som snurrar i min skalle.

• Mamma till V

Mitt största I-landsproblem just nu är att vi ska gifta oss i augusti och eftersom denna grav inte var planerad så har jag nu ingen klänning. Måste ge mig ut i affärerna och se om jag hittar nåt som tillåter lite växtmån

• Elisabeth83

Elinannamaria: Det löser sig säkert! Även om man oroar sig en del för det. När vi flyttade till USA så kände jag 1 familj här. Tack och lov kunde de tar vår dotter den natten andra dottern föddes. Annars hade vi löst det så att mannen hade fått vara hemma helt enkelt. 

Mamma till V: Grattis till kommande bröllop :) Jag var gravid i v.25 när vi gifte oss och det var inte helt lätt men så hade jag bara en vecka på mig :P Du har ju gott om tid så det dyker säkert upp någon passande. Kanske någon kan sy upp en annars?

Är det någon mer som inte klarar av att åka och handla? Jag får kväljningar bara jag tänker på att jag ska åka till matbutiken. Tror jag ska börja beställa online och få det hemkört. Bestämde även för att anlita en städfirma 1 gång/vecka ett tag. Känner att den energi jag har vill jag lägga på mina barn!

Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Pyret 85
    Mamma till V skrev 2015-04-29 22:23:11 följande:

Mitt största I-landsproblem just nu är att vi ska gifta oss i augusti och eftersom denna grav inte var planerad så har jag nu ingen klänning. Måste ge mig ut i affärerna och se om jag hittar nåt som tillåter lite växtmån

Grattis till giftermålet. Vi ska också gifta oss i augusti men jag hade ändå inte beställt min klänning än så jag är helt avslappnad.
Svar på tråden Syskongruppen BF December 2015