• PrinsessanNova13

Syskongruppen BF December 2015

Här är "gruppen" för oss som väntar 2 barnet och uppåt :)
    Minns inte vem det var som efterfrågade från "BF December 2015" men jag tyckte att det var en bra idé :D

Jag valde kategori "mammakroppen" för att jag hoppas på att vi får ett brett spektra om allt som hör graviditeten till och alla frågor som uppkommer.

Kanske är du rädd inför kommande förlossning. Jag var själv hemskt rädd inför förlossning nr 2 pga att första gick åt skogen....

Likaså frågor om hur ditt/ert/dina/era nuvarande barn kommer att reagera när du/ni berättat att ett syskon är på väg.

Alla frågor är tillåtna,det finns inga dumma frågor när det kommer till graviditet och allt vad det innebär!

Välkomna!

• Svar på tråden Syskongruppen BF December 2015
  • Milasmamma
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-12 12:34:16 följande:

Jag åkte in sent igår kväll,jag ringde först för att rådfråga och dom ville att jag skulle komma.Det var ju inte mycket som kom,men helt klart blodblandade flytningar (slemmigt?)

Men enligt vul så är det en liten där inne och hjärtat tickar på och jag blev såååå jäkla GLAD :D !!

Men jag fattar ingenting,för nu blöder jag igen....mycket mer än igår och jag har kommit på att det nog är när jag tar i !
    När jag lyfter tungt eller som nyss,jag är jättehård i magen och får liksom ta i och då börjar jag blöda direkt :/

Jag blir alldeles nojig :/

Man hittade även en myom som är ungefär 2-3 cm och endometrioser ? Vad fasiken är de??
    Och hon konstaterade även att jag skulle ha svårt för att bli gravid egentligen....

Vad skönt att allt såg bra ut med bebisen! :)
  • Tamses

Hoppas jag får hoppa in här även om jag har BF precis i början av januari? ;) 

Väntar i alla fall andra barnet och är i v. 5+6 idag!

• PrinsessanNova13

Jag blöder mer nu Rynkar på näsan
    Ju mer jag rör mig,desto mer blöder jag....klart ljust färskt blod när jag torkar mig....
    Är det nån som haft såna här blödningar under nån av sina graviditeter??

• Tamses
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-12 16:28:10 följande:

Jag blöder mer nu

Ju mer jag rör mig,desto mer blöder jag....klart ljust färskt blod när jag torkar mig....

Är det nån som haft såna här blödningar under nån av sina graviditeter??

Jag hade nog ringt in igen!
  • min väg

vi väntar nu nummer 2 och har bf den 15 dec. det kommer då att vara nästan 7år mellan dottern och hen som ligger i magen nu.

är det någon mer här inne som har så pass stor åldersskillnad mellan sina barn?

• sosso08
    min väg skrev 2015-05-12 21:19:09 följande:

vi väntar nu nummer 2 och har bf den 15 dec. det kommer då att vara nästan 7år mellan dottern och hen som ligger i magen nu.

Åh, jag är också (än så länge) beräknad 15dec, väntar nr 2 och kommer ha 5 1/2år mellan dem.
  • summer13
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-12 12:34:16 följande:

Jag åkte in sent igår kväll,jag ringde först för att rådfråga och dom ville att jag skulle komma.Det var ju inte mycket som kom,men helt klart blodblandade flytningar (slemmigt?)

Men enligt vul så är det en liten där inne och hjärtat tickar på och jag blev såååå jäkla GLAD :D !!

Men jag fattar ingenting,för nu blöder jag igen....mycket mer än igår och jag har kommit på att det nog är när jag tar i !

När jag lyfter tungt eller som nyss,jag är jättehård i magen och får liksom ta i och då börjar jag blöda direkt :/

Jag blir alldeles nojig :/

Man hittade även en myom som är ungefär 2-3 cm och endometrioser ? Vad fasiken är de??

Och hon konstaterade även att jag skulle ha svårt för att bli gravid egentligen....

Jag har endometrios och det är cystor som är blodfyllda. Gör ont så in i h*lvete när de spricker!! Då blöder det dessutom. Man har ofta svårt att bli gravid pga dessa men har inte varit ett problem för mig ännu. De blir större vid varje mens, så nu när du är gravid kommer de "svältas" och försvinna. Ibland kommer de tillbaka efter graviditeten men ibland försvinner de helt.

skulle tro det är därför du blöder, håller tummarna!
  • Mallanmillis

Väntar barn nr 2 den 30/12 och dottern är född i feb -10 så det blir nästan 6 år emellan dem.
  • Pyret 85

Min son blev 10 i mars så jag kommer ha nästan 11 år emellan.
  • fantasy06

Min son kommer vara strax över 9 år när bebisen kommer. Han är galet lycklig över att bli storebror b
Svar på tråden Syskongruppen BF December 2015