• PrinsessanNova13

Syskongruppen BF December 2015

Här är "gruppen" för oss som väntar 2 barnet och uppåt :)
    Minns inte vem det var som efterfrågade från "BF December 2015" men jag tyckte att det var en bra idé :D

Jag valde kategori "mammakroppen" för att jag hoppas på att vi får ett brett spektra om allt som hör graviditeten till och alla frågor som uppkommer.

Kanske är du rädd inför kommande förlossning. Jag var själv hemskt rädd inför förlossning nr 2 pga att första gick åt skogen....

Likaså frågor om hur ditt/ert/dina/era nuvarande barn kommer att reagera när du/ni berättat att ett syskon är på väg.

Alla frågor är tillåtna,det finns inga dumma frågor när det kommer till graviditet och allt vad det innebär!

Välkomna!

• Svar på tråden Syskongruppen BF December 2015
  • Mamma till V

Fick en tid på fredag hos gyn så får man de svart på vitt. Blodet har avtagit men har rätt ont

• Pyret 85

Va ju hos gyn för två veckor sen och då ville hon träffa mig igen för ett nytt vul efter tre veckor. Ringde efter några dagar och skulle boka tid men skulle då få kallelse hem. Inget kom med posten så idag fick jag ringa igen. Och äntligen fick jag tid, dock tre veckor från idag och kommer va i v. 8+5 då. Ska bli spännande.

• Mallanmillis

När berättar ni för era barn att de ska få ett syskon? Vi kommer vänta till efter RUL är gjort om det nu gå vägen denna gången.

• Mallanmillis
    Mamma till V skrev 2015-05-04 10:57:07 följande:

Fick en tid på fredag hos gyn så får man de svart på vitt. Blodet har avtagit men har rätt ont smile4.gif

Hur går det för sig? Har blödningarna avtagit? Håller tummarna för det!
  • Pyret 85
    Mallanmillis skrev 2015-05-05 12:40:23 följande:

När berättar ni för era barn att de ska få ett syskon? Vi kommer vänta till efter RUL är gjort om det nu gå vägen denna gången.

kommer berätta i v.13.
  • Milasmamma
    Mallanmillis skrev 2015-05-05 12:40:23 följande:

Jag vill gärna berätta nu så att jag kan förklara varför jag mår så dåligt och behöver vila så mycket men samtidigt vill jag ju veta att allt är som det ska och risken från missfall har minskat.
  • Mamma till V

Tyvärr fortsätter jag att blöda och symptomen är helt borta så nu är det helt kört är jag säker på. Men blir skönt att kolla på fredag att allt ser ut som det ska så man kan börja försöka igen.

• Pyret 85

Hur går det för alla här inne? varit lite tyst i tråden et par dagar. Här går det fint. 6+0 idag. Inget illamående på två dagar, dock ont i ländryggen. Tröttheten har också blivit bättre.

• axolotl

Jag hoppar in här - vi väntar vårt andra barn. Vi har redan en dotter på 14 månader och är nu någonstans mellan v.6.0 och 8.0. Hann inte få ordning på mensen efter graviditeten så är lite svårt att veta hur långt gångna vi är... Förra graviditeten mådde jag riktigt dåligt men ännu har jag bara ett svagt illamående, jag hoppas det inte blir värre än så!

• Pyret 85
    axolotl skrev 2015-05-07 14:46:51 följande:

Jag hoppar in här - vi väntar vårt andra barn. Vi har redan en dotter på 14 månader och är nu någonstans mellan v.6.0 och 8.0. Hann inte få ordning på mensen efter graviditeten så är lite svårt att veta hur långt gångna vi är... Förra graviditeten mådde jag riktigt dåligt men ännu har jag bara ett svagt illamående, jag hoppas det inte blir värre än så!

välkommen! ska du göra ett vul för att datera graviditeten?
Svar på tråden Syskongruppen BF December 2015