• PrinsessanNova13

Syskongruppen BF December 2015

Här är "gruppen" för oss som väntar 2 barnet och uppåt :)
    Minns inte vem det var som efterfrågade från "BF December 2015" men jag tyckte att det var en bra idé :D

Jag valde kategori "mammakroppen" för att jag hoppas på att vi får ett brett spektra om allt som hör graviditeten till och alla frågor som uppkommer.

Kanske är du rädd inför kommande förlossning. Jag var själv hemskt rädd inför förlossning nr 2 pga att första gick åt skogen....

Likaså frågor om hur ditt/ert/dina/era nuvarande barn kommer att reagera när du/ni berättat att ett syskon är på väg.

Alla frågor är tillåtna,det finns inga dumma frågor när det kommer till graviditet och allt vad det innebär!

Välkomna!

• Svar på tråden Syskongruppen BF December 2015
  • Noli

Hoppar in här jag med! Gravid i vecka 6 med BF 26/12, kommer dock att snittas så jag räknar med ca 1 vecka tidigare. Har två barn födda -09 och -12.

Symtomen slog till med full kraft förra veckan, lite tidigare än i mina andra graviditeter. Förlamande trötthet, illamående och hunger om vartannat samt huvudvärk är det jag känt av. Har inte kunnat dricka kaffe vilket troligtvis bidrar till huvudvärken.

Blir lite avundsjuk på er som har VUL snart, man är ju lite nojig ändå! Har bokat KUB privat men det är inte förrän vecka 13 vilket känns som en evighet bort just nu...

• chokladgroda

Grattis till er som ska gifta er! Jag fick barn förra sommaren och vi gifte oss i augusti. Eftersom det var lite osäkert när jag skulle föda kollade jag även på mamma-brudklänningar. Hittade mängder! Kolla exempelvis på tiffanyrose.com. Finns många olika stilar där. När jag letade hittade jag även på zalando, perfekt att klicka hem och prova och skicka tillbaka dom man inte vill ha :)

• PrinsessanNova13
    Elisabeth83 skrev 2015-04-30 01:04:38 följande:

Är det någon mer som inte klarar av att åka och handla? Jag får kväljningar bara jag tänker på att jag ska åka till matbutiken. Tror jag ska börja beställa online och få det hemkört. Bestämde även för att anlita en städfirma 1 gång/vecka ett tag. Känner att den energi jag har vill jag lägga på mina barn!

Jag är så !!!

Mår inte illa annars,ingenting,vilket oroar mig lite då jag brukar må skit rent ut sagt :P
    MEN att åka till matbutiken :-O Alltså fy f*n ! Jag mår illa av att se allt typ hahaha!!

Så här hemma är det pappan som får handla och lite allt möjligt för helt plötsligt blir jag sugen på yoghurt,klämmacka,halloumi vatten vatten vatten  :P

• Elisabeth83

Har ni mått olika under era graviditeter? Med tjejerna mådde jag illa mest på morgonen och kräktes en gång varje dag till v.24 ungefär. Den här gången mår jag mycket mer illa, och under hela dagen men kräks inte. Undrar om det är en kille den här gången då jag mår lite annorlunda eller om det är en tjej till :)

Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • MammasWilda
    Elisabeth83 skrev 2015-04-30 17:58:31 följande:

Har ni mått olika under era graviditeter? Med tjejerna mådde jag illa mest på morgonen och kräktes en gång varje dag till v.24 ungefär. Den här gången mår jag mycket mer illa, och under hela dagen men kräks inte. Undrar om det är en kille den här gången då jag mår lite annorlunda eller om det är en tjej till :)

Älskar mitt sötaste lilla Z!
    När jag väntade tösa mådde jag illa konstant. Men spydde bara 5 ggr totalt. Nu är jag i v 7. De första veckorna mådde jag illa konstant o spydde. Nu mår jag bara illa på kvällar onätter.
  • PrinsessanNova13
    Elisabeth83 skrev 2015-04-30 17:58:31 följande:

Med pojkarna mådde jag illa konstant med kräktes inte,med tjejen mådde jag inte så speciellt illa men kräktes varje dag av nån konstig anledning :P
    Det kunde vara något som jag för stunden tyckte var äckligt och då var jag bara tvungen att kräkas,typ doft.....
    Men att kräkas varje dag fram till typ vecka 25-30 gjorde mig ingenting,allt var bättre än med grabbarna när jag verkligen mådde pyyyyton !!!
  • Pyret 85
    PrinsessanNova13 skrev 2015-05-02 02:04:55 följande:

Hur mår alla :)

Bra faktiskt. Inget illamående på flera dagar. Dock grymt ont i brösten. Hur mår du?
  • Mamma till V

Mår bra, ont i brösten men inget illamående (peppar peppar) ännu. Mådde ungefär likadant med sonen, det enda som är jobbigt är att magen har nästan tvärstannat, käkar katrinplommon varje dag men det verkar inte räcka till. Några bra tips på hur man får det att fungera igen?

Svar på tråden Syskongruppen BF December 2015