• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Anonym (TS)
    Gert skrev 2015-04-27 19:06:54 följande:

Nej, jag kritiserar inte alla invandrare. Jag kritiserar invandringspolitiken och politikerna.

Du startar ju trådar titt som tätt om invandrare. Och du sprider islamofobisk propaganda. Lär koranen istället för avpixlat
  • j a d e d

Nej. Jag kommer inte att sluta hata islam.

Tack ändå för tipset?

• Anonym (--)
    Anonym (N) skrev 2015-04-27 19:43:04 följande:
    När vad avskaffas menar du?

Dammsugare och solfläckar... eller nej, inte det tråden handlade om...

• Anonym (TS)
    WinterDawn skrev 2015-04-27 19:20:04 följande:

Varför då? Har du läst alla religiösa skrifter som finns?

Jag behöver inte läsa någon koran för att veta att jag inte gillar islam. Mina åsikter kommer i stort sett bara från vad jag läst vad muslimer har skrivit om sin religion, inklusive du med denna tråd. Den säger mer än du tror.

Men att jag inte gillar religioner betyder inte att jag inte respekterar att folk tror. Så länge folk respekterar att jag inte tror.

Nej jag har inte löst alla skrifter som finns men jag sitter inte heller och kritiserar andra religioner. Om jag skulle hata en religion och skriva skit om den överallt så skulle jag läsa den skriften först ja
  • Gathenhielm

Nej, jag går inte med på att en ideologi skall vara fri från kritik. En folkrörelse som inte tål granskning och ifrågasättande förtjänar ingen respekt.

Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (TS)
    j a d e d skrev 2015-04-27 19:45:07 följande:

Nej. Jag kommer inte att sluta hata islam.

Tack ändå för tipset?

Varför hatar du islam? Har nån muslim gjort dig nåt eller? Varför vill du inte läsa koranen? Är du rädd för att börja tro?
  • Anonym (TS)
    Gathenhielm skrev 2015-04-27 19:47:08 följande:

Nej, jag går inte med på att en ideologi skall vara fri från kritik. En folkrörelse som inte tål granskning och ifrågasättande förtjänar ingen respekt.

Fast nu menade jag inte kritik utan hat som sprids om islam och som riktas mot muslimer. Det är klart att man kan kritisera och ifrågasätta som utomstående. Men informationen brukar inhämtas från tvivelaktiga källor. Gå till huvudkälla. Istället. Koranen dvs och läs den
  • kivirush
    Anonym (N) skrev 2015-04-27 19:37:38 följande:

Islamofobin är skrämmande faktiskt. Muslimer ska kunna bo här och tro på vad de vill utan att utsättas för en massa hat. Jag tycker också forumet svämmar över med skit om islam. Jag förstår inte vad det är som stör? Att det är nåt främmande behöver inte betyda nåt negativt

Tror inte många har något emot de muslimer som är fredliga. (alltså de flesta i Sverige) men så länge troende använder/hänvisar till sin religion för att förtrycka/utöva makt eller utföra andra saker som inte följer mänskliga rättigheter, så ska de kritiseras och bekämpas.
    Säger lite vad jag vill.
  • Anonym (N)
    Anonym (--) skrev 2015-04-27 19:45:10 följande:

Dammsugare och solfläckar... eller nej, inte det tråden handlade om...

Vad menar du? När vad avskaffas?
  • Anonym (N)
    kivirush skrev 2015-04-27 19:50:36 följande:
    Tror inte många har något emot de muslimer som är fredliga. (alltså de flesta i Sverige) men så länge troende använder/hänvisar till sin religion för att förtrycka/utöva makt eller utföra andra saker som inte följer mänskliga rättigheter, så ska de kritiseras och bekämpas.
    Säger lite vad jag vill.
    Menar du här i Sverige? Islam förtrycker ingen faktiskt. Den är rättvis mot alla
Svar på tråden sluta hata Islam!