Anonym (TS) skrev 2015-04-27 21:51:54 följande:
Islam ÄR en fin religion och jag tycker alla som är fyllda med har ska läsa koranen och förstå vad som står i den.
Anonym (TS) skrev 2015-04-27 21:48:00 följande:
Vad var det du inte gillade med koranen? Mycket som står är faktiskt historiska händelser.
Anonym (TS) skrev 2015-04-27 21:48:00 följande:
Vad var det du inte gillade med koranen? Mycket som står är faktiskt historiska händelser.
Anonym (TS) skrev 2015-04-27 22:04:26 följande:
Vad var det du inte gillade med koranen om man får fråga?
Anonym (TS) skrev 2015-04-27 22:07:39 följande:
Läs koranen. Förstå budskapet
Det här är en av anledningarna till att jag ogillar islam. Allt tjat från muslimer att man måste läsa deras bok för annars kan man tydligen inte veta något.
"Läs koranen så förstår du mig!"
Nej, det skulle jag inte göra. Men om jag nu skulle läsa koranen och inte hitta ditt fina budskap, så skulle du ändå bara säga att jag har fel och du har rätt, och att jag inte förstått vad jag läste.
Man måste inte läsa en religiös skrift för att veta att man inte gillar religionen. Det finns andra sätt att lära sig om en religion, och det bästa sättet är att titta på dess utövare.
Ett sätt som får mig att ta rejält avstånd är de som inte kan respektera min åsikt utan att trycka i ansiktet att jag måste läsa något som de bestämmer innan de anser att jag har rätt att uttala mig.
"Sluta hata islam."
är det ok för mig att säga "Sluta följa islam!!" ? Ok, då gör jag det. Ts, sluta följa islam!