• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Anonym (N)

Jäklar vad skitsnack det blev här. Vaddå terrorism? Vad har Iran saudi eller Pakistan med terrorism att göra eller med tråden överhuvudtaget? Muslimer i Sverige blir utsatta för hat och fördomar just för att de är muslimer. De ska få kunna leva som de vill här utan att en massa ska anse sig ha rätten att tala om för dom att de förtrycker eller är förtryckta. Folk får välja att leva hur dom vill och jag förstår inte hur man kan tycka att muslimer inte ska ha rätt att söka asyl här precis som kristna. Man ska inte göra skillnad på folk i en demokrati

• Gathenhielm
    Anonym (N) skrev 2015-04-27 21:18:15 följande:

Jäklar vad skitsnack det blev här. Vaddå terrorism? Vad har Iran saudi eller Pakistan med terrorism att göra eller med tråden överhuvudtaget? Muslimer i Sverige blir utsatta för hat och fördomar just för att de är muslimer. De ska få kunna leva som de vill här utan att en massa ska anse sig ha rätten att tala om för dom att de förtrycker eller är förtryckta. Folk får välja att leva hur dom vill och jag förstår inte hur man kan tycka att muslimer inte ska ha rätt att söka asyl här precis som kristna. Man ska inte göra skillnad på folk i en demokrati

Vad i trådstarten begränsar frågeställningen till endast Sverige?
    Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (--)
    Anonym (N) skrev 2015-04-27 21:18:15 följande:

Man måste däremot skydda demokratin om man vill ha den kvar.

Vi hade trygghet en gång i tiden, nu har vi blivit terrorbas.

www.express.co.uk/news/uk/571932/Islamic-State-jihadists-Middle-East-refugees-smuggle-Europe-Nato-chief

• Anonym (TS)
    j a d e d skrev 2015-04-27 19:59:13 följande:

Jag har läst den. Uppmuntrar ofta andra att göra detsamma. Ju fler som läser skiten kommer stå förstå hur farlig den är. På sikt något oerhört positivt

Vad var det du inte gillade med koranen? Mycket som står är faktiskt historiska händelser.
  • Anonym (TS)
    Anonym (--) skrev 2015-04-27 21:25:04 följande:

Man måste däremot skydda demokratin om man vill ha den kvar.

Vi hade trygghet en gång i tiden, nu har vi blivit terrorbas.

www.express.co.uk/news/uk/571932/Islamic-State-jihadists-Middle-East-refugees-smuggle-Europe-Nato-chief

Fast media är inte koranen. Islam ÄR en fin religion och jag tycker alla som är fyllda med har ska läsa koranen och förstå vad som står i den. Så man kan förstå varför 1,5 miljarder väljer att följa den. Koranen innehåller historiska händelser som man inte ska tolka bokstavligt men budskapet är vackert.
  • Anonym (!!)
    Gert skrev 2015-04-27 18:22:15 följande:

TS kan ju fundera över varför enbart 4 av 50 muslimska länder räknas av världssamfundet som helt fria demokratier.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Alltså Gert gå häng dig!!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Vad är det som är så bra med religion, ÖVERHUVUDTAGET?!) skrev 2015-04-27 19:54:37 följande:

Ganska svårt att "tycka om" islam, speciellt när det hela hela hela tiden bevisas hur kvinnoförnedrande religionen är.

Svt play, sex kärlek religion dokumentär som visar en muslimsk man som inte kan hålla kuken i styr, som då går till en imam som ger honom förståelsen i hur en "tillfällig fru" kan låta honom slippa leva i synd. Tillfällig fru är alltså samma som prostitution. Mannen betalar flertal kvinnor för deras kroppar, i en vecka en månad eller vad som nu behagar.

Undrar om kvinnan får lov att göra samma?!

Jag vet inte vad du menar här. Jag har inte sett dokumentären men av det du skriver så låter det inte rätt. Islam förespråkar INTE att man gifter sig tillfälligt mot betalning. Shia har tillfälliga äktenskap men majoriteten har det inte och det står inte i koranen om det här heller. Och även dom har regler kring hur dessa äktenskap ska se ut och kvinnan är med på det hela. Islam förtrycker inte kvinnor. Sluta tala om för muslimska kvinnor att de är förtryckta. Dom kanske tycker västerländska kvinnor är förtryckta men inte går de runt och säger det till kvinnorna?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Realist) skrev 2015-04-27 19:56:42 följande:

Om vi inte ska kritisera islam kan vi då kanske titta på övriga världen och se vad den tillför?

Eller ska vi börja med sverige?

Vad är det med Sverige och muslimerna här? Alla sköter sitt faktiskt och om nån gör fel så beror det inte på att man är muslim. Det beror på människan och inte på islam
  • Anonym (--)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-27 21:48:00 följande:
    Vad var det du inte gillade med koranen? Mycket som står är faktiskt historiska händelser.

Utövarna.

• Anonym (TS)
    Gathenhielm skrev 2015-04-27 20:03:58 följande:

Och vem avgör vad som är hat och vad som är kritik? Du?

Jag har, för övrigt, läst Koranen.

Absolut inte men kritik av islam eller muslimerna? Muslimer diskrimineras pga sin tro här. Det är inte kritik av islam. Alla behöver inte tycka att västerländsk livsstil är det optimala. Man kan kritisera islam utan att tala om för muslimerna hur de ska leva sina liv.

Vad var det du inte gillade med koranen om man får fråga?
Svar på tråden sluta hata Islam!