• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Anonym (Vad är det som är så bra med religion, ÖVERHUVUDTAGET?!)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-27 16:41:39 följande:

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

Ganska svårt att "tycka om" islam, speciellt när det hela hela hela tiden bevisas hur kvinnoförnedrande religionen är.

Svt play, sex kärlek religion dokumentär som visar en muslimsk man som inte kan hålla kuken i styr, som då går till en imam som ger honom förståelsen i hur en "tillfällig fru" kan låta honom slippa leva i synd. Tillfällig fru är alltså samma som prostitution. Mannen betalar flertal kvinnor för deras kroppar, i en vecka en månad eller vad som nu behagar.

Undrar om kvinnan får lov att göra samma?!
  • Anonym (--)
    Anonym (N) skrev 2015-04-27 19:52:33 följande:
    Menar du här i Sverige? Islam förtrycker ingen faktiskt. Den är rättvis mot alla

Lägg ner med skitsnack och kolla vad din fredens religion ställer till i Mellanöstern just nu.

• Anonym (Realist)

Om vi inte ska kritisera islam kan vi då kanske titta på övriga världen och se vad den tillför?
    Eller ska vi börja med sverige?

• kivirush

Menar du här i Sverige? Islam förtrycker ingen faktiskt. Den är rättvis mot alla

Jag menar hela världen. Och om folk använder Koranen, bibeln eller vilken annan text som helst för att förtrycka andra så ska det självklart ifrågasättas och bekämpas.
    Säger lite vad jag vill.
  • Gert
    Hur kommer det sig då att bara 4 av 50 muslimska länder är fria demokratier?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • j a d e d
    Anonym (TS) skrev 2015-04-27 19:48:13 följande:

Varför hatar du islam? Har nån muslim gjort dig nåt eller? Varför vill du inte läsa koranen? Är du rädd för att börja tro?

Jag har läst den. Uppmuntrar ofta andra att göra detsamma. Ju fler som läser skiten kommer stå förstå hur farlig den är. På sikt något oerhört positivt
  • Gathenhielm
    Anonym (TS) skrev 2015-04-27 19:50:23 följande:
    Fast nu menade jag inte kritik utan hat som sprids om islam och som riktas mot muslimer. Det är klart att man kan kritisera och ifrågasätta som utomstående. Men informationen brukar inhämtas från tvivelaktiga källor. Gå till huvudkälla. Istället. Koranen dvs och läs den
    Och vem avgör vad som är hat och vad som är kritik? Du?

Jag har, för övrigt, läst Koranen.
    Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (N)
    Gert skrev 2015-04-27 19:57:01 följande:
    Hur kommer det sig då att bara 4 av 50 muslimska länder är fria demokratier?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Det har inte med religionen islam att göra. Lika lite som kristna diktaturer har med kristendomen att göra. Sluta va så hatisk
  • Gathenhielm
    Anonym (N) skrev 2015-04-27 20:32:54 följande:
    Det har inte med religionen islam att göra. Lika lite som kristna diktaturer har med kristendomen att göra. Sluta va så hatisk
    Islamska teokratier i dagsläget: Iran, Pakistan, Mauretanien, Saudiarabien, Afghanistan, Somalia, Sudan, Yemen.

Kristna teokratier i dagsläget: Vatikanstaten.

Nej, självklart har det inte med religionen islam att göra...
    Reasons... we all have them, at times.
  • Anonym (Sampa)

Läs/se gärna något av Sam Harris. Han är oerhört bra på att förklara på ett sakligt vis varför man får kritisera Islam och andra farliga religioner/samfund.

Svar på tråden sluta hata Islam!