• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • saraseal

oj jag som just druckit 2 liter ! OBS!! =)

• Jossebell

uj vilken härlig ishockeymatch, fick lov att gå omkring ett tag och städa när det blev som mest spännande.

Nu har jag upptäckt en sak, om man inte är i beta så kan man inte se rödljus "gubbar"

Ikväll är det inga problem med suget igen. Det verkar vara var 2-4 dag som problemen kommer. Hmmmm

• Linda1976

Hejhej!! 7-3!! Wihiiii!!! Och får man önska så vill jag ha Finland i final... Å så spännande. Minns ni OS-94 och Tommy Salo?? *lätt nostalgisk*

Tillbaka till CK-verkligheten, ni som kryddar era CK-soppor,  vad kryddar ni med?

Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt.
  • Peand

Linda - Kryddar kyckling och grönsaks soppan med curry, italiensk sallads krydda (lite, innehåller socker!!)dill, örtsalt, vitlök ja lite av vad som finns hemma. Blandar naturligtvis inte alla dessa kryddor i en och samma soppa

Vill gärna ha förslag då jag brukade/kommer äta en soppa på kvällen

• Mella72

Inatt drömde jag att jag och en kompis skulle gå till ett konditori och köpa nybakat bröd till frukost men väl där så köpte vi varsin tårta och åt på stående fot! Jag gick på CK i drömmen också och var väl medveten om att jag skulle ramla ur ketos men struntade i det och tänkte att jag då fick ta de dagar de tog för att komma tillbaka in i ketos.
    När jag vaknade i morse så var jag het inställd på att jag inte var i ketos och lullade runt här i morse och funderade på om jag skulle väga mig för att se hur mkt jag gått upp när jag sen kom på att det är lördag, vilket innebär väga/matadag i morgon..och om det är söndag imorgon och lördag idag och jag är ensam hemma med pojkarna..så kan jag kmnappast varit ute och rännt i natt..och först då vaknade jag till riktigt och fattade att jag inte ätit tårta utan fortfarande är i ketos!

Imorgon har jag gått på ren kur i tre vekor utan ett enda fusk. Och jag tycker inte att det var jobbigt heller (bortsett från första dagen på mensen :-/) Jag har kommit på att det är som att sluta röka (2 år sen i tisdags )..."det är bara tt ge f**n". Det är betydligt värre när man inte kan "ge f*n" utan måste äta (precis som det var svårare att hålla sig från cig när jag gick på nikotintuggummi). Men det är väl nåt de flesta känner igen antar jag. Vore det lätt att ändra om och äta nyttigt skulle man ju inte vara här och gå på CK.

Jaja..det ska bli gott med tårta igen när man får. Jag fyller år om drygt en vecka om det blir första ggn som jag inte får tårta då..men eftersom jag är en stor(!) flicka nu så kan jag nog klara mig bra utan. Äldste sonen fyller tonåring i juli och DÅ ska jag smaka tårta minsann

Såå..det var lite morgonsvammel från mig!

• Peand

Kuckelikuuuuuuuuuuuuuu.....
    Upp och hoppa, solen skiner och en ny dag har börjat....
    Och för mig är det första CK dagen Ställde mig på vågen i morse och vågade knappt titta. Men jag måste ju vet vad jag stratde på denna gång. Huuuuuu!! Fast nu kan det bara gå åt ett håll - neråt!!!!!
    Sköt in vågen långt under skåpet och har tänkt att inte ställa mig på den förrens om en vecka, vid kris kan jag ev få dispans på onsdag Men inte innan dess.....
    Och stickorna låter jag bli ett tag

NU ÄR JAG PÅ GÅNG

VI SOM DRICKER CAMBRIDGE
    ~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~

***Clemenza:Start 2/1. **160 cm -- 78 kg/73 BMI 30,5 /28,5 (Resultat -5 kg, BMI - 2)

Höstlövet; Start 6/1. (Resultat -10,4 kg)

***Jossebell: start 23/1**174cm--94kg/85 BMI 31/28 (Resultat -9)

*Mella72: Start 6/2. (Resultat -7,7kg, BMI -3,1)

**Rödljus: 18/1-5/2 + 21/2- ** 175 cm -- Start: 81,2 kg BMI 26,5 Mål: 65 kg BMI 21,2

*****Snusfia: Start 7/1 ** 173 cm -- 121 / 111.5 BMI 40.3 / (Resultat -9.5 kg BMI - )

Nilla2005: start 01.01.06** 162 cm, 84,00kg resultat: -9,3 kg, BMI: 32,00

Peand: Start 25/2 ( Resultat ? Kg)

• Peand

Mella - Skumma drömmar man kan få Även i drömmen är man CK påverkad.....
    Jag vet att jag förra gången drömde att ajg hade ätit en smörgås och gkömde att jag drack CK, gissa vilken panik jag vaknade med. Och just de där sekunderna innan man vet om det var en dröm eller verklighet, usch!!!
    Andra löser världsproblem i sömnen men vi tänker bara på våra påsar

Grattis till 2 år som rökfri!! Härligt.....
    OCh grattis till 3 veckor på renkur. Tårtan överlever du ska du se. Det är en glädje att se andra svulla i sig också

• Mella72

Peand- Ja, det ska nog bra ska du se. Du har ju gjort det förr och du är ju min motivation (ja, känn pressen ) så det är klart du klarar det galant denna gång också!

Jag är så dum så jag tänker inte fira min födelsedag med att bjuda hit folk på tårta och sånt utan tänker nog säga att folk kan komma och fira min födelsedag i sommar istället. Det är ju min dag så då får man vara lite ego.

• Peand

Mella - Med den pressen på axlarna kommer jag ju gå UPP och inte ner
    Nä då, jag har ju varit med några gånger nu och vet vad som väntar. Nu är jag så taggade också så att jag TROR att det bara kommer gå av farten de första dagarna, men jag vet också att jag tyckter förra "första veckan" var tyngre än de tidigare. Kanske blir det värre för varje gång...
    Fast nu är det snart vår och sommar och då vill man ju börja klä av sig lite och det motiverar till att dricak ett tag.

Och ja, på sin födelsedag får man var hur egoistisk man vill, det är ju iallfall din dag

• Fru Höstlöv

Idag ÄLSKAR jag min svärmor.

Igår var vi på födelsekalas hos "långtborta-släkt" som jag knappt har träffat förut. Innan jag hunnit dreglat över maten och börjat fundera på hur jag ska berätta för dessa personer (som jag inte känner) att jag inte ska äta av all den goda maten, berättade svärmor det istället.
    Det kan låta självvådligt, men var väldigt snällt av henne eftersom jag själv tycker det skulle ha varit lite pinsamt att förklara. (& hon viste hur jag kände)
    Inte pinsamt att gå på diet, utan det där att man ratar nåns noga hemlagade mat. Den där sociala biten i samband med maten är svår. Det går bra med familj och våra närmaste vänner, men annars känns det nästan som en press att äta.

Om man blir bjuden ska man tacka ja och niga.
    Ät upp på tallriken, tänk på barnen i Etiopien.
    ect.

Ät upp på tallriken, ska jag aldrig säga till mina barn.
    Man borde bli lärd istället att sluta äta när man är mätt, istället för att pressa i sig det sista för att försöka glädja någon.
    Gårdagen gick tack vare svärmor jättebra. Jag åt två barer under lunchen och middagen (vi var där nio timmar) och vi tog en långpromenad efter lunch och kollade på "stan".
    Idag sa vågen -1,4 kg sen igår.

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III