• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Linda1976

cola light funkar! Fanta free innehåller 5% fruktjuice, så det skulle jag inte våga mig på... Sprite zero och pepsi max håller jag mig till.

Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt.
  • Jossebell

Zzarah, jag har haft så tur att det var två som pulvrade före mig på jobbet så de har lixom banat vägen. Hon som gick ner 25 kg har dessutom hållit det sedan hon slutade i början av dec genom att lägga om matvanor så efter det så håller de tyst. Men visst kan det vara lite jobbigt.
    Blir vi bjuden på mat så tar jag med mig eget MEN tar alltid soppa då så att jag kan äta ur tallrik med sked så ser det bättre ut tycker jag.
    Min make får också stå ut med att han bara har "drick"-sällskap Han testade ju själv men gav upp efter en vecka typ.

• Peand

Linda - Visst är det tur att "vinprovar metoden" finns. Då får man lite annan smak i munnen ibland i allfall. Minns att jag ahde ett sjuk begär att slicka i mig örtsalt efter några veckor, gav smak i munnen. Man kan ju nästan döda för ett minttuggumi

Nu har jag varit och handlat mat inför kvällen. Har lite saker jag känner att jag måste få äta innan jag börjar. Vissa runda grädd fyllda saker slutar de ju dessutom att sälja snart och då får jag vänta till nästa år. Så i kväll blir det en sådan

Lite skum känlsa att börja utan att redan nu ha ett stopp datum. Men det hänger lite på ekonomin, humör och om jag fixar att träna samtidigt. Är inte beredd att offra träningen hela våren nu när jag äntligen har hittat något som jag har blivit beroende av.
    Ang ekonomin så är jag dock ganska så säker på att det bir billigare i den här familjen när jag dricker CK än när jag äter. SKrämmande men sant! Nu små handlar jag så mycket i veckorna och det slinter alltid ner något dumt. När man går på CK handlar jag ju bara det som ska, mitt sug påverkar ju inte inköpen...

• Linda1976
    Hallå! Nu är man inte bara vågberoende, utan ketosstick-beroende. Testade mig i morse och då var det på näst högsta.... Testade igen nu, och har under denna tiden bara druckit en CK samt 2 glas vatten. VARFÖR visar stickan nu bara "spår av". VA FAN....
  • Peand

Linda - Vill inte säga - vad sa jag!!! Men har bestämt för mig att jag tidigare i tråden har varnat för ett visst ketos sticke beroende. Nöjd dig men en gång om dagen, max!!! Precis som vägningen

• Jossebell

hmm om man testa och ligger på "bra" och sedan endast håller sig till pulvret så borde man väll inte kunna trilla ur ketos ELLER?

• Peand

Jossebell - Tycker inte det jag heller, så vida det inte är gammla synder (om sånna finns) som har kommit i kapp.....

• Linda1976

Ja, jag ska bara en gång om dagen...

*går och ställer mig i skramvrån*

Nä förresten, jag går oh kollar på hockey istället. 1-1 för tillfället...

• rödljus

VA!? Innehåller Fanta free fruktjuice!? Inte konstigt att jag nästan alltid var hungrig - sörplade ju imig minst två liter varje helg! Gah Skrikandes Min klant... Jaja, jag får väl hoppas på att det kommer gå bättre denna gången då, för då blir det absolut ingen mer Fanta Ledsen

Snälla flickor kommer till himlen. Andra flickor kommer hur långt som helst.
  • Linda1976
    http://www.coca-cola.se/page3-0.jsp

Fanta free apelsin tex innehåller 8% frutkjuice och 5 kcal/dl, så dricker man 2 liter så ramlar man med största sannolikhet ur ketos...
Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III