• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • Malin 845
    Maka94 skrev 2015-06-21 19:01:46 följande:
    Får frågan nästintill varje dag.. Tyckte det var nog jobbigt att få den tidigare innan vi började försöka. Men nu när vi försöker och ingenting händer är det ännu jobbigare :( vi har också varit tsm strax över två år, känns som att vi varit det för alltid, iallafall betydligt längre än 2år haha
    Ojdå då blir det jobbigt..

Haha ja här känns det som om vi varit tillsammans 5 år mer än vi varit tillsammans! ;)
    Men känns underbart att ha hittat någon som man älskar mer än någon annan :) vi är så lika varandra så det är skrämmande ;) :P
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-06-21 18:52:02 följande:
    Vad kul! :)

Alltså jag tycker att jag såg en minimal skugga, men sambon säger: nej är inget där! Kan vara att jag ser något som inte finns.. :( Ja testlagrets stavtester.
    Använder mig av natural cycles så lägger in min graf :) tempen har gått upp! 36,99 ( är en termometer med två decimaler) phpRuUqL646850.jpg
    Gud vad nc är svår att läsa av! Ser dock ut som att tempen legat ganska lågt ett bra tag..? Är appen säker på att du hade äl?
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-06-21 19:27:34 följande:
    Gud vad nc är svår att läsa av! Ser dock ut som att tempen legat ganska lågt ett bra tag..? Är appen säker på att du hade äl? smile3.gif
    Ja lätt är det inte! Den visade äl den 5/6. Kan se om jag kan lägga upp det!
  • Det vackraste
    Malin 845 skrev 2015-06-21 18:02:48 följande:

Har en liten fråga!

Förra månaden var mensen sen så jag fick den på dag 39. Betyder det då att min äl kanske inte var den dagen jag trodde nu då? Kan det vara så denna månaden med att jag har 39 dagars cykel? Hade starka äl känningar samt vattniga flytningar (ursäkta för infon) den 4/6 och 5/6 så är 99% säker på att äl var då. Men är det något fel när cykeln på mig är så? Kan det påverka att man inte vet när man är fertil? Har länge haft cykel på 28 dagar, +- någon dag. Vad är "normalt"? Eller är det stress som påverkar?

Cykler över 35 dagar kan betyda att ingen äl skett, eller så har äl kommit sent i cykeln. Troligtvis runt dag 25 nånting om cykeln var 39 dgr lång. Om denna cykel också är över 35 dgr kan du kontakta gynekolog och säga som det är att ni försöker bli gravida och att du har ovanligt långa cykler. Ibland beror det på pco och då kan man få enkel hjälp som ökar chansen. :) Men man kan också få enstaka långa cykler och vissa utan äl.
  • mikamon
    Symetrical skrev 2015-06-21 18:21:04 följande:

Mög, röv och helvete! Är typ fly förbannad å dina vägar (och samtidigt lite hemligt glad över att få över dig till juli-tråden!) :-*

Haha ja. Inte blir ni av med mig inte! :p Vi kämpar vidare i juli! <3
  • Malin 845
    Malin 845 skrev 2015-06-21 19:30:04 följande:
    Ja lätt är det inte! Den visade äl den 5/6. Kan se om jag kan lägga upp det!
    Hmm kan inte kolla bakåt på förra cykeln i NC... Ska ringa bm imorgon, måste få veta. :(
  • Malin 845
    Det vackraste skrev 2015-06-21 19:34:58 följande:
    Cykler över 35 dagar kan betyda att ingen äl skett, eller så har äl kommit sent i cykeln. Troligtvis runt dag 25 nånting om cykeln var 39 dgr lång. Om denna cykel också är över 35 dgr kan du kontakta gynekolog och säga som det är att ni försöker bli gravida och att du har ovanligt långa cykler. Ibland beror det på pco och då kan man få enkel hjälp som ökar chansen. :) Men man kan också få enstaka långa cykler och vissa utan äl.
    Ska ringa bm imorgon och prata om det. Samt om jag är gravid nu eller ej, då mensen inte verkar komma.. Men pco gör det väl svårare att bli gravid?

Tack för svar :)
  • linnsanbelle

Hej alla, varit borta och missat 337 inlägg, haha! Ni kan väl uppdatera mig!?
    Någon annan som har bim i dagarna? Jag har bara 5 dagar kvar men inga symptom, känns precis som tidigare månader så räkna med mens!

www.mammaprat.blogg.se - Följ min resa mot ett plus och min vän genom hela graviditeten
  • soofa
    Malin 845 skrev 2015-06-21 19:41:06 följande:
    Hmm kan inte kolla bakåt på förra cykeln i NC... Ska ringa bm imorgon, måste få veta. :(
    Bilden du la upp, är det på din aktuella cykel? För på den är ju ingen ägglossning utmärkt så det kanske är så att du var utan ägglossning den här månaden..
  • Det vackraste
    Malin 845 skrev 2015-06-21 19:44:20 följande:

Ska ringa bm imorgon och prata om det. Samt om jag är gravid nu eller ej, då mensen inte verkar komma.. Men pco gör det väl svårare att bli gravid?

Tack för svar :)

Ja gör det. :) Pco kan göra att man inte får ägglossning, eller sällan får det. Men det går oftast enkelt att åtgärda med hormontabletter.
Svar på tråden BIM juni 2015