-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Tror absolut att stress kan påverka en hel massa! För mig har den rubbat cykeln helt. Inte stress över att bli gravid (än!!!) men allmän stress som en typisk heltidsarbetande, aningen överpresterande småbarnsförälder kan lida av.Malin 845 skrev 2015-06-21 18:02:48 följande:Har en liten fråga!
Förra månaden var mensen sen så jag fick den på dag 39. Betyder det då att min äl kanske inte var den dagen jag trodde nu då? Kan det vara så denna månaden med att jag har 39 dagars cykel? Hade starka äl känningar samt vattniga flytningar (ursäkta för infon) den 4/6 och 5/6 så är 99% säker på att äl var då. Men är det något fel när cykeln på mig är så? Kan det påverka att man inte vet när man är fertil? Har länge haft cykel på 28 dagar, +- någon dag. Vad är "normalt"? Eller är det stress som påverkar?
Men om du aldrig varit gravid innan kan du ju vara en "låghormonare" där gravtestet inte ger utslag förrän flera dagar efter bim. Keeping my fingers crossed!
-
Hahaha. Synk!!Malin 845 skrev 2015-06-21 18:16:09 följande:Åh vad du är go! :D
Jag inväntar mensen här, såg du det jag skrev nyss med att cykeln var 39 dagar förra månaden? Kan du sånt? :)
-
Mög, röv och helvete! Är typ fly förbannad å dina vägar (och samtidigt lite hemligt glad över att få över dig till juli-tråden!) :-*mikamon skrev 2015-06-21 16:35:47 följande:Mensen är på gång här med :( Spottings i tre dar (rosa och nu levrat blod), neg gravtest och fortfarande temp över 36.65-36.70. Vi försökte verkligen den här månaden :( Känner mig allmänt nere just nu.
-
Ja klart det påverkar, har jag mycket oro eller mår dåligt så får jag inte min mens.. Jaha du har barn innan? :) hur gammal är du? :)Symetrical skrev 2015-06-21 18:18:37 följande:Tror absolut att stress kan påverka en hel massa! För mig har den rubbat cykeln helt. Inte stress över att bli gravid (än!!!) men allmän stress som en typisk heltidsarbetande, aningen överpresterande småbarnsförälder kan lida av.
Men om du aldrig varit gravid innan kan du ju vara en "låghormonare" där gravtestet inte ger utslag förrän flera dagar efter bim. Keeping my fingers crossed!
Jo möjligtvis men är ju på bim+2 så borde gett utslag nu :(. Antagligen så ser jag ett streck som inte finns :(. Hoppas!! :)
Hahahaha bra synkat ;) -
Japp, har min lille bästis här hemma på snart 2,5 år. <3 Själv är jag 31 och sambon 33. Varit tillsammans i 4 år nu.Malin 845 skrev 2015-06-21 18:26:03 följande:Ja klart det påverkar, har jag mycket oro eller mår dåligt så får jag inte min mens.. Jaha du har barn innan? :) hur gammal är du? :)
Jo möjligtvis men är ju på bim+2 så borde gett utslag nu :(. Antagligen så ser jag ett streck som inte finns :(. Hoppas!! :)
Hahahaha bra synkat ;)
Men du! Om du ser något finns där kanske något..!? Är det billiga test du kör med, eller?
Hur ligger tempen nu jämfört med innan? Har du någon graf från nån app du kan slänga in här, så att vi kan analysera den? :-P -
Vad kul! :)Symetrical skrev 2015-06-21 18:39:43 följande:Japp, har min lille bästis här hemma på snart 2,5 år. <3 Själv är jag 31 och sambon 33. Varit tillsammans i 4 år nu.
Men du! Om du ser något finns där kanske något..!? Är det billiga test du kör med, eller?
Hur ligger tempen nu jämfört med innan? Har du någon graf från nån app du kan slänga in här, så att vi kan analysera den? :-P
Alltså jag tycker att jag såg en minimal skugga, men sambon säger: nej är inget där! Kan vara att jag ser något som inte finns.. :( Ja testlagrets stavtester.
Använder mig av natural cycles så lägger in min graf :) tempen har gått upp! 36,99 ( är en termometer med två decimaler)
-
Ja, vi påbörjade en utredning. Han lämnade spermaprov som såg bra ut. Mina prover såg bra ut och dom gjorde en spolning men sen hann vi inte försöka något mer.Mayy skrev 2015-06-21 10:32:41 följande:Förstår att det väcker tankar, men det behöver inte alls vara så att "felet" ligger hos dig. Med en annan man kanske det går lättare för dig. Gjorde ni någon utredning, och ditt ex?
Ja, hoppas verkligen att det får går lättare nu! -
Men det bådar gott :) Hoppas det går vägen nu :)mmeli skrev 2015-06-21 18:52:42 följande:Ja, vi påbörjade en utredning. Han lämnade spermaprov som såg bra ut. Mina prover såg bra ut och dom gjorde en spolning men sen hann vi inte försöka något mer.
Ja, hoppas verkligen att det får går lättare nu! -
Får frågan nästintill varje dag.. Tyckte det var nog jobbigt att få den tidigare innan vi började försöka. Men nu när vi försöker och ingenting händer är det ännu jobbigare :( vi har också varit tsm strax över två år, känns som att vi varit det för alltid, iallafall betydligt längre än 2år hahaMalin 845 skrev 2015-06-21 17:37:14 följande:Det gör du rätt i! Det har många frågat oss med, men känns som om man bara ska låta det hända och inte planera så mycket. Är det många som frågar? Har ni varit tillsammans länge? Vi har varit tillsammans i 2,5 år snart. Vi får hoppas att juli är våran månad, och att vi får mars- bebisar :D
-
Jag tycker dom borde förstå att det inte spelar någon roll hur många gånger dom frågar och hur mycket som tjatar. Den dagen, om vi nu kan bli gravida. Så lär dom ändå inte få veta något innan vi väljer att gå ut med det:(soofa skrev 2015-06-21 17:48:22 följande:Förstår inte hur folk vågar fråga sådant, tycker man inser mer och mer att det inte är så lätt för alla att bli gravida. Tack och lov är jag ganska förskonad från sådant, trots att jag är 28 år och har varit tillsammans med min pojkvän i snart 4 år.
Kram till dig!