-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Vilken dag hade du äl?
sommarblomma1 skrev 2015-06-20 15:04:55 följande:Nu går man bara och väntar på mensen Som inte dykt upp än. Är på dag 37 i cykeln idag.. Så segt att ha så lång!!
-
Tror det var den 6:e eller 7:e men var inte i Sverige och hade inga tester så vet ej exakt. Kan ha varit både tidigare eller senare (dock så har jag ju fått blankt på grav tester så lär ju inte ha varit tidigare) Så mensen bör komma imorgon annars hade jag nog äl ännu senare? Förra cykeln var på 39 dagar men har i princip Aldrig lika många dagar två gånger i rad.Det vackraste skrev 2015-06-20 15:18:51 följande:Vilken dag hade du äl?
-
Men du vet att du har äl? Om man har längre cykler än 35 dagar kan man ibland få hjälp av gyn att korta ner den och få äl tidigare och regelbundet. I vissa fall uteblir äl om cykeln är längre än 35 dgr, men inte nödvändigtvis. :)
sommarblomma1 skrev 2015-06-20 15:29:49 följande:Tror det var den 6:e eller 7:e men var inte i Sverige och hade inga tester så vet ej exakt. Kan ha varit både tidigare eller senare (dock så har jag ju fått blankt på grav tester så lär ju inte ha varit tidigare) Så mensen bör komma imorgon annars hade jag nog äl ännu senare? Förra cykeln var på 39 dagar men har i princip Aldrig lika många dagar två gånger i rad.
-
Jag brukar vanligtsvis ha väldigt tydliga älsymptom och brukar kunna räkna ut när mensen ska komma utefter det. Denna gång var det mycket badande och svårt att tyda flytningarna som jag brukar. Eller så hade jag kanske ingen äl denna månad, inte konstigt då man kan hoppa över äl några månader om året.Det vackraste skrev 2015-06-20 15:47:09 följande:Men du vet att du har äl? Om man har längre cykler än 35 dagar kan man ibland få hjälp av gyn att korta ner den och få äl tidigare och regelbundet. I vissa fall uteblir äl om cykeln är längre än 35 dgr, men inte nödvändigtvis. :)
Mina två barn blev till på första försöket och då hade jag lika oregelbunden mens. Brukar som vanligast ha mellan 32-36 dagar men har varit längre med. Men om det fortsätter att vara långa cykler så får jag kanske kolla upp det. Mest väldigt seegt att behöva vänta så länge på varje försök! Tänkte prova rosenrot nästa cykel :) -
Vad menas med tempdipp? Vad innebär det? Jag har haft stadigt 37,2 i temp i en vecka, men i morse har det gått ner till 36,4. Har man lägre temp om man är gravid? Eller om man inte är det?Maka94 skrev 2015-06-20 15:14:18 följande:Jag har inte testat än, misstänker att jag har en tempdipp precis.. Började frysa väldigt mycket, efter att ha varit kokande i en vecka.. Känner annars nästintill ingenting. Ont i brösten, vilket jag har varje månad den här tiden. Annars "slut i ryggen" och lite lätt molande då och då i magen. Men ingenting jag märker av desto mer :)
När hade du tänkt testa då? :) -
Läskigt att jag hade denna drömmen och är nu gravid återstår och se när man har Ul om de blir en flicka medgullan83 skrev 2015-05-30 08:12:51 följande:Drömde inatt att jag födde en flicka. Läskigt. Nästa helg har jag äl. Så till veckan blir det två försök :) en hoppas ju att det ska ta sig.förra gången tog det sig på andra försöket ja använder mig av donator heminsiminering
-
Okej tack för svaret!!!..jag brukar inte ha ömma bröst från ÄL o framåt...vi får väl se..har inga stickningar eller molvärk alls..Nenna skrev 2015-06-20 12:00:50 följande:Mitt symtom var att jag inte kände av något av det jag brukar innan mens.. Samt stickningar kring livmodern.
-
Grattis till ditt fina plus! Har också vart dålig i magen o kissat i massor om nätterna som jag inte brukar...hoppas hoppas att det tagit sig :)gabriellap skrev 2015-06-20 12:20:52 följande:Senaste dagarna har tuttarna känts tunga och gjort ont sen har det sticks i magen och jag har varit väldigt trött och kissat mycket samt dålig i magen :) hoppas du får ditt plus!
-
Ont i brösten. Var från ÄL öm innanför vårtgårdarna, vilket jag alltid brukar ha.
men nu har det övergått till ömma bröstkörtlar. Tror det har att göra med att jag fick mjölkstockning eftee jag födde sonen. Samma körtlar som kommit tillbaka. Det är ju trots allt bara 2 månader sedan imorgon. -
Ja hoppas !! :) när har du bim ?Suada86 skrev 2015-06-20 17:26:37 följande:Grattis till ditt fina plus! Har också vart dålig i magen o kissat i massor om nätterna som jag inte brukar...hoppas hoppas att det tagit sig :)