-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Done! *tar i hand*mkes skrev 2015-05-21 07:31:35 följande:Officiellt välkommen hit!
Följt varandra sedan februari så nu börjar jag bli less på dig. Vad sägs om att juni blir sista månaden?!
-
Okej då förstår jag lite mer. För kommer äl en dag senare så är det som du säger att mensen kommer en dag senare. För jag har ju haft äl på dag 12 men stämmer det då att min luteafas blir 15 dagar då? Eller tänker jag helt fel nu? Så förvirrad känner jag :p Förlåt för dumma frågor.gruvan skrev 2015-05-20 22:45:41 följande:Lutealfasen är antal dagar mellan ägglossning och första dagen på mensen och den är alltid samma. Så om man har äl senare än vanligt av någon anledning kommer också mensen senare eftersom lutealfasen inte förändras. Är cykeln hyfsat regelbunden, som din verkar vara, och man dessutom vet hur lång lutealfas man har tar man antalet dagar i cykeln minus antalet dagar i lutealfasen. Då vet man på ett ungefär när man borde ha äl. Vet man lutealfasen och får positivt äl-test (och även andra tecken på äl) kan man på omvänt sätt räkna ut bim.
Min lutealfas har jag kommit fram till att den är 12 dagar. Jag har använt äl-test och dagen innan jag har fått positivt har jag fått äl-flytningar. Sedan får jag alltså ett positivt äl-test och dagen efter det äl-smärtor. De två senaste perioderna har smärtan varit så stark att jag inte kunnat sträcka på mig helt så jag är rätt säker på att jag har haft äl då. Sen har mensen kommit 12 dagar senare, tyvärr.
Jag tror inte man behöver hålla sig för att ta äl-test. Jag kissade innan jag gick från jobbet kl 16.45 idag och testade mig kl 18 och fick positivt.
Okej tack :) hade molnade värk igår imagen framförallt på eftermidagen/kvällen. Idag är de fortfarande lite granna så man känner och även smått ont i ryggslutet på höger sida. Och tycker jag har mer flyttningar också, så hoppas :) Fick myst igår så hoppas verkligen :)
Är på dag 10 i cyklen idag, så tänker jag rätt så borde äl kom på lördag då :) Men vet inte om jag skall ta test idag eller vänta och se imorgon.Tror jag väntar och försöker vara bara :) -
Jag hoppar gärna in här, då mensen kom i morse :( Andra försöket nu i juni.
ÄL 5 juni och BIM 19 juni
Någon som har tips på vitaminer eller tillskott inför ÄL i juni? Äter vitamin kvinna, B12 med folsyra just nu. -
Hoppar oxå gärna in här. Var med i maj tråden. Men mensen kom tyvärr. Har bim 8 juni
-
Nu blir Bim framflyttad ;) helt ok för min del !!!!

-
Började med ProgesterAll kräm idag, villig o testa det mesta nu! Bara att vänta o se om mensen kmr1-2 juni.
Även beställt hem Membrasin som ska vara bra för slemhinnor, kollat upp mina värden för sköldkörteln o fått ökad dos Levaxin och gjort ett VUL där allt såg bra ut.
Nu får det fan ta sig:-P
-
Har precis beställt hem ett par grav test. Har insett att jag lär ju inte kunna vänta i 12 dagar till. Speciellt inte som jag har börjat må illa.
-
När man får höra att ytterligare två nära vänner ska ha barn, så känns allt såå långt borta! Ikväll är det jag och soffan, måste få släppa ut lite tårar. Visst vi har bara hunnit med ett försök, men efter att ha haft längtan i över ett år så känns det redan som att det tagit så lång tid. Alla tankar plus en sjuhelsikes mensvärk förtillfället gör att jag helst vill gömma mig fram till Vi får plussa :(
-
Började läsa runt lite om sekundär barnlöshet.. idag är en sån dag då det bara känns hopplöst! Hur sjutton är det möjligt att först bli gravid på andra försöket, få en helt perfekt graviditet och en perfekt son och nu är vi inne på 12e försöket med barn nr två?!! Varför går det inte..
-
Usch vet hur det känns. Visst vi är på första försöket ännu men har väntat in sambon sen i sommars och under tiden har många av mina närmaste vänner blivit gravida och även de jag var föräldralediga med med dottern väntar barn igen. Bara jag kvar känns det som. Många kvällar jag bara viljat gräva ner mig och skita i allt för att det är jobbigt. Speciellt om det är vänner eller så som verkligen inte planerat barn och tom sagt att de absolut inte ska ha fler. Då har jag tagit det jättehårt för jag vill ju, jag vill som sjutton och det känns så orättvist att jag måste vänta.. Jobbiga känslor!Maka94 skrev 2015-05-21 19:21:17 följande:När man får höra att ytterligare två nära vänner ska ha barn, så känns allt såå långt borta! Ikväll är det jag och soffan, måste få släppa ut lite tårar. Visst vi har bara hunnit med ett försök, men efter att ha haft längtan i över ett år så känns det redan som att det tagit så lång tid. Alla tankar plus en sjuhelsikes mensvärk förtillfället gör att jag helst vill gömma mig fram till Vi får plussa :(