• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • Maka94
    Desideri skrev 2015-05-21 19:29:59 följande:

Usch vet hur det känns. Visst vi är på första försöket ännu men har väntat in sambon sen i sommars och under tiden har många av mina närmaste vänner blivit gravida och även de jag var föräldralediga med med dottern väntar barn igen. Bara jag kvar känns det som. Många kvällar jag bara viljat gräva ner mig och skita i allt för att det är jobbigt. Speciellt om det är vänner eller så som verkligen inte planerat barn och tom sagt att de absolut inte ska ha fler. Då har jag tagit det jättehårt för jag vill ju, jag vill som sjutton och det känns så orättvist att jag måste vänta.. Jobbiga känslor!

Just den där meningen "det var inte planerat" må ju vara den värsta,
  • Angdev
    Fian88 skrev 2015-05-21 19:27:34 följande:

Började läsa runt lite om sekundär barnlöshet.. idag är en sån dag då det bara känns hopplöst! Hur sjutton är det möjligt att först bli gravid på andra försöket, få en helt perfekt graviditet och en perfekt son och nu är vi inne på 12e försöket med barn nr två?!! Varför går det inte..

Med sonen tog det 2 försök, nu är vi inne på 7:e med nr 2 :( Är det vanligt med sekundär barnlöshet? Man blir lite knäpp när det inte tar sig...
  • Fian88
    Angdev skrev 2015-05-21 20:04:59 följande:
    Med sonen tog det 2 försök, nu är vi inne på 7:e med nr 2 :( Är det vanligt med sekundär barnlöshet? Man blir lite knäpp när det inte tar sig...
    Tror tyvärr det är ganska vanligt
  • Maka94

Åh! En av mina nyfunna vänner som har en son på snart tre månader är en utav två som vet att vi försöker. Hon vet även att vårt första försök blev misslyckat och ville pigga upp mig. Hon frågade om jag ville passa han några dagar under närmsta veckorna då hon ska på heldagsmöten. "då kan ni ju passa på att träna på riktigt, och låtsas att ni har en egen för en dag"

• Malin 845

Hoppar in här! Fick min mens idag. Vilket innebär att min bim nästa gång är 19/6.

• linnsanbelle

Hej hej! Kommer från maj tråden..! Har inte fått mensen än men testade neg idag på ÄL+11 och bim-4 och har en stark känsla av att det inte tog sig.

Inväntar mensen på tisdag men efter det så blir det nya datum; ÄL 7/6 och bim 22/6 (alldeles lagom EFTER midsommar, haha).

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-22 09:35:00 följande:

Hej hej! Kommer från maj tråden..! Har inte fått mensen än men testade neg idag på ÄL+11 och bim-4 och har en stark känsla av att det inte tog sig.

Inväntar mensen på tisdag men efter det så blir det nya datum; ÄL 7/6 och bim 22/6 (alldeles lagom EFTER midsommar, haha).

Kan bli ganska synkade igen då, raring (OM nu din mens kommer!)

Fördelen är att man lär hinna få ett relativt pålitligt testresultat innan midsommar isf, så man vet om man måste smussla med alkoholfritt, eller kan inta enorma mängder tröstbubbel. Win/win som jag ser det!
  • linnsanbelle

Helt rätt! <3 sup o svälj, trevlig midsommarhelg!

(Såg du jag skrev till dig i en annan tråd....... kompis!)

Symetrical skrev 2015-05-22 10:19:34 följande:

Kan bli ganska synkade igen då, raring (OM nu din mens kommer!)

Fördelen är att man lär hinna få ett relativt pålitligt testresultat innan midsommar isf, så man vet om man måste smussla med alkoholfritt, eller kan inta enorma mängder tröstbubbel. Win/win som jag ser det!

• sowe81

Jag hoppar in här med er. Har äl inom några dagar. Bim borde bli 6/6.

Har en dotter född aug12, försökt få syskon den juli13, men har två ma och ett mf och en kemisk graviditet. Det här blir 6e försöket sen senaste ma/skrapningen.

Ikväll ska jag o mannen ha en barnfri natt på hotell, o äl testet är nästan positivt, blir nog helt positivt imorgon, så tajmingen känns toppen på den hotellbokningen

• Desideri

Jag har äl idag. Fick positivt äl test igårkväll och bim blir 5/6. Nu är det bara räkna ner! :)

Svar på tråden BIM juni 2015