• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-05-22 10:24:56 följande:

Helt rätt! <3 sup o svälj, trevlig midsommarhelg!

(Såg du jag skrev till dig i en annan tråd....... smile1.gif kompis!)

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Såg det nu! Synk i kubik!
  • Symetrical
    sowe81 skrev 2015-05-22 10:31:44 följande:

Jag hoppar in här med er. Har äl inom några dagar. Bim borde bli 6/6.

Har en dotter född aug12, försökt få syskon den juli13, men har två ma och ett mf och en kemisk graviditet. Det här blir 6e försöket sen senaste ma/skrapningen.

Ikväll ska jag o mannen ha en barnfri natt på hotell, o äl testet är nästan positivt, blir nog helt positivt imorgon, så tajmingen känns toppen på den hotellbokningen smile1.gifphpwIoLsM06408.jpg

Det är vad jag kallar timing det! Kör så det ryker, tjejen!
  • Fian88
    sowe81 skrev 2015-05-22 10:31:44 följande:

Jag hoppar in här med er. Har äl inom några dagar. Bim borde bli 6/6.

Har en dotter född aug12, försökt få syskon den juli13, men har två ma och ett mf och en kemisk graviditet. Det här blir 6e försöket sen senaste ma/skrapningen.

Ikväll ska jag o mannen ha en barnfri natt på hotell, o äl testet är nästan positivt, blir nog helt positivt imorgon, så tajmingen känns toppen på den hotellbokningen smile1.gifphpwIoLsM06408.jpg

Gud vad jobbigt ni har haft det! Håller tummar och tår att det går vägen denna gången . Och njut av hotellvistelsen, på alla sätt
  • sowe81
    Fian88 skrev 2015-05-21 19:27:34 följande:

Började läsa runt lite om sekundär barnlöshet.. idag är en sån dag då det bara känns hopplöst! Hur sjutton är det möjligt att först bli gravid på andra försöket, få en helt perfekt graviditet och en perfekt son och nu är vi inne på 12e försöket med barn nr två?!! Varför går det inte..

Jag känner med dig. Vår dotter blev till på första försöket. Började försöka med syskon när hon var 11 månader. Nu fyller hon 3 snart. Vi har haft 2ma 1mf o 1kemisk graviditet. Har också funderat mkt på hur det kan vara sån skillnad på första och andra barnet. Trodde det skulle gå lika lätt. Men nu 2år senare börjar jag tappa hoppet.
  • sowe81
    Fian88 skrev 2015-05-22 11:02:06 följande:
    Gud vad jobbigt ni har haft det! Håller tummar och tår att det går vägen denna gången smile1.gif . Och njut av hotellvistelsen, på alla sätt smile5.gif
    Tack! Nya underkläder och lite bubbel, god mat o vin. Alla förutsättningar finns för en mysig kväll :)
  • Fian88
    sowe81 skrev 2015-05-22 11:10:14 följande:
    Jag känner med dig. Vår dotter blev till på första försöket. Började försöka med syskon när hon var 11 månader. Nu fyller hon 3 snart. Vi har haft 2ma 1mf o 1kemisk graviditet. Har också funderat mkt på hur det kan vara sån skillnad på första och andra barnet. Trodde det skulle gå lika lätt. Men nu 2år senare börjar jag tappa hoppet.
    Tack! Vi kommer söka hjälp efter sommaren om vi fortfarande inte är gravida då. Misstänker att det är nått fel med mina hormoner, fått mycket acne samt annorlunda mens efter graviditeten (hade inte ens finnar under tonåren liksom). Men vi väljer ändå att avvakta några månader, tar det efter alla semestertider och så
  • Marie14

Hoppar in här - 
    tog ÄLtest igår - ganska starkt men inte lika starkt som andra strecket.
    Mycket ÄLvärk idag - massa flytningar idag. så tog jag ett test nu precis - svagare test?

Vad kan det bero på? Har ÄL redan varit? Eller är den idag?

Fattar inget.

Har BIM typ 7-8 juni.

• Fian88
    Marie14 skrev 2015-05-22 11:58:05 följande:

Hoppar in här - 
    tog ÄLtest igår - ganska starkt men inte lika starkt som andra strecket.
    Mycket ÄLvärk idag - massa flytningar idag. så tog jag ett test nu precis - svagare test?

Vad kan det bero på? Har ÄL redan varit? Eller är den idag?

Fattar inget.

Har BIM typ 7-8 juni.

Vilken tid tog du det igår? Var det på morgonen/förmiddagen så kan nog stegringen skett eftermiddag/kväll. Vissa får ju supersnabb stegring när det väl börjar visa nått
  • Det vackraste
    sowe81 skrev 2015-05-22 11:10:14 följande:

Dels är det en slump när det blir. Dvs det kan bli direkt med första och ta ett år med andra, utan att något är fel för det. Men sen minskar ju chansen något när man kommer upp i 35-årsåldern, så det kan ta lite längre tid för det, liksom blir vanligare med mf. Det är också ganska vanligt med hypotyreos efter en graviditet, vilket sänker fertiliteten, så det är alltid en god ide att kolla sitt tsh om det tar mer än 6-12 månader och gick snabbt första gången. Tsh ska vara under 2,5. Lycka till!
  • Kvinna84a

Hej! Hoppar in här. Äl om en vecka och BIM 12/6. Ny positiv energi den här månaden :)

Svar på tråden BIM juni 2015