• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • Ussaka

Hej hej har följt tråden med mycket intresse, men nu tar jag mig i kragen o hoppar in :) sitter och analyserar (överanalyserar?) symtom sedan ÄL som jag TROR var i söndags, den 24e fast kanske tidigare. BIM borde då vara nästa helg, den 7/6.
    Vi försökte egentligen inte pricka, för vi tar barnalstrandet lite som det kommer, men hade sex på torsdagen och prylen är att jag redan måndagen började få riktig molvärk som har fortsatt av och till under veckan. Inte varje dag, inte hela tiden men ibland. Och i fredags hade jag sjukt ont i svanken hela dagen. Som att jag lyft något och överansträngt mig, gjorde ont att böja sig framåt.

Andra symtom är väldig trötthet på eftermiddagarna/kvällarna. Ett par kvällar i alla fall. Och krypningar i benen. (vilket jag led nåt jävulskt av förra gången jag var gravid)

Hoppas så sjukt starkt på ett litet vårsyskon till sonen och känner mig inte så lite knasig som nästan tror att jag ÄR gravid redan fast jag inte plussat. Men men. är det inget så får man väl bara ta nya tag och inse att kroppen inte alltid har rätt :)

• Nystjärna
    Caylyn skrev 2015-05-30 21:03:58 följande:
    Tycker att du låter som jag kände mig för en vecka sen. :) Hoppas på bra resultat

Tack :) Jo jag hoppas verklige. Men rädd för att bli besviken sen. Kände ju som sagt illamåendet tidigt med dottern,men nu känns det lite väl tidigt. Mår iof fortfarande illa,lite så där lätt,fast jag åt för några timmar sen nu. Men jag är ju bara på äl+5 och bim-9 idag om jag nu räknat rätt och så. Känns alldeles för snart för såna tecken och sp. Så är nog bara inbillning och skengravid... 
  • linnsanbelle
    gruvan skrev 2015-05-30 19:22:42 följande:

Jag har funderat på en sak. Det här med lutealfasen. Om den är kort, borde det inte vara svårare att plussa innan bim då eftersom ägget fäster efter ungefär lika lång tid efter äl som för de som har lång lutealfas? Då har man ju inte lika många dagar på sig att få upp hcg-nivåerna innan bim. Om ni förstår hur jag menar?

Ja, testerna säger ju att du kan testa på bim (alternativt bim-4) men det dom egentligen menar är att du kan testa på ÄL+14 (alt ÄL+10). då det är den "normal" fasen. :)
    Sen är det ju en nackdel med att ha kort lutealfas. Nu vet jag inte vad som räknas med kort, men ta 9 dagar som exempel, då finns risk att ägget inte hunnit fästa innan mensen kommer. Men det ska man inte gå runt att tänka på - det kan ju fästa redan på ÄL+3 :)
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • gruvan

Äl +9 idag (bim -3) och jag kunde inte hålla mig utan tog precis ett test. Helt blankt. :( Iofs väntat men tråkigt ändå. Är dessutom inne på tredje dagen med bruna flytningar så jag tror nog det är mensen som är på gång snarare än en nidblödning. Har ju rätt kort cykel så ny beräknad äl är 19 juni och bim 1 juli.

• Nirvie

Är ju inne på mitt andra försök nu och lärde mig definitivt något av mitt första försök, nämligen att försöka låta bli att överanalysera.

Förra gången blev jag väldigt öm i livmodertappen en vecka efter äl. Och därefter molvärk fram till mensen samt illamående till å från. Fick till och med plocka av mig mitt halsband (som jag haft på mig konstant i flera år) flera nätter för att det kändes som om jag skulle kvävas/kräkas av det. Och livmodern var oerhört öm. Några dagar innan mensen gjorde det riktigt ont när det kändes som att gaser i tarmen passerade förbi där (har lite problem med magen till å från). Jag vart mer och mer förväntansfull då jag tänkte att allt detta var nytt och kanske berodde på graviditet. Men sedan kom mensen

Jag antar att jag bara inte är van vid att gå utan p-metod (hade p-stav) och att det jag kände var "normalt" då jag nu är utan syntetiska men fullproppad av naturliga hormoner. Kan det vara så? Någon annan som känt av förändringar då ni slutat med p-metoder?

• Ussaka

Jag tänker att många som har symtom och sen får mens inte alls överanalyserar utan känner riktiga symtom- ett ägg som blivit befruktat och börjar utsöndra hcg som ger symtom i kroppen utan att synas i urin. 

MEN sen är det ju inte färdigt- ägget ska ju sätta sig fast också och det verkar ju askomplicerat och kan gå hur fel som helst. Och innan ägget har satt sig på plats och allt har blivit rätt så blir det inget utslag på stickor hur mycket man än vill...

• lindakarlsson4380

BIM framflyttas från 10/6 till 12/6 pga försenad ÄL :)

ÄGGLOSSNING

17/5 knaappeen

18/5 Caylyn, malar87

18-19/5 aniroma

19/5 Brinkly

21-22/5 gruvan

22/5 miamarina84, Desideri, Trett90

22-23/5 EliWe

25/5 kastrullen,Nystjärna

26/5 waan, Tablettask

27/5 Fronten, Nirvie

29/5 Angdev, lillskrutten, Kvinna84a, lindakarlsson4380

30/5 Tr86,

31/5 jeniii888, muuppeens , fsake

2/6 mkes,

3-6/6 Maka94

4-6/6 skepparbarn

4/6 sommarblomma1

5/6 natlin, Malin845

6/6 HardrockGoddess

6-7/6 Symetrical

ca 8/6 Javli

9/6 RapidAngel, gullan83

10/6 GlitterLina

11/6 Linnsanbelle

BIM

1-2/6 knaappeen

2/6 Caylyn, Brinkly

3/6 miamarina84, Desideri, gruvan

4/6 Fian88

4-5/6 aniroma

5/6 Tett90, Desideri, sowe81

7-8/6 Marie14

8/6 kastrullen, NellieMeja, Nystjärnan

9/6 waan, EliWe, Tablettask

10/6 Fronten

11/6 Nirvie

12/6 Angdev, Kvinna84a, lindakarlsson4380

13/6 Tr86

14/6 Jeniii88, muuppeens, fsake

17/6 mkes

18/6 sommarblomma1

19/6 natlin, Malin 845

20/6 HardrockGoddess, Maka94, skepparbarn

21/6 RapidAngel

ca 22/6 Javli

24/6 GlitterLina

26/6 linnsanbelle

PLUSSAT +

Caylyn

• Mileya
    Ussaka skrev 2015-05-31 10:28:32 följande:

Jag tänker att många som har symtom och sen får mens inte alls överanalyserar utan känner riktiga symtom- ett ägg som blivit befruktat och börjar utsöndra hcg som ger symtom i kroppen utan att synas i urin. 

MEN sen är det ju inte färdigt- ägget ska ju sätta sig fast också och det verkar ju askomplicerat och kan gå hur fel som helst. Och innan ägget har satt sig på plats och allt har blivit rätt så blir det inget utslag på stickor hur mycket man än vill...

Kroppen börjar inte producera HCG innan det befruktade ägget fäst i livmodern :)
    Men graviditetssymtom är ju ofta väldigt lika vanliga PMS-symtom.
  • Fian88

Bim-4 och blankt test även idag. Men satt och funderade på när bim är, min genomsnittscykel är ju på 24 dagar men ofta blir den 26. Vet ju inte hur lång lutealfas jag har och är den på 14 dagar så blir ju cykeln antagligen 26 dagar och då är jag bara på bim-6! Jaja, bara att vänta och se ju haha:-P 

Svar på tråden BIM juni 2015