-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Jag hoppar in här med! :) Bim 24-25/6 enligt apparna på telen... första försöket med första barnet. Ska bli spännande att följas tjejer :)Angdev skrev 2015-06-02 15:36:26 följande:Grattis till plusset gruvan!
ÄGGLOSSNING 2/6 mkes, 3-6/6 Maka94 4-6/6 skepparbarn 4/6 sommarblomma1 5/6 natlin, Malin845 6/6 HardrockGoddess 6-7/6 Symetrical ca 8/6 Javli 9/6 RapidAngel, gullan83 10/6 GlitterLina 11/6
Suada86 11-12/6
Linnsanbelle 14/6
TouchOfRedBIM 1-2/6 knaappeen 2/6 Brinkly 3/6 miamarina844/6 Fian88, sommarblomma15/6 Tett90, sowe81
7/6 Ussaka7-8/6 Marie14 8/6 kastrullen, NellieMeja, Nystjärnan 9/6 waan, EliWe, Tablettask 10/6 Fronten11/6 Nirvie 12/6 Angdev, Kvinna84a, lindakarlsson4380, lillskrutten13/6 Tr86 14/6 Jeniii88, muuppeens, fsake 17/6 mkes 18/6 sommarblomma1, Josssa9019/6 natlin, Malin 845 20/6 HardrockGoddess, Maka94, skepparbarn 21/6 RapidAngel ca 22/6 Javli 24/6
Suada86 24-25/6;GlitterLina 26/6 linnsanbelle 27/6 TouchOfRed
PLUSSAT + Caylyn
Desideri
Aniroma
gruvan
-
Hoppar gärna in här med. Det är dags för andra barnet. Gjorde första försöket i maj men det blev inget. Nu är ÄL 5/6 och BIM 19/6
-
ÄGGLOSSNING
2/6 mkes,
3-6/6 Maka94
4-6/6 skepparbarn
4/6 sommarblomma1
5/6 natlin, Malin845, Meli09
6/6 HardrockGoddess
6-7/6 Symetrical
ca 8/6 Javli
9/6 RapidAngel, gullan83
10/6 GlitterLina
11/6 Linnsanbelle
14/6 TouchOfRed
BIM
1-2/6 knaappeen
2/6 Brinkly
3/6 miamarina84
4/6 Fian88, sommarblomma1
5/6 Tett90, sowe81
7/6 Ussaka
7-8/6 Marie14
8/6 kastrullen, NellieMeja, Nystjärnan
9/6 waan, EliWe, Tablettask
10/6 Fronten
11/6 Nirvie
12/6 Angdev, Kvinna84a, lindakarlsson4380, lillskrutten
13/6 Tr86
14/6 Jeniii88, muuppeens, fsake
16/6 Tussigullan
17/6 mkes
18/6 sommarblomma1, Josssa90
19/6 natlin, Malin 845, Meli09
20/6 HardrockGoddess, Maka94, skepparbarn
21/6 RapidAngel
ca 22/6 Javli
23/6 malre
24/6 GlitterLina
24-25/6 Suada86
26/6 linnsanbelle
27/6 TouchOfRed
PLUSSAT +
Caylyn
Desideri
Aniroma
gruvan -
Vilken härlig historia! Ger hopp till mig som också haft ett missfall tidigare och nu försöker igen.mankanjualltidhoppas skrev 2015-06-02 16:13:35 följande:Måste bara få dela med mig. Nu i maj plussade jag. Fick sen bruna flytningar, åkte till akuten och de såg inget förutom hinnsäck och jag skulle va i 6+0. Ett hcg på 13600 men det sa inget utan att då kontrollvärde, så vi åkte hem, tog bort appar och gick med i junitråden.
Nu en vecka senare fick jag göra ny undersökning. Hade massa frågor om skrapning och hur lång tid efter det vi kunde förvänta oss utredning (tredje missfallet i 10 månader). Läkaren tittade på skärmen, vände den mot mig och sa "normal graviditet". Det var ett litet tjoff där inne med hjärtat som slog som bara den.
Jag hade fel på en vecka och är bara i 5+6 idag. Allt såg fint ut och hon körde ut oss och sa vi ses på förlossningen. Kan inte fatta att det är sant! Tänk om det äntligen ska få bli en bebis!? :)
Håller verkligen tummarna för dig att allt går bra och att ni får ert efterlängtade barn
-
Hoppar in här
Har ägglossning 3/6 och BIM 17/6!
-
Hej! Hoppar gärna på här. Hade ägglossning och mys helgen som var. Hoppas på ett fint plus den 14 Juni:)
-
Blir osäker på om jag skrivit något tidigare i tråden.
Har börjat köra med äl-tester efter missfallet för två veckor sen. Hoppas jag inte missat den och hoppas vi plussar direkt igen. Är på dag 19 och inget utslag än. Ni som haft missfall har det tagit lång tid för er få igång ägglossningen igen?
Känslorna är blandade med hopp att det kommer gå lika snabbt. Även tidigare graviditeter har gått snabbt, med rätt förutsättningar men samtidigt rädd det ska ta sig direkt igen fast det kanske inte "borde" och sluta i ytterligare ett missfall. Sambon har redan börjat prata om hur många försök vi verkligen ska ge det, att han inte tycker det är värt göra så man mår dåligt.
Vet inte vad jag ska skriva för äl i listan :( -
Men vilken fantastisk vändningmankanjualltidhoppas skrev 2015-06-02 16:13:35 följande:Måste bara få dela med mig. Nu i maj plussade jag. Fick sen bruna flytningar, åkte till akuten och de såg inget förutom hinnsäck och jag skulle va i 6+0. Ett hcg på 13600 men det sa inget utan att då kontrollvärde, så vi åkte hem, tog bort appar och gick med i junitråden.
Nu en vecka senare fick jag göra ny undersökning. Hade massa frågor om skrapning och hur lång tid efter det vi kunde förvänta oss utredning (tredje missfallet i 10 månader). Läkaren tittade på skärmen, vände den mot mig och sa "normal graviditet". Det var ett litet tjoff där inne med hjärtat som slog som bara den.
Jag hade fel på en vecka och är bara i 5+6 idag. Allt såg fint ut och hon körde ut oss och sa vi ses på förlossningen. Kan inte fatta att det är sant! Tänk om det äntligen ska få bli en bebis!? :)
Håller alla tummar och tår!
-
Stort grattis!!carolinewendel skrev 2015-06-02 15:34:15 följande:Hej på er!
Ville bara säga; ge inte upp hoppet!
Jag hade BIM 1/5, fick negativa graviditetstest men ingen mens, tog mitt senaste negativa test den 8/5.
Fick sen för mig att testa den 20/5 för att mensen fortfarande inte kommit och fick då starkt plus!
Tog idag ett CB digital och fick "Gravid 3+", så jag har ju minst i v.5! Ska på inskrivning hos BM nu på fredag 5/6 :)
Kram på er alla!
-
Gud vilken underbar historia!mankanjualltidhoppas skrev 2015-06-02 16:13:35 följande:Måste bara få dela med mig. Nu i maj plussade jag. Fick sen bruna flytningar, åkte till akuten och de såg inget förutom hinnsäck och jag skulle va i 6+0. Ett hcg på 13600 men det sa inget utan att då kontrollvärde, så vi åkte hem, tog bort appar och gick med i junitråden.
Själv fick jag en rejäl blödning nu i lördags (på cd 10) som jag misstänkte var en biverkning av mina letrozoltabletter. Började som litegrann på fredagen, för att sen tillta en hel massa under lördagen och samtidigt fick jag mensvärk. Försvann typ 12 timmar senare och sedan dess har jag haft lite brunt blod, men inget färskt.
Tänkte nu idag på cd 13 att jag skulle ta ett äl-test för att se hur landet låg, även om jag inte har några äl-känningar än, men med tanke på letrozolbehandlingen ville jag ändå vara på den säkra sidan, för att inte riskera att missa den. Har ALDRIG fått ett i närheten av så stark och snabbt utslag. Mycket märkligt, tänkte jag och stack ner ett gravtest i urinen. Typ 3 sek senare var det vrålpositivt.
Jaha, då var alltså blödningen i lördags ett tidigt missfall, drog jag slutsatsen av. Fick ett akut vul i eftermiddags där gynekologen lät "ganska" övertygad om att det inte skulle vidareutvecklas till en fullgod graviditet. Störigt nog inte lät hon inte helt hundra, då hon såg något inne i livmodern, men det kunde tydligen likaväl vara en klump blod eller nåt.
Förvirringen är total, kan jag tillägga. Dock inställd på att det var ett missfall och skulle det mot förmodan inte ha varit det får jag väl reda på det om en vecka när jag har ett vul inbokat hos min ordinarie gynekolog...