• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • gullan83
    KaffeTös skrev 2015-06-10 14:44:27 följande:

Ja jag ha också tyvärr sett många cb där plusset tillochmed varit ganska starkt men det har varit spök ändå, därför känner jag mig osäker.  

Ska testa imorgon igen, då med morgonurin då detta var efter att jag bara hållt mig tre timmar. 

Jag fick starkt plus när jag var gravid med båda mina barn med dessa tester så är de starkt plus litar jag på det
  • Fsake

Jag har bim på lördag och lite symptom: lite ömma och fylligare bröst, illamående ibland, törstig, trött på em..

Hoppas på ett plus! Vad har du för symptom?

Kvinna84a skrev 2015-06-10 12:33:23 följande:

Ni som har BIM i dagarna.. Känner ni något redan nu?

Jag hoppas så mkt just nu så jag knappt kan fokusera på annat hehe.

• KaffeTös
    gullan83 skrev 2015-06-10 15:30:14 följande:
    Jag fick starkt plus när jag var gravid med båda mina barn med dessa tester så är de starkt plus litar jag på det
    Ja jag fick också superstarkt senast och plussade då på BIM-3. Det slutade dock med MA i jan/feb. Längtar otroligt tills den dagen jag får se ett sånt pluss igen! 
  • Ashurst Klara
    Maka94 skrev 2015-06-10 13:22:25 följande:

Tror vi har fått till ett ordentligt försök, nu är det denna eviga väntan igen.. BIM 20/6.. Men funderar på att testa på midsommarafton :)

Samma här!

Ska vi tumma på att vi inte testar innan den 19e? Flört
  • Ashurst Klara
    Maka94 skrev 2015-06-10 13:22:25 följande:

Tror vi har fått till ett ordentligt försök, nu är det denna eviga väntan igen.. BIM 20/6.. Men funderar på att testa på midsommarafton :)

Samma här!

Ska vi tumma på att vi inte testar innan den 19e? Flört
  • mammaA93

10 dagar sedan äl och illamåendet ökar.. Sambon fick ta barnen i dagis för jag inte kom ur sängen, så är jag nu gravid så verkar det bli en helvetesgraviditet precis som med mina andra två barn, kul!

När tror ni att jag kan ta gravtest? 10 dagar sedan äl som sagt, BIM är ju egentligen inte förens 19/6 men äl kom en vecka tidigare än vad den skulle ha gjort på min uträkning så är lite förvirrad..

• Symetrical
    mammaA93 skrev 2015-06-10 16:06:40 följande:

10 dagar sedan äl och illamåendet ökar.. Sambon fick ta barnen i dagis för jag inte kom ur sängen, så är jag nu gravid så verkar det bli en helvetesgraviditet precis som med mina andra två barn, kul!

När tror ni att jag kan ta gravtest? 10 dagar sedan äl som sagt, BIM är ju egentligen inte förens 19/6 men äl kom en vecka tidigare än vad den skulle ha gjort på min uträkning så är lite förvirrad..

Du borde kunna testa med känsligt test redan imorgon, men såklart går det inte att lita helt på det, i det fall det visar sig vara negativt. Kan ju bero på att det är för tidigt. Dock tänker jag att om du redan har så mycket symptom lär hcg vara högt nog för att ge utslag på ett gravtest.
  • Symetrical
    skepparbarn skrev 2015-06-10 14:21:49 följande:

Vad säger ni? Kan jag räkna det översta som positivt? Dag 19 idah så det blev en sen ägglossning. Men något ska det ju alltid vara. Fick ju mensen som klockverk en månad efter förlossningen men blödde sparsamt (knappt alld) i flera dagar. Kanske har räknat mensens första dag lite väl tidigt.

phptCaS2b84320.jpg

Det kan du absolut! Det är ju svagt, men kontrollstrecket är ju lika svagt och det är ju den korrelationen som är viktigast.
  • Angdev
    KaffeTös skrev 2015-06-10 15:37:25 följande:
    Ja jag fick också superstarkt senast och plussade då på BIM-3. Det slutade dock med MA i jan/feb. Längtar otroligt tills den dagen jag får se ett sånt pluss igen! 
    Kan du inte testa med ett som har veckoindikator om du känner dig osäker så slipper du spökstreck? :)
  • mmeli
    mammaA93 skrev 2015-06-10 16:06:40 följande:

Tiden mellan äglgossning och mens (lutealfas) är alltid lika lång, för dom flesta är det 14 dagar emellan. Så om du vet vilken dag du hade ägglossning så kan du räkna att bim är 14 dagar senare.. :)
Svar på tråden BIM juni 2015