• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Agnesmamma2012

Hoppar in här :). Har också bf i februari ,den 11e. Har problem med ischias annars mår jag så mycket bättre denna gången . Äntligen gravid alltså , tog väldigt lång tid pga min pco . Fick äta två kurer pergotime sen så tog det sig :).

• Lollipoppan

Hej. Hoppar också in här är i v 7+4 enl SM. Har två barn sedan tidigare så detta skulle bli vårt 3:e. Fick ett MA i september-15 och har varit väldigt nervös nu när vi äntligen blev gravida igen.
    Var på VUL idag och fick mitt livs chock då det var två små liv därinne! Läkaren räknade dock tillbaka mig till 6+4, men det känns inte som det stämmer, med tanke på då jag plussade.
    Någon mer med tvillingar?

• AngelinaAr

Hoppar in här

Precis plussat efter två missfall på raken hoppas paddan vill stanna dena gång. Hann nte få min mens nu en månad senare är jag gravid igen är det inte fett o bli de snabbt så kul men skiträdd haha aja ödet som avgör..hamnade på gynmottagningen inlagd sist brrrr...dit vill jag ntr mer tror jag är fyra veckor bara

• Anonym (Preggo)

Någon som tar citodon? Har ischias jag klarar inte av smärtan samtidigt är man nygravid o skiträdd man ska skada barnet uppskattar svar

• Lollipoppan
    Anonym (Preggo) skrev 2015-07-13 18:17:33 följande:

Någon som tar citodon? Har ischias jag klarar inte av smärtan samtidigt är man nygravid o skiträdd man ska skada barnet uppskattar svar

Citodon brukar de ju ge på förlossningen. Så det är nog ingen fara.
  • hannis12345

Ni som fått missfall innan, hur visste ni det? Blödde ni?

Jag är i v 7 o livrädd för missfall...

• Anonym (Småland)
    Anonym (Preggo) skrev 2015-07-13 18:17:33 följande:

Inte riktigt vad du frågade efter, men kommer med ett litet tips ändå. Sök hjälp hos en sjukgymnast med MDT-kunskap (kallas även för MacKenzie). Det skulle även kunna vara graviditetsrelaterad bäckensmärta som kan ge samma symptom som så kallad ischias.

Själv har jag diskbråck på L5-nivå men fick foglossning förra veckan, hade akuttid hos sjukgymnast i fredags och shit, vad skönt det var att få bäckenbälte utprovat! Det gör fortfarande ont men är numera hanterbart
  • Anonym (Preggo)

Jaha vad bra tusen tack ska höra med läkaren nä jag har haft detta sen två år tillbaka buktande ngt åxå l5:)men tack vad snällt

• Anonym (Preggo)
    Lollipoppan skrev 2015-07-13 18:27:32 följande:

Citodon brukar de ju ge på förlossningen. Så det är nog ingen fara.

Oh tack skönt att höra :)

Ska dock försöka hålla ut så mkt jag kan..
  • AngelinaAr
    hannis12345 skrev 2015-07-13 19:04:34 följande:

Ni som fått missfall innan, hur visste ni det? Blödde ni?

Jag är i v 7 o livrädd för missfall...

Nojja inte så mkt det stressar bara dig i onödan

Jag fick två missfall i rad börjarde med liten blödning
Svar på tråden BF februari 2016