• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Anonym (Småland)
    JosefineD85 skrev 2015-07-17 12:30:21 följande:

Hur gör ni andra med maten?

Jag mår illa(inte så att jag kräks) men jag tål inte lagad mat eller matlukt!!

Jag o min sambo har alltid haft ett matintresse tillsammans där vi älskar att diskutera middagar, laga mat o bjuda vänner på middag! Nu kan vi inte ens äta samma tider för jag mår illa av hans mat!

Jag kan framför allt inte äta grillat, typ kött o kyckling, potatis i alla dess former, sen kan jag inte äta sallad längre!! Jag som älskar sallad! Köttfärs är värst!

Det jag äter är halvfabrikat?! Typ mamma Scan o makaroner och pannkakor eller flingor!

Såhär har det varit i 4v , är i vecka 10 nu!

Hur länge ska det vara såhär?!

Vi ska laga middag till ett par vänner ikväll och jag har lite panik! Vill inte ha mat som jag egentligen skulle älskat!

Hehe, känner igen det där!

Jag ser det som att det är bättre att äta det man kan än att äta försöka äta sådant man brukade och kanske få avsmak gör det senare.

Du får försöka stå ut så gott du kan. Jag hade ett par veckor då jag bara åt vitt bröd med smör och Gorbys piroger med gräddfil, allt annat kräktes jag av inklusive ost på mackan! :-S Därefter var det spenatsoppa och pannkakor med grädde (utan sylt!) i någon vecka.

Varken jag eller bebisen kommer få brist på något ämne på någon vecka, speciellt inte när man äter tillskott och jag upplever att det svänger fort vad man kan äta. Själv så mår jag illa av lukten av mamma Scans, men bara för det lär jag väl bara vilja äta det nästa vecka. :-P

Är det någon annan som upplever att man man blir illamående av TANKEN på viss mat? Jag fick världens illamående av tanken på köttfärs eller curry under en kortare period.

Min sambo har fått ta över det mesta av matlagningen pga illamående i samband med lukt av matos. Nu har nästa graviditetssymptom kommit vilket är en täppt näsa, nu kan jag äta saker som jag inte kunnat äta tidigare :)
  • JosefineD85

Haha ja det verkar vara ett stort problem för de flesta med illamående! Då får jag försöka ta det sakta men säkert! Igår åt jag potatis! Det gick faktist bra om jag saltade den mer

Jag hoppas verkligen att det går över snart för mat är ju det bästa som finns!

• Elilia86

Jag har tvärtom vad gäller mat, jag blir illamående men måste äta för att dämpa/bli av med det så jag har lagt in mellanmål och kvällsmål. Funkar rätt bra.

Anonym (småland) Jag känner igen det där med att bli illamående bara av tanken på en viss lukt! För min del är det kaffe (som jag slutat dricka redan), jag reagerar också på vissa lukter, i dag var de en body lotion.

• AngelinaAr

Stakars er jag är nog i vecka fem jag kan inte sluta äta allt haha som en gris asså söt surt mat allt hela tiden så pinsamt men det kanske kommer eller?har faktiskt aldrig mått illa i mina två graviditeter kanske kommer senare

• Anonym (Malin)

Vill oxå vara med här! Gärna Facebook gruppen oxå:)

Har fyra barn o väntar femte.. 12,10,6,1 ca

Beräknad ca 14 feb så vecka 10 nånting.

Är 36 snart 37 år.

Mår illa konstant men äter det jag blir bjuden på (har en bra man som gillar att laga mat)

Dock betydligt mindre än annars.

Har varit förkyld o täppt sen jag blev gravid.

Sen drar det i livmodern o hugger;( men det växer väl.

Trött som få, känns som jag ska svimma.

Alla symptom man kan ha:)

• JennieN

V 12 idag och hoppas så att allt är som det ska. Lite nojig efter ett MA i vintras. Inskrivning på onsdag då vi även får ul. Håller tummarna för att det finns en liten där inne. Är jättenervös!

• Amandalinnea

Hej alla! Någon som har mer molvärk vid den tidpunkt som mensen egentligen skulle komma? Jag har nämligen ganska ont i magen plus lite bruna flytningar :/

• Sefone

Idag har jag varit på VUL nr 2 och allt såg bra ut. Bebis ha växt precis som den ska sedan de senaste och vi såg hjärtslag. Känns som att en viss panik har lättat lite men är fortfarande lite orolig för de kommande tre veckorna och inför Kub

• minneli
    Amandalinnea skrev 2015-07-20 17:09:10 följande:

Hej alla! Någon som har mer molvärk vid den tidpunkt som mensen egentligen skulle komma? Jag har nämligen ganska ont i magen plus lite bruna flytningar :/

Nej jag har molvärk hela tiden. Fortsätter det komma bruna flytningar eller hur går det?
  • Amandalinnea
    minneli skrev 2015-07-20 21:50:15 följande:

Nej jag har molvärk hela tiden. Fortsätter det komma bruna flytningar eller hur går det?

Ah okej! Det har bara kommit ytterst lite idag, blir dock lite nojig ändå. Men det är nog ingen fara. Får vänta in ul på torsdag :)
Svar på tråden BF februari 2016