• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Lollo1982
    Ia84 skrev 2015-07-01 15:49:28 följande:

Min lille var 10 mm i måndags på 7+2.

kanske något sånt då. Jag va så dum som inte fråga. tog knappt 2 minuter så var de klart
  • ElinLine
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-06-29 21:51:36 följande:

Vi har samma bf datum:) Grattis. . :) hur mår du?

Hej,

Va roligt!!! :D grattis till dig med!

Jag mår bara bra tack :) trött och mår lite illa kvällstid men annars bra.

Hur mår du?
  • Mamma till två gullegrisar
    ElinLine skrev 2015-07-01 17:30:14 följande:

Hej,

Hur mår du?

Tack :)

Har börjat må lite illa nu. I princip småillamående under hela dagen och vissa stunder mer intensivt. Väldigt trött men annars bra. 4 dagar kvar till semester :))
  • Nilla22
    Ringen skrev 2015-06-28 21:27:14 följande:

Hej! Får jag vara med här? Jag är gravid med vårt tredje barn. BF 25 februari om jag inte har räknat alldeles tokigt. Vi bor i en av Stockholms södra förorter. Jag har inte riktigt haft tid att förstå att det är en liten i magen men nu har jag semester så nu kanske jag kommer att ha tid att inse det (eller inte med två vildingar som springer runt...)

Roligt! I vilken förort? :) Välkommen
  • Pennie87

Hej allihop,

Är i v. 9+4. Har skrivit tidigare i tråden om illamående. Började med en rivstart i v 7, var hemma 2 dagar från jobbet då det var svårt att ens lämna sängen...
    Har nu testat Postafen sedan midsommar, en tablett på kvällen så att den håller i sig över natten och en bit in på morgonen. Har funkat bra! Testade i söndags att vara utan tabletter, tog ca 3 sekunder efter att jag vaknat innan det var dags att springa till toalett. Får väl fortsätta ett tag till... Har läst lite överallt att dessa tabletter inte är farliga att ta, men det känns aldrig bra att ta fler tabletter än absolut nödvändigt.
    Någon mer med samma problem? Skönt att det är semester snart, illamåendet kanske är över i mitten av augusti när man är tillbaka på jobbet...

• minneli
    Pennie87 skrev 2015-07-02 07:19:14 följande:

Hej allihop,

Är i v. 9+4. Har skrivit tidigare i tråden om illamående. Började med en rivstart i v 7, var hemma 2 dagar från jobbet då det var svårt att ens lämna sängen...
    Har nu testat Postafen sedan midsommar, en tablett på kvällen så att den håller i sig över natten och en bit in på morgonen. Har funkat bra! Testade i söndags att vara utan tabletter, tog ca 3 sekunder efter att jag vaknat innan det var dags att springa till toalett. Får väl fortsätta ett tag till... Har läst lite överallt att dessa tabletter inte är farliga att ta, men det känns aldrig bra att ta fler tabletter än absolut nödvändigt.
    Någon mer med samma problem? Skönt att det är semester snart, illamåendet kanske är över i mitten av augusti när man är tillbaka på jobbet...

Köp seaband på Apoteket! Det är armband som trycker på en punkt på insidan av handleden. Det låter flummigt men det fungerar för många.
    Är nog tredje graviditeten jag använder mina. Mornarna är värsta och sover jag med armbanden mår jag inte lika illa då jag vaknar. De är mot gravidillamående och åksjuka.
  • Desideri

Någon som har erfarenhet av att symtom bara försvinner över en natt?

Jag har mått fruktansvärt dåligt sen v 6-7, med illamående, kväljningar, trötthet . Går in i v 9 imorgon och sen igår har mina symtom försvunnit. Har ätit lergigan comp i nån vecka för att kunna ta mig ur soffan men varken igår eller idag har jag behövt ta dem och inget illamående finns trots att jag är är hungrig(det är då jag mår som mest illa). Känns inge bra att det försvinner bara sådär så tidigt. :/

• busan00

Desideri: Så var de för mig oxå ja åt postafen för att ens orka va uppe i början å spydde om dagarna i typ 1 vecka lr nåt. Men sen försvann allt men ja fortfarande va jätte hungrig å trött. Men sen kom de tillbaka illamående fast inte lika grovt för ja orkade vara uppe oså då iaf utan att ta postafen men ja spydde på möran å kvällen ibland ändå men illamående kändes inte på samma sätt. Å de var ca 1 vecka å nu mår ja ganska bra igen är i vecka 11 (10+2) idag.

• Pennie87
    minneli skrev 2015-07-02 08:45:13 följande:
    Köp seaband på Apoteket! Det är armband som trycker på en punkt på insidan av handleden. Det låter flummigt men det fungerar för många.
    Är nog tredje graviditeten jag använder mina. Mornarna är värsta och sover jag med armbanden mår jag inte lika illa då jag vaknar. De är mot gravidillamående och åksjuka.
    Hej!
    Har tyvärr testat dem också, de tog kanske udden av det lite grann men inte så att jag kunde gå till jobbet. Verkar bara vara Postafen som gör att man kan gå upprätt...
  • Mamma till två gullegrisar
    ElinLine skrev 2015-07-01 17:30:14 följande:

Hej,

Hur mår du?

Tack.. det vanliga, trött som bara den.. smått illamående hela tiden. Det känns sådär men man vet ju att det är övergående :))
Svar på tråden BF februari 2016