Pennie87 skrev 2015-07-02 07:19:14 följande:
Hej allihop,
Är i v. 9+4. Har skrivit tidigare i tråden om illamående. Började med en rivstart i v 7, var hemma 2 dagar från jobbet då det var svårt att ens lämna sängen...
Har nu testat Postafen sedan midsommar, en tablett på kvällen så att den håller i sig över natten och en bit in på morgonen. Har funkat bra! Testade i söndags att vara utan tabletter, tog ca 3 sekunder efter att jag vaknat innan det var dags att springa till toalett. Får väl fortsätta ett tag till... Har läst lite överallt att dessa tabletter inte är farliga att ta, men det känns aldrig bra att ta fler tabletter än absolut nödvändigt.
Någon mer med samma problem? Skönt att det är semester snart, illamåendet kanske är över i mitten av augusti när man är tillbaka på jobbet...
Köp seaband på Apoteket! Det är armband som trycker på en punkt på insidan av handleden. Det låter flummigt men det fungerar för många.
Är nog tredje graviditeten jag använder mina. Mornarna är värsta och sover jag med armbanden mår jag inte lika illa då jag vaknar. De är mot gravidillamående och åksjuka.