• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Natalie87

Hej alla!

Precis plussat med bebis nr 2 igår. Ser att ni redan lyckats med 104 sidor så jag antar att ni känner varandra :P Hoppas det är ok att jag hoppar in här :) 

Om jag räknat rätt så är jag i ca vecka 8, vilket borde innebära bf i februari, kan dock också vara så att jag är i vecka 12 då "min sista mens" var för två månader sen men den varade bara i 2 dagar och var väldigt liten.. Ska på inskrivning nästa vecka och förhoppningsvis får jag ett tidigt ultraljud så jag kan få bekräftat vilken vecka jag är i.

• busan00

Hoppas nån kan ge mig svar på mina funderingar :) ja undrar mode är farligt att använda canesten emot svamp i underligt om man är gravid de står att man kan använda tabletten men de är ju bara en ? Å man ska undvika krämen men på näte står er att man trygg kan använda både krämen å tabletter under gravitation. Köpte fört pevaryl men då såg ja man inte skulle använda de så ja åkte direkt å bytte. Sen fråga 2 är de farligt att ta canesten när ja äter antibiotika ?

• Natalie87

Inte alls rätt forum att fråga det på. Ring Läkemedelsupplysningen på nr 0771-46 70 10 och fråga dem.

• Anna_längtar_barn

Jag fick rådet av läkare på kvinnokliniken att hellre ta canesten än Pevaryl. Men ring gärna 1177 och fråga för säkerhets skull.

busan00 skrev 2015-07-03 13:01:03 följande:

Hoppas nån kan ge mig svar på mina funderingar :) ja undrar mode är farligt att använda canesten emot svamp i underligt om man är gravid de står att man kan använda tabletten men de är ju bara en ? Å man ska undvika krämen men på näte står er att man trygg kan använda både krämen å tabletter under gravitation. Köpte fört pevaryl men då såg ja man inte skulle använda de så ja åkte direkt å bytte. Sen fråga 2 är de farligt att ta canesten när ja äter antibiotika ?

• Mamma till två gullegrisar
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-07-02 19:26:46 följande:

Tack.. det vanliga, trött som bara den.. smått illamående hela tiden. Det känns sådär men man vet ju att det är övergående :))

Oj såg att jag svarat på samma inlägg två ggr :)
  • busan00

Mamma till två gullegrisar: hade du den me en va fin grej å sen salvan ? Va den enda som ja hittade som fanns :/ använde du salvan oxå ?

busan00 skrev 2015-07-03 18:36:05 följande:

Med Vaginal tablett och salva mena ja :p *

Ja stod att man fick använda både salva och vaginaltablett under graviditet och amning. Dock så ska man INTE använda införingshylsan som medföljer utan stoppa in den med fingret bara.

Jag fick svamp under båda graviditeterna eftersom ph-värdet i underlivet ändras vid graviditet. Alla får inte det men många enligt min bm.

Vet du med säkerhet att det är svamp du har då?

Läs på FASS om vad det står. Står att man inte ska använda det under graviditetens första trimester. Det visste jag inte så kontakta din bm först innan användning Busan00. .

Svar på tråden BF februari 2016