• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • jesspett

Hejhej!

Jag skuttar också in här, är i v 10 nu tror jag, andra barnet. Jisses vad mycket sämre kolla man har på allt nu än med första då jag slaviskt läste allt som fanns att läsa om den aktuella veckan! ;)

Hursom, bf den 10 februari och lillkillen här hemma blir två nästa mars =)

• minneli

Idag har jag verkligen mått kasst. Trött, illamående, brösten asömma osv. Stackars mina barn idag alltså. Och vilken växtvärk jag haft ikväll, man ligger nästan beredd på missfall.

Jag går in i vecka 9 imorgon

• Lollipoppan
    minneli skrev 2015-07-15 21:26:06 följande:

Idag har jag verkligen mått kasst. Trött, illamående, brösten asömma osv. Stackars mina barn idag alltså. Och vilken växtvärk jag haft ikväll, man ligger nästan beredd på missfall.

Jag går in i vecka 9 imorgon

Förstår hur du känner det. Det är inte en lätt match att vara gravid ;). Går också in i v 9 idag.
  • Elilia86

Bm kollade bf med snurran, blir spännande att se hur bra de stämmer med ul!

Fraizer: Håller tummarna för att allt ser bra ut för dig med! Precis så känner jag med! Och att kunna slippa motivera till varför man väljer att inte dricka.

Erna90: Jag förstår, en liten speciell situation ni hade där. Är det ert första barn?

• Erna90
    Elilia86 skrev 2015-07-16 08:04:17 följande:

Bm kollade bf med snurran, blir spännande att se hur bra de stämmer med ul!

Fraizer: Håller tummarna för att allt ser bra ut för dig med! Precis så känner jag med! Och att kunna slippa motivera till varför man väljer att inte dricka.

Erna90: Jag förstår, en liten speciell situation ni hade där. Är det ert första barn?

Japp, första barnet så allt är nytt!!

Läste att fler går och oroar sig för missfall vilket även jag gör. Känns ju inte som det är på riktigt än så hoppas man ska kunna lugna sig till slut.
  • isakarl

Hej! 

Är nu inne i vecka 10+3. Fick igår träffa den lille på ett ultraljud. Vinkade och rörde sig, knappt 3,5 cm stor <3 
    Vilken lycka! 

Jag är sjukskriven för Hyperemesis Gravidarum och njuter inte en sekund av min graviditet, jag fick en ljusglimt och positiv påminnelse igår när lillen låg och vinkade .:) 

Nån mer som just kollat?

• GameOfLife
    isakarl skrev 2015-07-17 10:21:28 följande:

Hej! 

Är nu inne i vecka 10+3. Fick igår träffa den lille på ett ultraljud. Vinkade och rörde sig, knappt 3,5 cm stor <3 

Vilken lycka! 

Jag är sjukskriven för Hyperemesis Gravidarum och njuter inte en sekund av min graviditet, jag fick en ljusglimt och positiv påminnelse igår när lillen låg och vinkade .:) 

Nån mer som just kollat?

Härligt! Jag kollade inte så jätte nyligen, men för ca 1,5 veckor sen var jag på ultraljud :) Då såg allt bra ut och hjärtat slog för fullt! En riktigt härlig känsla :)
  • JosefineD85

Hur gör ni andra med maten?
    Jag mår illa(inte så att jag kräks) men jag tål inte lagad mat eller matlukt!!
    Jag o min sambo har alltid haft ett matintresse tillsammans där vi älskar att diskutera middagar, laga mat o bjuda vänner på middag! Nu kan vi inte ens äta samma tider för jag mår illa av hans mat!

Jag kan framför allt inte äta grillat, typ kött o kyckling, potatis i alla dess former, sen kan jag inte äta sallad längre!! Jag som älskar sallad! Köttfärs är värst!
    Det jag äter är halvfabrikat?! Typ mamma Scan o makaroner och pannkakor eller flingor!
    Såhär har det varit i 4v , är i vecka 10 nu!
    Hur länge ska det vara såhär?!
    Vi ska laga middag till ett par vänner ikväll och jag har lite panik! Vill inte ha mat som jag egentligen skulle älskat!

• minneli
    JosefineD85 skrev 2015-07-17 12:30:21 följande:

Jag o min sambo har alltid haft ett matintresse tillsammans där vi älskar att diskutera middagar, laga mat o bjuda vänner på middag! Nu kan vi inte ens äta samma tider för jag mår illa av hans mat!

Jag kan framför allt inte äta grillat, typ kött o kyckling, potatis i alla dess former, sen kan jag inte äta sallad längre!! Jag som älskar sallad! Köttfärs är värst!
    Det jag äter är halvfabrikat?! Typ mamma Scan o makaroner och pannkakor eller flingor!
    Vi ska laga middag till ett par vänner ikväll och jag har lite panik! Vill inte ha mat som jag egentligen skulle älskat!

Jag tvingar i mig lite mat... Är egentligen inte sugen på nåt men äter jag inte lite så mår jag ännu mer illa. Jag har gått ner 2 kg hittills.
    Jag spyr inte heller.
    Igår vart jag faktiskt sugen på pringles och passade på att äta för en gångs skull... :P
  • Sefone

Maten är stort problem här också men jag försöker tvinga i mig lite lagad mat varje dag, sköljer ner med vatten eller mjölk (som jag avskytt tidigare men nu har ett sug efter) min man får laga maten för jag klarar inte matosen. Upplever att rena smaker är lättare att få ner, alltså så okryddat som möjligt. Känns konstigt då vi också älskar matlagning och middagar vanligtvis.

JosefineD85 skrev 2015-07-17 12:30:21 följande:

Svar på tråden BF februari 2016