• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Obsession89

Hej allihopa! Är så glad, har varit på vul idag och sett min lilla skrutt och ett pickande hjärta! Längtar så tills efter v12 då kanske viss oro kan släppa! Är idag 7+5 så inte alltför långt dit! Hur är det med er andra?:)

• busan00

Hej alla ! Är i vecka 12 (11+0) idag. Å skulle gärna vilja göre Ul så man ser så den lilla lever å är kvar . Men är väl bara t å vänta tills vecka 19 :/

• Elilia86

Hej, jag var på inskrivning hos Bm igår, alla blodvärden osv såg bra ut och vi bokade ultraljud till den 21/9. Längtar så! Fick ett mer ordentligt svar av Bm att bf är beräknat till 20/2.

Hur har ni gjort med era familjer/vänner/släkt, när berättade/tänker ni berätta för dem om graviditeten?

Vi tänker göra så som med första barnet, vänta tills de här 12v har gått. Jag skulle egentligen vilja berätta nu för de är en sak som gör att det känns mer verkligt, visst jag känner av alla symtomen mycket mer och tidigare den här gången, trots de känns de ännu lite overkligt.

• Anonym (Småland)

Hej,

Hur beräknade BM bf? Var det med snurran?

Jag var på ul i går, då hade BM med sin snurra beräknat bf till 9/2, själv har jag beräknat till 17/2 och läkaren hade med hjälp av ul beräknat till 19/2. Läkaren sa att det var +-4 dagar (det är tidigt än, bara i 8+0 så osäkerheten är större) men att BM var ute och cyklade och att det skulle vara mycket närmare 19/2.

Fick väl intrycket av att BM var en papegoja för 1177 och inte riktigt insatt i evidensen kring råden som finns för gravida men det är tur att man kan läsa på själv :) Tråkigt med en människa som inte vet varför hon ger råd som hon ger förutom att det är rekommendationer, en sådan person borde starkt ifrågasätta sin legitimation.

• Anonym (Småland)
    Elilia86 skrev 2015-07-08 06:15:12 följande:

Hej, jag var på inskrivning hos Bm igår, alla blodvärden osv såg bra ut och vi bokade ultraljud till den 21/9. Längtar så! Fick ett mer ordentligt svar av Bm att bf är beräknat till 20/2.

Hur har ni gjort med era familjer/vänner/släkt, när berättade/tänker ni berätta för dem om graviditeten?

Vi tänker göra så som med första barnet, vänta tills de här 12v har gått. Jag skulle egentligen vilja berätta nu för de är en sak som gör att det känns mer verkligt, visst jag känner av alla symtomen mycket mer och tidigare den här gången, trots de känns de ännu lite overkligt.

Krångel med mobilsidan, #1054 var riktat till dig :)
  • fraizer

Skönt att allt såg bra ut Jag ska på inskrivning den 20:e och hoppas allt ser bra ut då.
    Vi har inte berättat för några än utan vi väntar till v12 eller 13. Ska bli skönt att få berätta så man slipper gå runt att hålla hemligheten hemlig.
    Tycker det är lite jobbigt att inte kunna säga nåt på jobbet för nu när man inte mår så bra och behöver vila så kan man inte säga varför utan då försöker man hålla god min.
  • Anonym (Preggo)

Marre22 bor du i Åstorp? Har du en son?känner igen namnet..

• Erna90

Vi valde att berätta tidigt! Vi skulle på utomlandssemester och besöka vänner och visste att det skulle innebära att jag skulle bli bjuden på cider mm så vi valde att berätta för den familjen när vi kom ner, då i vecka 8 bara. Våra familjer ville vi skulle vara de första att få veta så de berättade vi för redan i vecka 6. Men alla andra vänner tänkte vi vänta till efter ultraljudet som vi ska på i vecka 13
  • Anna_längtar_barn

Hej alla!

Idag har vi varit på ultraljud och det var fantastiskt att se den lilla sprattla! Enligt BM är jag i v10+4 med bf 3/2. Nu känner jag mig lugn över att det är en liten där inne som lever. Så glad!!

Svar på tråden BF februari 2016