Inlägg från: lillterror |Visa alla inlägg
  • lillterror

BF februari 2016

Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-04 14:16:43 följande:

Va bra..

Vår har också varit lugn från och till.. men tycker jag också att det varit slöare, liksom segare och mer slöa rörelser. Men han har alltid varit sådär fram o tillbaka. Antingen lugn eller mer vild ;)

Låter som att våra småttingar är rätt lika då ;) fick igång ett ordentligt bökande för en stund sen så nu känns det genast mycket bättre =) läst att en del lugnar sig tiden före förlossningen? Men som sagt- anser att det är bättre att ringa in en gång för mycket. Blev iaf ännu mer fart på sambon nu som ska installera babyskyddet imorgon, så det är på plats om det skulle vara något på gång, naturligt eller akut..
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-04 14:47:31 följande:

Ja:)

Fick du buffé på bebis då? Jag känner liksom ett tryck i magen och att han rör sig. Men oftast så får jag buffa lite, klappa magen o s v. .

Men ibland kommer det någon spark då och då :)

Nej det här pyret reagerar dåligt på klappar, buffande och tryck (kanske därför jag får sova på mage än så länge), däremot brukar mat få igång bebben =) igår hade mat dålig effekt, men frukosten idag gav lite respons men lunchen gjorde susen. Så nu sitter jag här i soffan och njuter av att se hur det studsar lite innanför magen! Hicka satte igång samtidigt...

Hur känns det för dig nu då? Ska du ringa in och rådfråga eller hur verkar det?
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-04 17:14:17 följande:

Mat brukar vår också reagera på, allra mest kall mat. Åt mellis med barnen innan och åt skivad banan med yoghurt och då reagerade han. :)

Sonen satt och klappade på magen och pratade med lillebror och det fick igång magen. Vågor på magen och sonen bara skratta. . Så nu är det rörelse nästan hela tiden så nu kan jag slappna av. Han brukar faktiskt vara mer aktiv på kvällen. Så nu är jag inte nervös längre. .

Tänk vad dom kan oroa en redan haha ;)

Gud så härligt att höra! Och vad gulligt av storebror att sitta och "klappar igång" den lille :)

Detta är min första och jag tycker väldigt mycket känns konstigt, som att pyret låter mig sova på magen, trycker jag på foten uppe vid revbenet så är det ingen större reaktion (aldrig varit) inte heller klappar eller prat, läst att kallt ska sätta igång som t.ex ett glas isvatten men ikke. Här är det varm mat som gäller ;) förstår ju att alla är olika så det finns inget rätt eller fel men igår och idag var första gången jag faktiskt blev orolig. Det är däremot min sambos andra och han har förklarat att storebror var om möjligt ännu lugnare i magen =)

Och som du säger: tänk vad dom kan oroa en redan nu haha. Ojojoj hur blir det inte sen då? ^^
  • lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-04 18:56:44 följande:

Ja,, han är en stolt längtande storebror :)

Storasyster längtar hon med, men för henne är det andra gången så hon har redan gått igenom det en gång tidigare. . ;)

Ja, det är svårt det där. Eftersom vår har pendlat fram och tillbaka så vet man ju inte om han kanske sätter igång o rör sig en massa senare. Men går det lång tid mellan rörelserna så blir man nervös.

Stark kall saft säger dom ska få igång bebis ;)

Ska testa kall stark saft nästa gång då, tack för tipset! =)

Haha ja men det förstår ju jag det, att längtan och spänningen är större hos storebror än storasyster som redan upplevt det. Tänk dig känslan hos storebror, han kommer ju inte vara minstingen längre heller ;)

Storebror här har en lillebror hos sin mamma sen ett år tillbaka (också februaribarn) så han går runt här hemma och hoppas på en lillasyster som man kan fläta håret på. Sen räcker det med syskon har han förklarat bestämt ;)
  • lillterror

MalinTherese 12/2

Cupcakedream 13/2

Lillterror 17/2

Småland 17/2

Minneli 22/2

GameOfLife 23/2

Ondar 23/2

Lysmasken 26/2

LMG 28/2

• lillterror

MalinTherese 12/2

Cupcakedream 13/2

Lillterror 17/2

Småland 17/2

Minneli 22/2

GameOfLife 23/2

Ondar 23/2

Mamma till två gullegrisar 25/2

Lysmasken 26/2

LMG 28/2

• lillterror
    Mamma till två gullegrisar skrev 2016-02-04 21:32:40 följande:

Men va gullig :) hur gammal är han?

Han har precis fyllt sex år. Vi har honom varannan vecka och varje söndag när han kommer vill han veta hur stor bäbisen är =) och förklaringen till att det sparkas i magen är enkel i hans värld "klart den sparkar, bäbisen vill ju ut nu!". Barn är väl för härliga ;)
  • lillterror
    jesspett skrev 2016-02-04 21:52:41 följande:

Så inatt, kvart över ett föddes vår lille kille, 23 timmar efter vattenavgången! Allt gick väldigt bra och jämfört med förra gången så gick det väldigt snabbt och smidigt! Vi åkte in vid 19 och blev inlagda först vid 21 eftersom värkarbetet stannade av när jag satte mig vid ctg-maskinen. Vi fick gå runt lite på sjukhuset för att det skulle komma igång igen men sen var det full fart! =) 

Badade en timme sen var jag öppen 7 cm och ytterligare en timme senare var jag fullt öppen och huvudet skulle ner i förlossningskanalen. Sen fick jag krysta i en timme innan han äntligen kom ut (krysta, vilket träningspass alltså! Jag var genomsvettig!) 

51 lång och 3440 g, exakt som storebror med den skillnaden då att storebror gick jag15 dagar över tiden med och det var igångsättning, denna kom 39+3 =D

Stort grattis!
  • lillterror
    jesspett skrev 2016-02-05 14:17:34 följande:

tack för alla grattis!

så börjar livet utan nattsömn igen ;) igår så skulle det ammas konstant mellan 22-03 för att sedan sova 30 min o sen amma en timme till. Mjölkbeställningen som lämnas in gissningsvis!

Låter jobbigt haha ;) ändå kan man inte sluta längta tills dess är ens egna tur =)
Svar på tråden BF februari 2016