BF februari 2016
Va bra..
Vår har också varit lugn från och till.. men tycker jag också att det varit slöare, liksom segare och mer slöa rörelser. Men han har alltid varit sådär fram o tillbaka. Antingen lugn eller mer vild ;)
Va bra..
Vår har också varit lugn från och till.. men tycker jag också att det varit slöare, liksom segare och mer slöa rörelser. Men han har alltid varit sådär fram o tillbaka. Antingen lugn eller mer vild ;)
Ja:)
Fick du buffé på bebis då? Jag känner liksom ett tryck i magen och att han rör sig. Men oftast så får jag buffa lite, klappa magen o s v. .
Men ibland kommer det någon spark då och då :)
Kan vi inte skriva en bf-lista?
Fyll på efteråt
Lillterror: 17/2
Lysmasken: 26/2
Mat brukar vår också reagera på, allra mest kall mat. Åt mellis med barnen innan och åt skivad banan med yoghurt och då reagerade han. :)
Sonen satt och klappade på magen och pratade med lillebror och det fick igång magen. Vågor på magen och sonen bara skratta. . Så nu är det rörelse nästan hela tiden så nu kan jag slappna av. Han brukar faktiskt vara mer aktiv på kvällen. Så nu är jag inte nervös längre. .
Tänk vad dom kan oroa en redan haha ;)
Ja,, han är en stolt längtande storebror :)
Storasyster längtar hon med, men för henne är det andra gången så hon har redan gått igenom det en gång tidigare. . ;)
Ja, det är svårt det där. Eftersom vår har pendlat fram och tillbaka så vet man ju inte om han kanske sätter igång o rör sig en massa senare. Men går det lång tid mellan rörelserna så blir man nervös.
Stark kall saft säger dom ska få igång bebis ;)
MalinTherese 12/2
Cupcakedream 13/2
Lillterror 17/2
Småland 17/2
Minneli 22/2
GameOfLife 23/2
Ondar 23/2
Lysmasken 26/2
LMG 28/2
MalinTherese 12/2
Cupcakedream 13/2
Lillterror 17/2
Småland 17/2
Minneli 22/2
GameOfLife 23/2
Ondar 23/2
Mamma till två gullegrisar 25/2
Lysmasken 26/2
LMG 28/2
Men va gullig :) hur gammal är han?
Så inatt, kvart över ett föddes vår lille kille, 23 timmar efter vattenavgången! Allt gick väldigt bra och jämfört med förra gången så gick det väldigt snabbt och smidigt! Vi åkte in vid 19 och blev inlagda först vid 21 eftersom värkarbetet stannade av när jag satte mig vid ctg-maskinen. Vi fick gå runt lite på sjukhuset för att det skulle komma igång igen men sen var det full fart! =)
Badade en timme sen var jag öppen 7 cm och ytterligare en timme senare var jag fullt öppen och huvudet skulle ner i förlossningskanalen. Sen fick jag krysta i en timme innan han äntligen kom ut (krysta, vilket träningspass alltså! Jag var genomsvettig!)
51 lång och 3440 g, exakt som storebror med den skillnaden då att storebror gick jag15 dagar över tiden med och det var igångsättning, denna kom 39+3 =D
tack för alla grattis!
så börjar livet utan nattsömn igen ;) igår så skulle det ammas konstant mellan 22-03 för att sedan sova 30 min o sen amma en timme till. Mjölkbeställningen som lämnas in gissningsvis!