BF februari 2016
Nu tycker jag att det är dags för lite fler bebisar att komma till världen! Kom igen nu =D
Nu tycker jag att det är dags för lite fler bebisar att komma till världen! Kom igen nu =D
Jaa, nu väntar vi :)
När har du bf?
Jag har inte förrän den 25 februari. Har gått över rätt mycket med mina andra barn, så tror mer på ett marsbarn.. men med dom andra hade jag inga känningar alls förrän det var dags, så man vet aldrig :)
Så spännande att det händer grejer här! :D
Jag fick reda på att jag har GBS. Så det blir att åka in och få antibiotikadropp om vattnet går. Känns lite jobbigt :( Finns ju mkt skräckhistorier om man googlar på GBS också. Men min bm tycker jag kan vara lugn. Har annars mkt förvärkar och sover uruselt. Längtar efter att bebisen ska komma ut ?
Har också förstått att det är väldigt vanligt! Jag var inne på spec-mvc akut eftersom jag hade en massa hjärtklappning under några dagar. Då togs nåt rutin-urinprov som visade på blod och protein och därför fick jag göra en odling. Så det var väl en slump att det framkom. Har inte några symptom på GBS.
Jag har bf 28/2. Sonen kom på bf+15, dottern bf+1, vet inte riktigt vad jag har att vänta mig nu ;) Hörde från en gynekolog att när förlossningen startar är ganska mkt beroende av pappans gener. Det är en annan pappa till detta barnet, så jag kanske inte ens ska ta i beräkning när de andra två föddes! När har du bf?
Jag känner mig ganska inställd på att gå över! Den 29/2 på skottdagen tycker jag hade varit lite kul :) Men tänker samtidigt att efter vi varit och fotat gravidfoton imorgon så får bebisen gärna komma ut! Ser så mkt framemot förlossningen och att få träffa den lille och att kunna vända mig i sängen ordentligt igen!
Jag hade tid för överburenhetskontroll dagen sonen föddes på bf+15. Det kom igång av sig själv! Hade tappat hoppet om att det någonsin skulle komma någon bebis. Tycker aldrig tiden går så långsamt som när man passerat bf! Hoppas din bebis pappas gener har lite inverkan så att bebisen kommer snart! Det är inte långt till den 17:e :)
19.22 kom lillebror, 3300 g och 52 cm
Har bf på onsdag och just nu känns det som att förlossningen är långt, långt, långt bort! Inget är som väntans tider säger dom, men nu är jag färdig med detta =) trots att jag är mycket väl medveten om att bebis kommer när bebis är klar så kommer jag på mig själv med att googla efter metoder som kan "skynda" på det hela lite. Desperat? Haha! Vill bara få upp det lilla pyret på bröstet, och sen känna hur foglossningen lättar och min kropp återigen får vara min. Hur knasigt?
Tänk att jag förstår dig till fullo! Jag gör samma sak, å jag har ta mig tusan testat det mesta av alla underliga knep som folk delar med sig av, å ändå sitter jag här, bf+3, å ingen bebis än :p
Men har man foglossning som du då förstår jag verkligen att man vill ha ut bebisen :/ det är inge trevligt alls!
Haha, vilket sammanträffande, jag har precis suttit å googlat på hinnsvepning :D
Tänkte faktiskt fråga min bm imorgon om vi kan testa detta, för Jaa, nu känner jag mig less å klar med detta :p