Inlägg från: lillterror |Visa alla inlägg
  • lillterror

BF februari 2016

ak82 skrev 2016-02-06 12:02:48 följande:

Hej på er! Är et någon mer som har ont inne i slidan? Jag har sista dagsrna haft jätteont i livmodertappen, ont i ljumskarna samt täta sammandragningar. Jag har bara känt av riktig smärta vid en sammandragning/Förvärk och det var en fruktansvärd smärta helt olik en sammandragning. Men sen så händer inget mer. Tror ni det kan vara på gång ändå eller att jag håller på att öppna mig? Är så rädd det ska börja tidigare eftersom jag har planerat snitt men ändå vill man på nåt vis att det ska komma igång. Kluven känsla haha.

Känner igen det där! Haft så några dagar, senast nu när jag och sambon åt lunch =) brukar det kännas när man öppnar sig? Har Jag inte ens tänkt på nu när det gjort ont i underlivet, men låter ju lite logiskt =p ska till bm på tisdag, då har jag en vecka kvar till bf, hur stora är oddsen att dom kollar status där nere? =)
  • lillterror
    minneli skrev 2016-02-06 16:29:08 följande:

Tror inte det är så stora odds att de kollar hur öppen man är.

De kollade mig första graviditeten eftersom jag hade havandeskapsförgiftning och ville ha lite koll på om de kunde sätta igång förlossningen eller inte. De gjorde även hinnsvepningar då.

Dom kollade det på en vän till mig i höstas, ett par dagar innan bf. Men det är nog himla olika från bm till bm, om det finns tid över och dylikt ;)
  • lillterror
    CupcakeDream skrev 2016-02-06 19:13:31 följande:

Jag bad min bm göra en status sist jag var där. Hon verkade inte som hon ville först men sen förstod hon att det var viktigt för mig. Jag var öppen 1 cm med mjuk tapp och det gjorde att jag gick lite hopp och blev lite göadare i min grav! Ska dit på måndag igen och få hinnsvepning som jag bett om med. Håller tummarna för dej att hon kan kolla<3

Åh men tack fina du <3 hoppas kan man ju alltid =)

Nu är jag däremot innerligt trött på dessa sömnlösa nätter! Borde inte kroppen förstå att den behöver all vila och sömn den kan få inför förlossning och livet med spädbarn? Suck..
  • lillterror

Grattis till alla som fått sina små! Längtar som en tok här nu, 9 dagar kvar till bf =)

Jag har fått någon helt fruktansvärd klåda på magen dom senaste dagarna, det är massa utslag som uppstått i ett litet område mellan naveln och mitt blindtarmsärr? Även enda stället jag (än så länge) fått bristningar på. Hör det ihop tro? Smörjer som en tok för att lugna klådan men utan framgång ^^

• lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-08 17:28:34 följande:

Ursäkta men, har fått hemorrojder tror jag och det gör såå ont. Har ingen lust att föda barn med det här. Har bett sambon köpa hem nåt från Apoteket. Någon fler med samma problem, nåt som hjälpt isf???

Haha har nyss fått det jag med! Mina är inte besvärande men inte alls kul i vilket fall som helst ^^ Jag hade tänkt vänta till efter förlossningen, för då brukar dom tydligen gå över av sig själv hyfsat fort. Men förstår om du inte vill vänta om dom gör ont på dig! Hittar du något som funkar så tar jag tacksamt emot tips sen ;)
  • lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-08 19:21:52 följande:

Jag har haft det ett tag tror jag, men de har inte heller gjort ont. Men så blev jag hård i magen och var inte på toa på två dagar förrän idag, det blev INTE kul. Så se till att hålla magen igång säger jag bara...!! Har nu smörjt en gång med Xyloproct och det känns redan bättre :)

Jag har varit inställd på att dom ska "ploppa upp" förr eller senare, för så hård i magen som jag varit under graviditeten har jag aldrig varit i hela mitt liv =) men nu när det börjar bli bättre så kom dom haha. Åh vad skönt för dig! Hoppas det fortsätter gå åt rätt håll! Är den godkänd både under graviditet och amning tro? Lurar på om man ska köpa en tub för säkerhets skull och ha hemma om dom börjar bråka ;)
  • lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-08 21:48:30 följande:

Precis det jag gjort idag, blödit och det har svidit som tusan. Menar du att det kan vara värre?? Hehe jag som tyckte detta var illa nog. Gjorde så ont att bajsa, men tänkte att det är väl inget mot hur ont det kommer att göra att föda ett barn snart....... :/Haha, ja då kan man tycka att de lika gärna kunde ha hållt sig borta ;) den ska funka iaf vid graviditet, amning vet jag inte!

Jag får ta ett snack med bm idag om detta =) turligt nog är detta en av dom få gånger min sambo inte ska med dit, då hade jag inte vågat prata med bm om det haha! Så jädrans löjlig, kan prata med alla andra om det mindre glamorösa livet som gravid, men med honom tar det stopp!

Nu påbörjas iaf det jag hoppas vara sista veckan på graviditeten! Wiiiieeeeee =D
  • lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-09 14:48:05 följande:

Haha det är samma här! Hade inget annat val igår än att be honom köpa salvan på vägen hem. Det tog emot lite men det var ju verkligen inga problem sen

Hur gick det hos bm?

Jag funderar på om jag inte borde göra samma sak, så får man det ur världen! Det är ju trots allt ruskigt vanligt i dagens läge och speciellt hos gravida. Fler borde prata om det så blir det inte lika "tabu" och pinsamt =)

Hade en vikarie idag som enbart kom med ett "hör med dom på apoteket, annars får du gå till vårdcentralen." Haha kändes lite sorgligt faktiskt att hon inte kunde ge tips och råd om ett sånt problem som är så vanligt som det är ;) jag får googla sen istället ^^
  • lillterror
    Lysmasken skrev 2016-02-09 16:36:02 följande:

Xyloproct är super till hemorojder. Vanlig typ barn olja funkar oxå, har för mig att alsolsprit sprit funkar i nödfall dock inte om dom har gått sönder (minskar svullnaden).

Är så trött på att vara gravid. Vill bli mig själv nu fast jag kommer ju att sakna rörelserna i magen.

Dom flesta röstar på Xyloproct, ska höra med nissarna på apoteket och se vad som sägs om det i samband med amning =) (läst fass men känns lite luddigt).

Är också galet trött på att vara gravid. Haft problem hela vägen och saknar en fungerande kropp och stabilt psyke :) när har du bf? Har du några känningar än?
  • lillterror
    Lysmasken skrev 2016-02-10 07:27:38 följande:

Bf är inte förrän 26:e & inga känningar. Har problem med fogarna & ett vridet knä sen i maj. Ska till fl den 16:e för koll om bebisen ligger rätt.

Ja dom där fogarna har jag varit helt sjukskriven för sen i oktober. har du fått något som hjälper? Min räddning har ju varit kryckor :)

Blir det vändningsförsök om bebis inte ligger rätt eller vill du föda i säte om det är möjligt?
Svar på tråden BF februari 2016