MalinTherese skrev 2016-02-16 13:55:09 följande:
Mina båda förlossningar har startat väldigt lika, slemproppen har gått å sen har värkarbete tagit fart. Dock har jag haft mycket långdragna värkarbeten med värkar som inte jobbat just något utan har stått å stampat läääänge på samma ruta, första barnet tog 49 timmar från första värk till att han var ute, andra tog 46 timmar från första värk till att hon var ute :p
Så långdraget är bara förnamnet! Men nät jag väl börjat öppna mig så har de gått helt okej fort å smidigt. Men tack vare värkar som inte jobbar utan bara själ energi ifrån en så har de resulterat i att jag fått tagit eda vid 4 cm bara för att få hinna vila, å då slutar de även i värkstimulerande för att värkarbete avstannat lite på mig.. Så Jaa.. Ända positiva qtt de tagit lång tid är att jag inte spruckit nångång å mina klumpar vägde 4007g respektive 4040g när dom kom ;p
Ååååh! Bläddrade lite snabbt bland inläggen här nu och såg att din slemmis släppt? Så om den här följer mönstret är det alltså dags ungefär när som helst för dig? =D
Oj vad jobbigt det lät! Utmattande både psykiskt och fysiskt när det blir så! Hoppas och håller tummarna för att det går lättare för dig den här gången då! :)
Jag vette sjutton om jag vågar fråga om en statuscheck och ev hinnsvepning imorgon, försöker samla mod till mig :)