Inlägg från: lillterror |Visa alla inlägg
  • lillterror

BF februari 2016

MalinTherese skrev 2016-02-20 01:54:12 följande:

00:46 tittade en alldeles perfekt liten tös ut :)

Nu väntar vi in vägning och mätning :)

Åh men grattis!!! Hoppas ni mår bra!
    CupcakeDream skrev 2016-02-20 00:48:27 följande:

Magen blir visst hård!;)

Hur går det för dig? Känner du något mer nu? *hoppas hoppas*
  • lillterror
    maliinnnn1990 skrev 2016-02-20 12:49:10 följande:

Nu börjar jag bli riktigt less på att vara som en flodhäst bara 8 dagar kvar till han är beräknad att komma.

är det någon här förresten som håller till nära Trollhättan/Vänersborg som ska ha smått snart?

Jag är också trött på det! Bf +3 idag, Suck! Nära och nära, norr om uddevalla finns jag =)
  • lillterror

Stort grattis till alla som fått småttingar nu =)

Själv är jag på bf+4 nu och känner inte av nånting alls. Nu börjar det faktiskt bli lite frustrerande måste jag erkänna =)

• lillterror

Bf +5 idag och frustrationen bara växer. Humöret är i bott, sömnen urusel, foglossningen extrem och jag bara gråter! Haha åh vad jag tycker synd om min sambo just nu! Den stackaren behöver ju också få vila och ta det lugnt nu. Vet att det är tidigt än, men börjar oroa mig för igångsättning. ni som blivit igångsatta OCH haft en naturlig start på förlossningen, hur upplevde ni dom båda? Hört att igångsättning ofta resulterar i mer smärtsamma och långdragna förlossningar? Bebis har 9 dagar kvar på sig att titta ut, håller tummarna för fullt här =)

• lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-02-22 17:27:42 följande:

Fy vad jobbigt! :( hoppad verkligen det drar igång snart! Har du några känningar alls? Inte för att det behöver betyda nåt alls men :)

Haha ja det hoppas jag med! Speciellt för sambons skull som måste leva med mig nu ;)

Jag har haft förvärkar sen v36 ungefär, men dom senaste 2-3 kvällarna har dom ändrat karaktär och sätter sig som mensvärk även i rygg och ljumske. Men vaknar på morgonen och då är det puts väck =) hoppas det är en början på något iaf, men blir lika besviken varje morgon =)
  • lillterror
    ondar skrev 2016-02-22 18:55:30 följande:

Stort grattis! Vilken busig bebis, hur kändes det mentalt när det plötsligt blev snitt? Hade du misstänkt att han vänt sig fel igen? Har sj en busig bebis o tycker hickan har flyttat sig idag så :).Har du bara börjat öppna dig något eller fått något mogen tapp om/när det blir igångsättning så ska det oftast flyta på bra :). Man får röra på sig väldigt mkt vid igångsättning, iaf fick jag det på näl för fem år sen.

För mig funkade det ju inte, men hade helt omogen tapp osv så oddsen va inte på min sida. Men har många vänner som bara har positiva upplevelser av sina igångsättningar. En har sex förlossningar bakom sig och tycker det har vart "samma" upplevelser oavsett. Heja heja!

Åh vad jag gillar positiva berättelser! Googlar man så är det skräckhistorier allt som är. Blev det ks då för dig när det inte gick som det skulle?

Nu har jag ju visserligen bara gått över fem dagar än, så ska inte ens börja tänka på ev igångsättning men man rår inte riktigt för hur tankarna går i detta läget =)

Ska du föda på Näl denna gången med? :)
  • lillterror
    ondar skrev 2016-02-22 19:21:13 följande:

Nej jag har flyttat så den här gången blir det i skövde o de vill inte sätta igång mig igen eftersom det inte gick sist, så ja vet inte vad de gör om ja går över 14 dagar haha! (Har bf imorgon)

Ja, mitt vatten gick samma kväll igångsättningen startade men värkarna släppte inte som de ska, utan hade i princip en konstant värk i över 50 timmar, så livmodern fick aldrig vila vilket gjorde att tappen inte utplånades o ja öppnade mig inte alls. Så på tredje dagen med konstanta värkar blev det akutsnitt pga lång vattenavgång. Men jag får säga, att även om det gjorde så ont att jag grät andra dagen o knappt minns nåt så har det inte skrämt mig ett dugg inför förlossning, jag går mkt hellre igenom en vaginal chans igen än ännu ett snitt, det kanske också kan låta positivt :).

Förhoppningsvis drar det igång för dig snart, det brukar ju trots allt göra det i 90procent av alla graviditeter :D

Men din stackare! Måste tagit ett bra tag att återhämta sig efter det? Och jag tycker du är imponerande stark som inte känner förlossningsrädsla efter en sån upplevelse! Hoppas då för oss båda att det sätter igång naturligt av sig själv vilken dag som helst =)

Sambon har plockat fram numret till näl här nu för min "mensvärk" sprider sig för fullt, men tyvärr får jag nog lugna ner honom och förklara att det inte blir nånting idag heller =)
  • lillterror
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-22 21:03:24 följande:

Vänta inte me förlänge att ringa och få komma in för en undersökning :p då kanske man inte hinner de kan gå fort även om de är första barnet :p ja hade ont i ryggen ischias bara å lite svag "mensvärk" å verkar som bara va några sekunder så sov inte på 2 dagar för de gjorde ont I ryggen , men ja ringde in å dom ba mig ta Alvedon å sova för värkarna va för korta sa dom , men ja åkte in senare på dagen å de visade sej att ja var öppen 5 cm så då tog dom hål på fostervattnet sen så kom hon några timmar senare :) så dom kan inte veta förän dom kollar :p ja visste inte hur de skulle kännas elr vara för var mitt första barn , å jag hade knappt ont så ja tänkte nej men de här är inget de är nog långt borta för de gör nog svin ont , men så var de inre :p så be om å få komma in å kolla :)

Ja det är väl det alla förstföderskor funderar på, hur man vet när det egentligen är dags :) tur du fick en kontroll! Men i mitt fall är det inga värkar alls, bara en konstant molande mensvärk kvällstid, varit så några kvällar och på morgonen är det puts väck =) hoppas det iaf betyder något, som att kroppen förbereder sig, bebis borrar sig nedåt osv. Bf +6 idag!
  • lillterror
    ondar skrev 2016-02-23 07:50:15 följande:

Gullig du är! Ja kroppen va slut och fick infektion i livmodern efter snittet, var inte alls fräsch första veckan o fick ligga kvar på sjukhuset med antibiotika intra venöst var femte timma några dagar osv, orkade inte gå o så där utan skötte sonen fr sängen o va bara uppe för toa o dusch ibland hehe. var i princip ensamstående redan fr start med sonen så jag hade inte så mkt tid att tänka på annat än bebis och det var nog bra- även om det va tufft :).

Spännande värre! Kul att du känner något, hoppas det sätter igång snart. Ännu en sak som är positivt för dig inför ev igångsättning förresten är att din bebis är fixerad som ja förstått det? Då hjälper den till att trycka på inifrån när förlossningen startar och man öppnar sig lättare. Min låg lös uppe o åkte inte ens ner av vattenavgången vilket inte direkt hjälpte till hehe. Håller tummarna för att ni snart får er lilla i famnen :)

Ja, jag kan tänka mig att det är bebis som får en att fortsätta i rätt riktning när man går igenom något sådant? Och med tanke på följderna av snittet så gav ju inte det någon vidare positiv erfarenhet heller.. Men jag tycker som sagt att det är grymt starkt och imponerande att inte utvecklat en rädsla för en ny förlossning! En stor eloge till dig! Har du gått igenom händelsen efteråt för att kunna landa i det hela? kompisen fick ett akut ks för fyra månader sen och först idag så börjar hon fundera på vad som hände egentligen, hur allt gick till, hur lång tid det tog, varför värkarna ökade utan att ge någon effekt på förloppet, hur många påsar blod som gavs osv. Tror det är väldigt viktigt att få ut sin journal I det läget och prata med någon som kan bena ur alla tankar och förklara varför besluten togs osv =)

Ja bebis är fixerad sen veckor tillbaka och har varit snäll och inte ändrat läge =) har också tagit det som ett gott tecken. Men blir lika besviken varje natt/morgon när jag vilat bort mensvärken ;) ska till bm på torsdag, så då antar jag att en tid för ev igångsättning bokas inför nästa vecka, men hoppas verkligen inte det behövs =)

Ligger den här bebisen rätt för dig nu då eller är den lika busig som storebror tro? Har du någon form av känningar än eller hur känns det jämfört med förra gången? =)
Svar på tråden BF februari 2016